Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Het kon niet uitblijven natuurlijk. Toen ik de Gele Banaan kocht heb ik het al eens geroepen. Na deze CX zal er een keer een SM komen.
Nadat ik ooit een keer met een SM mocht rijden wist ik het helemaal, dit is mijn ultieme Citroën!
Dat de CX de laatste zou worden, lukte niet helmaal, want er kwam nog een GS en er volgde nog niet zo lang geleden een CX Break....
Het hele idee om eens naar een SM om te kijken was wat naar de achtergrond verschoven. En juist op het moment dat ik er helemaal niet mee bezig was kwam er een mail van mijn notabene mijn moeder.
Haar was ter ore gekomen dat iemand die ze viavia een beetje kende in het bezit is van een SM maar dat wegens omstandigheden de auto al weer een tijd stil stond. Motor zou gereviseerd zijn, evenals een hele hoop andere zaken. Er zou wellicht sprake van kunnen zijn dat de auto verkocht zou gaan worden.
Mijn naar de achtergrond verdwenen interesse was weer ineens weer springlevend en de stoute schoenen aangetrokken.
Kennis gemaakt met de auto en de eigenaar die de auto maar liefst 35 jaar in bezit heeft. Natuurlijk is een relatie van 35 jaar met een auto niet iets waar je in 5 minuten mee klaar bent. Inderdaad was door omstandigheden de tijd gekomen om afstand van de auto te moeten nemen.
Waar hebben we het over? Het is dus een origineel nederlandse SM, 2.7 carbu, leer, airco en een de kleur is volgens mij Sable Métallisee.
Leuk detail: de auto heeft SM in het kenteken.
Vanavond met de eigenaar overeengekomen dat ik de auto ga overnemen. Over anderhalf a twee weken zal er dus hier in de schuur een SM te bewonderen zijn.
Natuurlijk moet de auto na lange stilstand weer ” mise en route” gemaakt worden. En kunnen we natuurlijk niet meteen gaan rijden. Toch is de auto zeker geen restauratieproject.
Ongetwijfeld zullen er genoeg avonturen te beleven zijn met de SM en ik zal jullie natuurlijk dan ook met regelmaat hier op de hoogte gaan houden.
Als de auto hier is volgen er ook foto’s en zal ik wat meer details kunnen melden.
Vooralsnog ben ik vanavond zo blij als een kind, en gaat een lang gekoesterde jongensdroom in vervulling!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
gefeliciteerd.
ben zeer benieuwd.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Wow, gefeliciteerd! Klinkt als een buitenkansje!. Een Sm met 35 jaar bekende historie van een liefhebber naar een liefhebber. Ze zal nog best wat moeten kosten, maar in deze situatie kom je niet vaak terecht!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig! En welkom in het ‘wereldje’!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ben benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:welkom in het ‘wereldje’..
Van knutselaars, mannen die in hun garage wonen, het huishoudbudget in hun sm pompen en alleen nog vrienden met een sm hebben
Goeie actie man en heel veel succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:bogaard77 schreef:welkom in het ‘wereldje’..
Van knutselaars, mannen die in hun garage wonen, het huishoudbudget in hun sm pompen
als het huishoudbudget al genoeg is voor een SM koop ik er ook 1
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Klinkt als een bijzonder exemplaar, veel plezier en succes er mee!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:waterman schreef:bogaard77 schreef:welkom in het ‘wereldje’..
Van knutselaars, mannen die in hun garage wonen, het huishoudbudget in hun sm pompen
als het huishoudbudget al genoeg is voor een SM koop ik er ook 1
MIJN huishoud budget wel! hahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Geweldig Mike!!!!
Wat een kans, ben heeel benieuwd!
(nu moeten we zéker snel eens op bezoek komen haha)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dankjewel voor alle leuke reacties!
@Waterman: Tsja ik denk dat ik maar een koelkastje met bier en proviand in de schuur ga neerzetten! Fijn voor als je in de schuurt woont, of als je niet meer het huis in mag omdat het huishoudbudget er doorheen gedraaid is :p
@La Léo: Inderdaad zo’n kans laat ik niet lopen en van Harte welkom natuurlijk!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Mooi man! Ik weet zeker dat ze bij jou in goede handen is.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk verhaal
Veel plezier met de SM!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi! Als er problemen zijn ken je de weg hier.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
gefeliciteerd met je aanwinst !!
CEE-IKS schreef:
Natuurlijk moet de auto na lange stilstand weer ” mise en route” gemaakt worden. En kunnen we natuurlijk niet meteen gaan rijden. Toch is de auto zeker geen restauratieproject.
En gelijk de juiste instelling en niet onmiddellijk willen rijden
Dat komt wel goed .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat rijden zal nog wel even duren inderdaad. Eerst eens de tank aan een poetsbeurt onderwerpen, de nodige sapjes vervangen, een accu scoren, het blok eens goed bestuderen en dat soort zaken. Ik heb geen haast! Daarbij is er nog een huis wat de nodige aandacht vraagt, en om naast huishoudbudgetten op te maken ook nog verbouwingen uit te stellen, omwille van mijn hobby, gaat iets te ver
De garage is verwarmd, dus ook als het kouder is kan ik me daar prima vermaken!
Komend weekend de plek waar ze komt te staan in orde maken.
Normaal gesproken gaan we madame volgend weekend ophalen.
Voor het op druk brengen van de hydrauliek heb ik een vraag. Ik wil eigenlijk de tussenas demonteren en een boormachine op de pomp zetten om het apparaat op druk en omhoog te laten komen. Er is hier vast iemand die weet wat voor adapter ik nodig heb voor de boormachine om de pomp te laten draaien.
Kan dit gewoon met een dop? en zo ja welke maat? Ik heb natuurlijk al plaatjes bekeken en het lijkt als de as er tussenuit is er een moer zit waar ik een dop op zou kunnen zetten. Een adapter is dan snel gemaakt.
Gaat dit zo lukken en welke maat heeft de moer van de poulie die op de pomp zit?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?