Jullie hebben ook niets bruikbaars in die BX achtergelaten he
Nou, alleen de hoogteregelaars, remservo, remklauwen en startmotor… Voor de hoogte regelaars + remservo moet je onder de auto kunnen, en dat kon niet.. verder issie helemaal leeg (en al helemaal van binnen.. het echoode gewoon
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
De fotos van de krokante Chic komen binnenkort er op D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Karel schreef:Ik denk het niet. Deze auto is een keertje overgespoten geweest. Ik _denk_ vanwege een zijschade; beide portieren zijn namelijk niet-origineel (eerst zilverkleurig geweest). Er is ook eens voorschade aan geweest, daar is de ietwat brak gespoten bumper van afkomstig.
Naja, ik heb in ieder geval weer een motorkap ipv 2 verroeste ijzeren platen boven de motor; jippie hoi hoi hoi! Ik zal wel een fotootje maken als het er weer voor is (sneeuwt nu flink); ik kon de kap nog maar net van de parkeerplaats naar huis tillen, zo rot was ie. Onder en bovenplaat zijn nu vrijwel los van elkaar…..
Het viel me inderdaad al op dat jouw Chic niet dat lichtgrijze lintje rondom heeft, en die plek op de bumper was ook goed zichtbaar.. Een goede manier om te zien of een auto gespoten is, om bijvoorbeeld aan de binnenkant van het portier te kijken. Meestal wordt de binnenkant niet overgespoten.
Wel apart dat al jouw stootstrips aan zijn gevuld dan. Lijkt erop dat die schade redelijk professioneel gerepareerd is. Misschien dat de bumper naderhand geraakt is.
Maar jouw motorkap was toch ook de goede kleur enzo, was het dan een enorm verrotte metalen kap ofzo?
deur63 schreef:Karel schreef:
Naja, ik heb in ieder geval weer een motorkap ipv 2 verroeste ijzeren platen boven de motor; jippie hoi hoi hoi! Ik zal wel een fotootje maken als het er weer voor is (sneeuwt nu flink); ik kon de kap nog maar net van de parkeerplaats naar huis tillen, zo rot was ie. Onder en bovenplaat zijn nu vrijwel los van elkaar…..
Het viel me inderdaad al op dat jouw Chic niet dat lichtgrijze lintje rondom heeft, en die plek op de bumper was ook goed zichtbaar.. Een goede manier om te zien of een auto gespoten is, om bijvoorbeeld aan de binnenkant van het portier te kijken. Meestal wordt de binnenkant niet overgespoten.
Wel apart dat al jouw stootstrips aan zijn gevuld dan. Lijkt erop dat die schade redelijk professioneel gerepareerd is. Misschien dat de bumper naderhand geraakt is.
Maar jouw motorkap was toch ook de goede kleur enzo, was het dan een enorm verrotte metalen kap ofzo?
De auto is ooit (lang geleden) een keer geheel en redelijk professioneel overgespoten; ik vermoed vanwege een schade aan de linker zijkant. Daarbij zijn 2 oude portieren herbruikt. Die zijn (is van binnen te zien) zilvergrijs geweest; de achterste rot nu van zijn scharnieren af en bij beiden zit de stootrand enigzins los. De stootstrips zijn ook nogal verkreukeld; daardoor kan het achterportier soms alleen open als je de stootstrip eerst aanduwt.
En jammer genoeg is daarbij ook het mooie krulletter-logo verdwenen (ik heb er al wel eentje op de kop getikt) en de bies is BENEDEN de vouw in de zijkant aangebracht terwijl deze er BOVEN hoort te zitten.
Aan de linker zijkant was deze zo slecht dat ik ‘m verwijderd heb. Ik heb al een rolletje bies klaarliggen voor als ik de portieren op orde heb….
Een paar jaar voor ik ‘m overnam heeft ie aan de voorplecht schade gehad waarbij de bumperbalk + radiateurbalk en de motorkap plus voorschermen zijn vervangen. Aangezien nabestelde motorkappen *altijd* van ijzer zijn is deze dus ook .... van ijzer!
Maar helaas zijn die metalen motorkappen alles behalve duurzaam, en kan een gewone autospuiter met gewone middelen niet die verduurzaming bereiken die ze in een fabriek kunnen bereiken. Gevolg: de motorkap is rot. De roest begon onderop van binnenuit en komt al in het zicht, en de onderplaat kun je er nu bijna helemaal afpeuteren. Ook nog onveilig dus, want als de bovenplaat echt loszit dan kan die eraf waaien!
Overigens had de auto toen ik ‘m kocht een kleine schade aan het linker voorscherm, en een schaafplek op de voorbumper (vandaar die vage plek; ik had een restje spuitbus-met-kleur die er sterk op leek). Tja, sommige autoos treffen het niet zo met hun berijder….
Maar goed, sinds gisteren heb ik weer alle spullies in huis om deze auto weer helemaal kloppend te maken. De motorkap was het belangrijkste; en die zit er al op. Het achterportier volgt zodra het weer wat beter doet.
Daarmee is het ergste uiterlijke gedoe achter de rug, kan ik ‘m goed poetsen en de bies ook weer aanbrengen. Het krulletter-logo wil ik eigenlijk “kopiëren” op vinyl oid; ik weet alleen nog niet hoe.
Ook moet ik eens met een schuurdinges aan de gang om wat roestplekken uit de voorruitstijlen te verwijderen. Maar goed in het vet gezet doet dat ook niet zoveel.
Ich bin ein Breaker
ZX1.4i schreef:Jullie hebben ook niets bruikbaars in die BX achtergelaten he
Het thermostaathuis?
Beetje bijbuigen, dan doet ie het wel weer….
Ich bin ein Breaker
deur63 schreef:Nou, alleen de hoogteregelaars, remservo, remklauwen en startmotor… Voor de hoogte regelaars + remservo moet je onder de auto kunnen, en dat kon niet.. verder issie helemaal leeg (en al helemaal van binnen.. het echoode gewoon
Hoogteregelaars leken me in ieder geval brak; de lage stand deed ie niet meer zoals het moest getuige het LHM-inferno bij het losdraaien van de bol.
Remklauwen, remservo en startmotor zijn met dit kilometrage ook niet meer op zijn best dus wat je dáár nou nog mee zou moeten….
Remservo pak je overigens gewoon van bovenaf. Ik denk dat je de stuurbekrachtiging bedoelt; die zit er wel onder.
Ich bin ein Breaker
deur63 schreef:Voor zover ik weet hebben allen Chic’s zo’n rood lijntje, ook op de pookknop. Als jij het ook hebt zal je ook wel een Chic interieur hebben, of iemand heeft het rood geverfd.
ze zijn er met een rood en een bruin lijntje. mijn chic interieur, dat in mijn 21tgd12break zit heeft een bruin randje.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
karel schreef:Het thermostaathuis?
Beetje bijbuigen, dan doet ie het wel weer….
Die heb ik gesloopt, ik zag dat inbus boutje niet, waarom zou men het sleutelen aan een BX makkelijk maken
De aanhouder wint, ik moest en zou die nokkenas eruit halen, dat is nu mijn troffee
Dat ding ziet er overigens nog goed uit, geen slijtplekken te zien, en dat na 14 jaar en 3 ton
Iemand interesse in een 1.6i Nokkenas? z.g.a.n. komt uit een BX van een oud vrouwtje
ZX1.4i schreef:Iemand interesse in een 1.6i Nokkenas?
z.g.a.n. komt uit een BX van een oud vrouwtje
En zeker altijd binnen geslapen.
Die nokkenas en dat oude vrouwtje wel mag ik hopen…
voge schreef:Die nokkenas en dat oude vrouwtje wel mag ik hopen…
Jongens ik krijg toch wel schuldgevoelens door deze opmerkingen, die nokkenas staat beneden in de gang en dus in de kou
De ontzielde BX zal het wel slechter hebben, die staat in een koude schuur/paardenstal.
ZX1.4i schreef:karel schreef:Het thermostaathuis?
Beetje bijbuigen, dan doet ie het wel weer….Die heb ik gesloopt, ik zag dat inbus boutje niet, waarom zou men het sleutelen aan een BX makkelijk maken
De aanhouder wint, ik moest en zou die nokkenas eruit halen, dat is nu mijn troffeeDat ding ziet er overigens nog goed uit, geen slijtplekken te zien, en dat na 14 jaar en 3 ton
Iemand interesse in een 1.6i Nokkenas? z.g.a.n. komt uit een BX van een oud vrouwtje
Zo zie je maar weer dat 280.000 km (toch? of was het 380.000?) op LPG helemaal niet slecht hoeft te zijn voor de motor, of iig niet voor alle delen. De olie blijft gewoon vrij schoon, al komt er wel eens wat vocht in. Maar het ontbreken van harde verbrandingsresten doet een hoop.
Als de nokkenas van mijn turbod (wel het andere uiterste qua roet in de olie) er zo gaaf uitgezien had bij 3 ton was ik héél erg blij geweest…
Ik blijf het zeggen: jammer dat we die kop niet gelost hebben….
Ich bin ein Breaker
ZX1.4i schreef:voge schreef:Die nokkenas en dat oude vrouwtje wel mag ik hopen…
Jongens ik krijg toch wel schuldgevoelens door deze opmerkingen, die nokkenas staat beneden in de gang en dus in de kou
De ontzielde BX zal het wel slechter hebben, die staat in een koude schuur/paardenstal.
Ik had je ook nog wel aan een nokkenas van een BX kunnen helpen hoor Heb er hier ook nog eentje liggen (evenals enkele krukassen).
Maar toch: die XU motor zit net zo goed in de Xantia, net zo onlogisch lijkt mij.
ZX1.4i schreef:voge schreef:Die nokkenas en dat oude vrouwtje wel mag ik hopen…
Jongens ik krijg toch wel schuldgevoelens door deze opmerkingen, die nokkenas staat beneden in de gang en dus in de kou
De ontzielde BX zal het wel slechter hebben, die staat in een koude schuur/paardenstal.
Och, slechter… hij staat iig droog. Aan de onderkant van beide voorschermen zat een beetje roest, op een plek waar ik dat bij BX-en nog nooit eerder gezien heb eigenlijk. Wel laag, dus niet echt erg in het zicht.
Wat ik al eerder opmerkte: alles vanaf een bepaalde hoogte (laagte) aan deze auto was toch wel rot. Apart, mede omdat de “bovenbouw” nog zo ontzettend gaaf was.
Ich bin ein Breaker