Hallo medeforummers,
Ik ben sinds juni vorig jaar in het bezit van een mooie grijze BX 1.9 GTi uit 1991.
Ondanks dat ik student ben lukt het me toch om dit comfortwonder te blijven rijden.
Nou valt het mij sinds kort op dat het systeem voor nogal schokkend omhoog komt.
Van normaal en hoog naar laag is geen probleem. Echter zodra hij van laag naar normale rijhoogte gezet wordt, duurt het, zeker in vergelijking met de achteras, veel langer.
Waardoor zou het kunnen komen?
De lhm is nog mooi gifgroen (heb ik gezien bij het vervangen van de achterse veerbollen).
Misschien is de vraag al eens gesteld, zo ja mijn excuses
Zouden jullie mij kunnen helpen met het probleem?
groeten Robbert
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wat leuk dat je zo’n comfort auto rijd als student zijnde! Toppie.
Je zou de lhm eens kunnen spoelen of de veerpoten inspuiten (binnenin).
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dank je hij bevalt me nog steeds meer dan goed!!
heb um vanaf een paar weken moeten delen met mijn broertje vanwege wat hoog oplopende vaste lasten;)
hij rijdt er nu een paar keer per week mee naar Bergen op Zoom.
kan je ook ergens vinden hoe dat je dat doet?
ik heb er sinds vorig weekend weer een probleem bij
de motor loopt heel moeilijk stationair en slaat dan a zo’n twintig seconden af.
had hem toen even laten staan en weer gestart, deed ie weer hetzelfde maar ik kon er wel mee rijden.
tijdens het rijden loopt ie heel slecht en dan opeens weer goed.
wat zou het kunnen zijn?
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
RvdB1990 schreef:
hij rijdt er nu een paar keer per week mee naar Bergen op Zoom.
kan je ook ergens vinden hoe dat je dat doet?
? Of doel je op de suggesties van Daan (MCDean)?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ik doel in eerste instantie wel op de suggesties van mcdean.
maar het nieuwe probleem is in mijn ogen even belangrijker.
Ik heb werkelijk geen idee hoe het komt.
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou gaan voor benzine filter of ontsteking. Ff bougies en verdeelkapje nakijken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Het is ff geleden dat ik hier op gereageerd heb. maar het probleem zat um in de verdelerkap. een aansluitpunt was volledig gecorrodeerd. nadat ik deze vervangen heb loopt ie weer als een zonnetje !!
Ik heb laatst de LHM vervangen en de filters schoongemaakt, dat vond ie wel lekker
Hij komt alleen nog steeds schokkend omhoog als ik hem (die van mij is een hij ) laat “gymnastieken”.
Ik ben bang dat het de hoogteregelaar is. Ik ben ff bij Jan van Gompel geweest, hij zei dat een gereviseerde regelaar 35 euro kost maar het specialistisch werk is om hem op de juiste hoogte te krijgen.
Nu twijfel ik niet aan de man zijn expertise maar hoe lang kan het duren voordat de regelaar geinstalleerd is en op de juiste hoogte is gesteld? Dan kan ik een beetje de kosten uitrekenen.
Een BX ? Jaaa zeej tie!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Schokkend steigen komt meestal niet door de hoogteregelaar maar door versleten veerpoten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe en waarmee je de voorste poten kunt smeren!?
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Teflon spray. Maar gewoon wat LHM in de gaten aan de zijkanten van de veerpoten laten lopen helpt ook wel. Beide is een lapmiddel, uiteindelijk zul je betere veerpoten moeten monteren.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ach, ik heb geen klachten hoor, was alleen maar nieuwschierig
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nou dacht ik dat ik geen klachten had, maar de linker voorpoot is mooi soepel, maar de rechter is veel stugger, momenteel zit er spoelolie in het systeem, maar dat heeft tot nu toe geen verbetering gebracht .
Moet ik in het ergste geval nu 2 andere voorpoten laten monteren of zou ik alleen de rechter kunnen laten reviseren? Er schijnen nl. revisiesetje’s voor te bestaan!?