Hallo, ik ben Feico, en als je een beetje frans spreekt dan is mijn achternaam niet zo moeilijk. Ik lees dit forum al een tijdje, met het idee dat ik ooit een CX op de kop wil tikken. Liefst een zwarte of nog liever een cerise Prestige, maar ach, ik ben flexibel, zeker omdat ik er niet vreselijk veel aan wil uitgeven.
Ik heb jaren in Parijs gewoond dus een auto kopen in Frankrijk vind ik geen enkel probleem, vandaar dat ik vooral op leboncoin kijk. Als iemand trouwens hulp nodig heeft met een emailtje in het Frans, of een vertaling van iets, stuur maar een berichtje aan me.
Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hoi Feico en welkom hier!
Mooi aanbod, van dat Frans vertalen. Dat zullen de mensen hier zeker waarderen!
Maar eeh… wist je dat er hier in NL ook een heel aantal mooie CX’en te koop staan? En heus niet allemaal ‘duur’ hoor. Kijk maar eens hier in het Markt gedeelte.
Veel dichterbij dus als het tegenvalt is, ben je zo weer thuis en bouw je langzaam zelf ook CX-ervaring op.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dank je!
Zal ik zeker ook kijken, heb ik inderdaad al een tijdje niet meer gedaan. Er zit toch ingebakken dat een Citroën het beste uit Frankrijk zelf komt, en dat het aanbod er groter is. Aan de andere kant, ik weet hoe Fransen omgaan met hun auto’s….
Ik ben trouwens regelmatig voor mijn werk in Frankrijk, dus het idee om heen met de Thalys en terug met een CX te gaan is ook leuk
Het avontuur van het zoeken naar de CX en dan het liefst ver weg is natuurlijk een groot deel van de lol. Vervolgens de trip om haar op te halen en daarna de invoer. Dat jongensboek wil ik je zeker niet afpakken. Maar zoals La Léo al zegt, is er hier in Nederland ook een hoop prima aanbod te vinden waar je misschien direct plezier aan hebt in plaats van eerst de Franse-slag ellende weg te moeten werken.
Succes met je zoektocht in ieder geval. Maak je droom waar!
Bienvenue Taupe.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017