Sinds een paar weken doet de ruitensproeier in onze Saxo het niet meer. De zekering heb ik inmiddels nagekeken en die blijkt in orde (F9?). Nu ben ik van plan het pompje te gaan vervangen. Maar voor dat ik daar toe overga wil ik graag van jullie weten of er nog meer oorzaken kunnen zijn en of ik deze makkelijk kan uitsluiten.
Iemand suggesties?
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
9 van de 10 keer is het inderdaad het pompje.
En die is heel erg gemakkelijk te demonteren. Let er dan alleen ff op dat je ruitenwisservloeistof niet wegloopt. Dus ff iets onder zetten.
Kan natuurlijk ook gewoon ergens verstopt zijn.
Het pompje kun je testen, je zou hem moeten kunnen horen als je de auto op contact zet en je je ruitensproeier aanzet.
http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118756/ruitensproeierpomp
http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118757/ruitensproeierpomp
http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118761/ruitensproeierpomp
Maakt het wat uit welke van de bovenstaande 3 ik aanschaf?
En over het stappen plan:
1. Auto op de krik, rechtervoorwiel er af.
2. plastic bescherming in wielkast verwijderen.
3. Pomp demonteren
4. Pomp monteren
5. stap 2 en 1 maar dan monteren ipv demonteren.
Klopt dat? Ben niet zo’n ster in dit soort dingen maar vind het leuk om te doen, vandaar.
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Hans-Willem schreef:http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118756/ruitensproeierpomp
http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118757/ruitensproeierpomp
http://www.winparts.nl/618/ruitenwisser/ruitesproeierpomp—-toebehoren/0118761/ruitensproeierpompMaakt het wat uit welke van de bovenstaande 3 ik aanschaf?
En over het stappen plan:
1. Auto op de krik, rechtervoorwiel er af.
2. plastic bescherming in wielkast verwijderen.
3. Pomp demonteren
4. Pomp monteren
5. stap 2 en 1 maar dan monteren ipv demonteren.Klopt dat? Ben niet zo’n ster in dit soort dingen maar vind het leuk om te doen, vandaar.
Als ze allemaal voor de Saxo zijn dan zou ik gewoon de goedkoopste nemen.
Of ff op de sloop kijken.
Maarreh… ik zou het anders doen.
1. stuurwiel vol naar rechts draaien
2. pompje lostrekken (wel iets eronder zetten om de vloeistof op te vangen)
3. nieuwe pompje terugduwen.
Je kunt het zo zien zitten en stap 1 is wellicht zelfs nog onnodig afhankelijk van je postuur.
Bedankt! Iemand had mij op de mouw gespeld dat het van onderen moet en dat het wiel er dan af moet.
Dit scheelt werk.
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Is het al gelukt?
Ja hoor, was wel even prutsen om de slangetjes weer op de pomp te krijgen. Geen probleem verder.
Nu komen er nog wat dingen aan:
Fuseekogel (LV)
Wiellager (RA)
Zijn die dingen zelf te doen? Ik heb geen toegang tot een brug, dus het gebeurd op de krik.
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -