

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat nadat dat jochie weg was het bier is opengemaakt. Enkele honderden traytjes halve liters Grafenwalder kost dit geintje mij.
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jaco hulde!
Blij dat hij mag blijven!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Creatief om de motor zonder spruitstuk eruit te nemen Scheelt in ieder geval wel wat gepruts onder de auto…..
Zit er ook een poetsbeurtje voor het subframe bij de prijs in?
Wel lekker om alles in een schone ruimte terug te kunnen hangen.
Daar gaat eigenlijk bij mij altijd de meeste tijd inzitten. Lekker alles schoon maken….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Poetsen? Olie beschermd mooi tegen de aankomende pekel hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
CEE-IKS schreef:Creatief om de motor zonder spruitstuk eruit te nemen
Scheelt in ieder geval wel wat gepruts onder de auto…..
Ik haal liever de pijp van het spruitstuk af dan het spruitstuk van de kop. Scheelt in ieder gaval risico van afbreken van rotte tapboutjes en een setje pakkingen. Er is wel iets minder ruimte bij het uittakelen van het blok maar het gaat wel.
jaco schreef:
Maar toen gebeurde er iets geks. In mijn te koop-topic ontstond een discussie over de kosten van het vervangen van de koppeling, waardoor ik in contact kwam met iemand die wél een vaste prijs durfde op te geven die ook nog eens binnen mijn budget was. Dat was niet alleen de redding van een mooie auto, maar ook de redding van haar eigenaar. Ik kon de auto namelijk uit de verkoop halen met de wetenschap dat ik binnenkort weer in een heerlijke CX zou rijden. Man, ik werd al helemaal gek van het bedenken wat ik in godsnaam in de plaats van de CX zou moeten rijden en ik was zo opgelucht dat ik me daar niet meer druk over hoefde te maken.
Geweldig mooi dat dit zich zo ontwikkeld heeft. Beetje werk/geld en je rijd weer zalig in een fantastische auto. Er is haast niet aan te ontkomen, het is een lotsbestemming zonder alternatief!
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Lotsbestemming zonder alternatief, beter zou ik het niet kunnen omschrijven.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jaco ik vind het zó super voor je!!!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
samuel schreef:Ik haal liever de pijp van het spruitstuk af dan het spruitstuk van de kop. Scheelt in ieder gaval risico van afbreken van rotte tapboutjes en een setje pakkingen.
Bij een Douvrin breken de tapeinden eigenlijk vrijwel nooit af en ten tweede zitten verse pakkingen natuurlijk gewoon bij de cilinderkopset die je toch al in huis had gehaald om de klus echt goed te doen.
Het is kortom echt veel simpeler en verstandiger om het hele spruitstuk los te maken bij dit soort motoren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wilde net zeggen, ik heb ook nooit anders gedaan dan het hele spruitstuk even losbouten. Van al die dingen is er bij mij nog niet één tapeindje gebroken. Ik was dus niet verbaasd om te zien dat ook bij Jaco’s cx voor deze methode gekozen is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
La Léo schreef:
![]()
Jaco ik vind het zó super voor je!!!!!
Léo, ik ben jou juist superdankbaar, omdat je dit in gang hebt gezet.
Een hoop wijze woorden hier, ik hoop maar dat de hobbyist die met mijn auto bezig is voldoende wijsheid en expertise bezit om deze klus ook tot een goed einde te brengen. En zo niet, dan krijgt hij een paar traytjes bier minder natuurlijk.
Bij het nalezen van het topic zie ik trouwens dat er wellicht een wat vreemd sprongetje wordt gemaakt. Een jaar geleden had ik het er nog over dat ik de koppeling gewoon zou aanpakken om vervolgens gisteren te melden dat ik van de auto af wilde en op het allerlaatste moment besloot dan toch maar wel de koppeling aan te pakken. Raarrrr.
Maar het is inderdaad waar, vorig jaar oktober stond ik op het punt de koppeling te laten vervangen toen we net ons huis te koop hadden gezet en binnen geen tijd dat huis verkocht hadden. We moesten dus ook snel iets anders vinden en we kochten een huis wat toch wel iets boven ons voorgenomen budget lag. Dat betekende dus: weg met de CX of in ieder geval geen kosten meer aan de CX. Nu we alweer even in ons nieuwe huis wonen, is de rust op de bankrekeningen ook weergekeerd en durf ik ook wel weer wat geld richting mijn eigen lieve bodemloze putje te laten stromen.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mocht je een ander bodemloos putje willen sponsoren, mag ik dan even via PB of FB contact met je opnemen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alleen als het een lief en/of lekker bodemloos putje is en ik haar helemaal voor mezelf mag houden. PB me maar.