Glimmertjes komen inderdaad niet van de Makro, maar alle stimulerende middelen (lees LaChouffe) die ik nodig heb om dit project te voltooien wel…. Als iemand het adres van het anodiseerberdijf wil dan graag even via pb.
Verder dit weekend:
Glimmertjes gemonteerd samen met wat andere nieuwe en gepoetste onderdelen:
Veel schilder en kit werkzaamheden, 3 redelijke deuren gescoord in Venraij bij Theo (volgend weekend laatste leegverkoop voor de liefhebbers)
Speciaal gereedschapje 3565-T in de bomvrije Leeuwis uitvoering
en tenslotte de kofferbakdeksel voorlopig geplaatst. (geeft al een redelijke indicatie van de kleur die het uiteindelijk gaat worden)
Groeten
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Inderdaad, Blue Camadinges, zag er hier in de wijk laatst een staan in die kleur en was meteen verkocht, alleen had die #@%$#$%@ het dak ook in Blue Camadinges gedaan en dat ziet er dan weer helemaal niet uit…..
kun jij me aan het juiste kleurnummer helpen ???? (niet AC, dat heb ik en klopt niet)
Cya
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Deze mischien bruikbaar?
http://www.restaureend.nl/kleuren.htm
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb stalen laten spuiten met de AC code, (635) alleen blijken er dan 3 tinten te zijn…
Met de stalen ben ik naar Langelaar gegaan en daar heb ik een deur uitgezocht in de kleur die ik wilde; 1 van de stalen kwam exact overeen…
Bleu Camargue is grijsblauw; op de staal (klein) lijkt het meer grijs dan blauw, op de auto lijkt het pastelblauw…
De stalen heb ik nog en ik heb dus ook nog een potje lak in de auto liggen, daar staat volgens mij een andere code op, maar een beetje spuiter kan hem zo voor je maken…
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
en bleu camargue is er dus in verschillende tinten:
Op het potje lak dat ik heb meegekregen staat het volgende;
Manufacturer: citroen
OEM code: AC635
Omschrijving: Bleu Camargue
Referentienummer: 8886 NO 1
Laklijn: EHS Turbo plus(direct Gloss LF)
De kleurstalen kan ik zo snel niet vinden, maar het lijkt me dat je bij de handel wel eerst stalen mee kunt krijgen, die kun je dan op een auto met de juiste kleur leggen om te vergelijken.
Pascal bedankt, daar ga ik eens mee langs de spuiter.
Cya
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Zo, weer twee weken verder…. tijd voor een kleine update, vorig weekend de deksel van het tankcompartiment in de RX gezet, per ongeluk een bus grijze RX 10 binnen gekregen, maar eigenlijk geeft dat wel een leuk accent (jammer dat daar straks de bank overheen staat) verder aan de passagierskant alles weggehaald om dit weekend het laswerk daar te kunnen doen
vrijdag dame op de brug en eens voorzichtig begonnen met het verwijderen van de krokante delen, gelukkig niet al te veel roest gevonden .........
enfin, enige slijp en schuurschijven verder had ik een DS-Flinstone, passagier mag meelopen om brandstof te besparen .
Maar ja, na een uitgebreide berekening vrijdagavond bleek dat de kosten van slijtage van schoenzolen (en hakjes) toch hoger waren als de paar dubbeltjes staal die er in moesten, gaatje maar weer dichtgebakken dus…
Tot zover voor nu, niemand een buis voor de hoogteregeling koplampen in een hoekje liggen ??
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
die buis kocht ik vorig jaar nieuw bij Chyparse (NOS in originele verpakking)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Klopt,
Zijn nieuw te verkijgen, ik heb hem bij Citro Classique gekocht.
Heb je gelijk kans om hem lekker vol te proppen met vet/olie, voor dat de trekkabel erin gaat
Zo, weekend weer om, lekker meters kunnen maken, rechts tot en met de A-stijl alle laswerk klaar. Gaat straks nog wennen worden, een weekend zonder lastoorts in de hand ....
(rotte stukjes in de dorpel zijn na het maken van de foto gedaan, geen foto meer gemaakt)
Vervolgens begonnen met strippen van het “nieuw” aangeschafte achterportier, ik krijg echter de ruit er niet uit, de clip (zie foto JP) verwijderd maar de ruit komt niet verder omhoog als normaal…. Wat doe ik fout ?? (of moet er zinvol geweld gebruikt worden ??)
Groeten
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Geen idee, Niels
Heb mijn deuren nog niet open gehad
Maar ik volg je laswerken op de voet
Een werkje wat mij ook nog staat te wachten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Beetje lastig om vanaf hier een instructie te geven, maar geweld is in elk geval niet nodig. Heb zelf zonder WPB alle 4 de portieren ‘leeggetrokken’. Er is dus een manier, maar al weer 7 maanden geleden, dus weet niet meer precies de volgorde der handelingen. Maar geweld, hoe zinvol dat soms ook moge zijn, is overbodig.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Lees even door:
http://www.SPAM/@ds/fr_7jan2012.html
Hier staat een plaatje bij waar ik de spie altijd inbrengt
Verder even de schroefjes verwijderen voor de hoogteinstelling van de ruit ( je ziet hem linksonderin net zitten dat witte spie(tje)
En dan kan de ruit er met beleid uit worden gehaald