Onze afstandsbediening voor de automatische vergrendeling werkt niet meer.
Ik heb de batterij vervangen maar ik weet niet hoe ik de sleutel met de wagen moet initialiseren of synchroniseren.
Welke handeling moet je nu precies doen om dit te herstellen?
Iemand raad?
In ieder geval moet het “magneetje” in de sleutel zitten. (transponder?)
Verder wil het geloof ik wel eens helpen om de accu een paar minuten los te koppelen.
Lege batterij afstandsbediening
Wanneer de batterij van de afstandsbediening leeg is, verschijnt hierover een
melding op het multifunctioneel display en hoort u een geluidssignaal.
Vervangen van de batterij van de afstandsbediening
Draai het schroefje los en trek de afstandsbediening open.
Batterij: CR 1620, 3 V.
Na het vervangen van de batterij moet de afstandsbediening worden gereïnitialiseerd.
Zet daartoe het contact aan met de sleutel van de afstandsbediening en druk
op een knop van de afstandsbediening totdat de gewenste functie wordt uitgevoerd.
Dit kan enkele tienden van een seconde duren.
Dat heb ik gedaan MAAR het werkt niet.
Nog iemand anders raad?
Ik had hetzelfde probleem met m’n Xsara.
Bij de dealer software verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hiermee was bij mij het probleem van de portieren opgelost.
Het signaal van de sleutel werd wel ontvangen(laten controleren) maar werd niet door gegeven.
En hoeveel heb je moeten betalen?
Kunnen alle garages dit OF enkel de citroen garage?
Geen idee of anderen dit ook kunnen. Als ze de geschikte apparatuur en software hebben zouden ze dit moeten kunnen.
Ik weet het niet meer precies was ongeveer 2 jaar geleden maar ik meen rond €150,00.
Eerst geweest en toen hebben ze de sleutel getest, daarna de inleer procedure geprobeerd ,te vergeefs en de eventuele fouten uitgelezen en gewist.
Daarna na afspraak terug ,auto moest 2 uur stroomloos staan, daarna software verwijderd en er opnieuw ingezet en alles functioneerde weer.
Link naar mijn probleem.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207168/