Logisch: Als vloeistof ligt het erop, maar vervliegt heel snel. En die damp, die brand!
Test
Thijsvandebles schreef:Logisch: Als vloeistof ligt het erop, maar vervliegt heel snel. En die damp, die brand!
ja dat weten we nu, en hebben we proefondervindelijk vastgesteld
maar het zag er fantastisch uit!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
CX-power schreef:Hm,m zou dit ook het probleem dan zijn bij de onzuinigheid van de 205 van mijn ma die met gemak 1:14/1:15 zou moeten halen?
(Die 205 rijdt nu ongeveer 1:10, ofzo)
Maar nee dat is het probleem niet, waarschijnlijk ligt het dus aan het injectiehuis (stappenmotor durf ik niet glashard te zeggen).Euhm, dus alweer een wijze les voor BX-rijders:
Check na elke rit ff de slangetjes.
Mwah, is dát wijs?
Als je het veilig wilt houden, vervang ze dan beter allemaal in 1 x voor ze echt te erg verdroogd zijn en check het dan nog allemaal een keer vlak nadat je ze vervangen hebt (als de motor een paar keer flink heet geweest is). Van spontaan loszittende benzineslangen heb ik zelf nog nooit gehoord.
Er is niks specifieks voor de BX aan ook.
Als een auto zoveel lekt dat je het merkt aan het verbruik zeikt het er zo hard uit dat je allang als brandende fakkel rondrijdt. Ik denk dat je een hoog verbruik eerder moet zoeken in bijv. winterstand of aut. choke (carb), het injectiesysteem, of generiek onderhoudsgerelateerd gedoe (bougies, luchtfilter, ....), om maar eens wat losse flodders af te schieten.
Ich bin ein Breaker
Rataplan schreef:diesel kan weldegelijk heel gevaarlijk zijn en niet alleen onder nevel.
Ik heb het meegemaakt dat op een scheepsdiesel (tm 410 stork)
Een manometerleiding afscheurde, toen spoot de diesel met 6 bar tegen de turbo aan.
Dit ontstak meteen met als gevolg de hele machine kamer uitgefikt.
Kan het gelukkig nog navertellen (ik stond er vlak naast).
Brandstoffen heten niets voor niets brandstoffen
Aha, vandaar dat uranium zo gevaarlijk is
Ich bin ein Breaker
Rataplan schreef:diesel kan weldegelijk heel gevaarlijk zijn en niet alleen onder nevel.
Ik heb het meegemaakt dat op een scheepsdiesel (tm 410 stork)
Een manometerleiding afscheurde, toen spoot de diesel met 6 bar tegen de turbo aan.
Dit ontstak meteen met als gevolg de hele machine kamer uitgefikt.
Kan het gelukkig nog navertellen (ik stond er vlak naast).
Brandstoffen heten niets voor niets brandstoffen
Dat soort geintjes heb ik op zee ook vaak meegemaakt, s,nachts machinekameralarm. Kom je beneden, staat er een hogedruk verstuiverleiding te spuiten ( Nohab Polar, Brons). Levensgevaarlijk fijn vernevelde gasolie, gaat zo de fik in.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vernevelde LHM brand ook als de neten…. ik heb wel eens een XM zien affikken omdat er een leiding was gesprongen, en de LHM op het uitlaatspruitstuk spoot :burninhell
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Rataplan schreef:Wat heel eng spul is maar zit gelukkig niet in auto’s is thermische olie.
Maar nu krijgen we een piromaan toppic .
En dat zal vast off topic zijn
Haha, zullen we het maar niet over nitraatjes, strijkers, carbid, lawinepijlen, kunstmest+diesel, sterretjes of kerstboomverbrandingen gaan hebben?? (wel leuk met oud en nieuw voor de boeg)