Het lustrum was geweldig! De grote groep daadkrachtige vrijwilligers hebben “De Bergen” verzet om er een fantastische happening van te maken. Dank jullie wel, en wat hebben we toch een fantastische club!
De weergoden mogen we ook dankbaar zijn. Het was helaas een beetje frisjes s’avonds, maar het is het hele lustrum-festijn in ieder geval droog geweest. Toen alles opgeruimd was werden we vrijwel direct overvallen door forse buien.
De terughoudendheid van “2400 GTI” over het plaatsen van foto’s van de feestavond kan ik me voorstellen. Er circuleren op dit moment echter wel wat filmpjes binnen de EC waarop te zien is dat hij ook wel eens een danslesje heeft gehad. (we zullen verder uitlekken proberen te voorkomen)
CX 25 Prestige, (ex: CX 20 TRE, ZX 1,4 aura, BX 19 TZI, BX 19 TGI)
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kunstenvliegwerk is niet de enige die een artikel voor de voorpagina heeft ingestuurd, maar wel de eerste. Gert, GWHendriks2, stuurde de redactie een gecombineerd verslag van zowel het lustrum van de CX-club als het concours d’elegance van de BX-club. Dat willen we jullie natuurlijk niet onthouden, dus bij dezen:
Weekendje Citroëns spotten in m’n voor- en achtertuin
Zoals jullie al lazen, waren er dit weekend 2 leuke Citroën-meetings. Namelijk de 20e verjaardag van de CX-club in Wanroij en de BX-club vierde liefst twee jubilea. Ten eerste is daar het heugelijke feit van het 30-jarige bestaan van de BX, die namelijk in 1982 is geïntroduceerd. Ten tweede bestaat de BX Club alweer 15 jaar. Dit werd gevierd in Doorwerth.
Deze meetings werden figuurlijk in m’n voor- en achtertuin gevierd, nou dan moet ik toch even een blik gaan werpen. De gelegenheid om mijn XM V6 weer eens de Nederlandse snelwegen te laten claimen als dé koningin der Nederlandse snelwegen… Zaterdag waren de vooruitzichten al gunstig; terwijl ik hare majesteit wat fatsoeneerde voor haar reis, kwam er al een CX langs… Nou dan moesten we maar eens richting Brabant gaan, richting de CX meeting.
Het was m’n eerste meeting bij de CX club, en het beviel me goed! Er was een weiland ingericht met alle kleuren die leverbaar waren op de CX. Daar kon Henry Ford nog wat van leren! Ik citeer: Alle kleuren zijn leverbaar op de T-Ford, als het maar zwart is. Ondertussen liep ik de hal binnen die mooi ingericht was, CitroMobile in het klein, met alleen CX’en. Nog wat gerelaxt in de aanwezige CX banken… De ideale bank voor in de woonkamer, denk ik maar zo. Daarna ben ik nog naar buiten geweest en heb ik de nodige CX’en op de gevoelige plaat gezet.
Toen werd het tijd om de V6 te starten en naar de andere tuin te sturen. Zondag werd er een BX-meeting gehouden in Doorwerth. Samen met wat andere Citroën-liefhebbers ben ik in een colonne van BX’en en een verdwaalde Xantia richting de BX-club meeting gereden. Ho eens even, denken jullie, heeft hij zelf geen BX? Huh ja, maar zoals sommigen weten, is het een bijzondere BX met wat karaktereigenschappen, die op dit moment door de garage voor de spuiter voorbehandeld wordt. Maar dat is weer een ander verhaal…
Maar goed, al snel kwamen we bij de meeting in een weiland voor een prachtig kasteel. Nadat ik de V6 ergens in een hoekje had geparkeerd, heb ik me snel tussen de mede-BX-fanaten gevoegd. Wat een mooie opkomst: verschillende BX’en van vooral het type 2 en 3 waren veel aanwezig. Maar toch, eerlijk is eerlijk, gaat m’n aandacht naar het type 1 uit. Er stond er eentje in showroomstaat, geweldig! Tijdens een middagje BX’en kijken en foto’s maken, moest er tussendoor ook nog beoordeeld worden welke BX’en in de verschillende categorieën winnaars zijn. Jammer dat het niet per kenteken ging, anders wist ik het wel, hahaha! Helaas zette m’n vader de tuinsproeier aan, waardoor de voortuin door een straal water nat werd. Gelukkig was de meeting op z’n eind, waardoor ik tevreden de V6 richting het thuisfront stuurde.
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Wat een fantastisch evenement was het! Wij hebben ons vier dagen lang uitstekend vermaakt.
Groot compliment aan de organisatie dat ze zo grandioos hebben uitgepakt.
Indrukwekkend wat er allemaal te zien, te beleven en te doen was. Mooie locatie uitgekozen.
Ook een erg leuk en gezellig team aan vrijwilligers om mee samen te werken.
Leuke foto Jaco!
Is deze ook in een wat groter formaat beschikbaar?
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
@ Rio97: duurt een paar daagjes (tm zondag heb ik alle tijd en energie nodig om te verhuizen) maar daarna maak ik een fatsoenlijke merge en deel die met jou en iedereen die dat wil!
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Rogier,
ik heb en album op mijn Facebook pagina staan ook van het opbouwen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
TREPALLAS schreef:
De terughoudendheid van “2400 GTI” over het plaatsen van foto’s van de feestavond kan ik me voorstellen.
Ik geef gewoon mijn dochter de schuld
- LN/LNA 11 RE Cannelle
Leuk album Mark!
Mijn foto’s gaan iets langer duren.
Rolletje wegbrengen, laten ontwikkelen, ophalen etc. Net als de auto, nog lekker ouderwets.
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik vond het ook een mooi weekend.
Gras is voor de voeten weg gemaaid, maar hulde aan de organisatie!
Wat ik het mooist vond was die kleurenwaaier, de camera CX en de Vanadis CX.
Die laatste had ik nog nooit ‘laif’ gezien
Ik was mijn camera vergeten, dus helaas geen plaatjes van mijn kant dit keer.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hier, zoals beloofd, de wat nettere foto-merge van de auto’s op het kleurententoonstellingsveld.
@Rio97, PB me je mailadres ff dan stuur ik je de hi-res afbeelding.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Kun je die niet ergens up-loaden (http://www.wetransfer.com)? Denk dat er wel meer mensen zijn die graag even naar deze foto turen.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
- LN/LNA 11 RE Cannelle
Inmiddels zijn mijn foto’s ook ontwikkeld en ingescand.
Helaas bleken veel foto’s wat bewogen te zijn. Blijkbaar was een 800 asa rolletje iets te gevoelig.
(Dit is trouwens lomografie, dat is weer bewust analoog en matig snapshot fotograferen. Het equivalent van rondrijden met contactpuntjes en een handchoke.)
De samenvatting: http://s18.photobucket.com/albums/b136/rogier858/CX_lustrum_2012/
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke sfeer op de foto’s
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het kan niet ontkent worden dan het weer een fantastisch Citroen event is geweest.
Door tijdgebrek geen tijd om de foto’s van het feest erop te zetten….... Maar dat mag de pret niet drukken, want dan is het nog een keertje genieten achter de van de sfeer die er was met een bakkie.
Nog 5 jaar, dan zijn we er weer…......
En nu dan de Foto’s Citroen CX Lustrum 20 jaar - 21-23/9 2012
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
10 extra foto’s in het album gezet hierboven (1e 10). Van de camping, airco vullen en CX Lounge