Is het wegzetten van een CX type 1 (regelmatig gebruik) onder een carport een verstandige beslissing, of is het verschil tussen gewoon buitenzetten en een carport zo minimaal dat de investering in een carport weggegooid geld is?
op zicht kan een car port wel hij blijft droog en sneeuw vrij en de wind kan er langs dus op zicht kan het wel alleen condens kan op de auto komen maar daar zal die niet zo snel van weg roesten
een carport is zeker beter dan gewoon in de lucht, hij zal ook niet zo gemakkelijk aandampen en bevriezen
zorg wel dat hij niet in het zand staat maar op steen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het voordeel van een carport is dat de wind het vocht kan wegblazen. Ik heb wel eens begrepen dat een carport beter voor een auto zou moeten zijn dan een garage, om die reden.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
cxfanatic schreef:Het voordeel van een carport is dat de wind het vocht kan wegblazen. Ik heb wel eens begrepen dat een carport beter voor een auto zou moeten zijn dan een garage, om die reden.
in feite maakt het niks uit in een garage moet ook voldoende trek zijn door ventilatie
cxfanatic schreef:Het voordeel van een carport is dat de wind het vocht kan wegblazen. Ik heb wel eens begrepen dat een carport beter voor een auto zou moeten zijn dan een garage, om die reden.
en hij word niet nat door regen, sneeuw of aanvriezende mist en hij staat bechermd tegen hagel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik het dus doen.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar voor alle auto’s die buiten staan geldt; blijf er in rijden! Zodra hij echt stil komt te staan dan gaat hij sneller achteruit dan als je met regelmaat een stukje gaat rijden.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
...en biedt bescherming tegen lakaantastende meeuwenschijt…
Allemaal zeer bedankt. Ik heb de bouwvergunningstekeningen vanmiddag klaargemaakt. De gemeente heeft al toegezegd mee te willen werken, dus binnen niet al te lange tijd staat er hopelijk een carport!. Nogmaals bedankt voor de reacties.
Carport bouwen gaat toch niet door. 200 meter verderop in de straat staat een nieuw gebouwd appartementencomplex. Echter, de verkoop loopt niet. Nu staat de parkeerkelder half leeg. Een van de beleggers in de leegstaande appartementen (!) bleek bereid een parkeerplek af te staan voor mijn CX als deze binnenkort afkomt. Daar ben ik superblij mee! Beter kun je een CX volgens mij niet stallen: geen zon, geen regen, geen langslopende kinderen, geen uitgedroogde banden, voldoende ventilatie: kortom perfect!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
schorsen kan dan alleen niet…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ow wacht “regelmatig gerbuik”...
appartementencomplex bij mij in de buurt staat helemaal vol…
ga toch maar eens informeren wat dat kost…
wordt een beetje schijtziek vd meeuwenschijt…
das nou mazzel!
moyen-achat schreef:Carport bouwen gaat toch niet door. 200 meter verderop in de straat staat een nieuw gebouwd appartementencomplex. Echter, de verkoop loopt niet. Nu staat de parkeerkelder half leeg. Een van de beleggers in de leegstaande appartementen (!) bleek bereid een parkeerplek af te staan voor mijn CX als deze binnenkort afkomt. Daar ben ik superblij mee! Beter kun je een CX volgens mij niet stallen: geen zon, geen regen, geen langslopende kinderen, geen uitgedroogde banden, voldoende ventilatie: kortom perfect!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.