Sinds twee weken rijd ik mijn C6 2.7 Hdi Exclusive. Ze staat samen op de oprit naast mijn XM V6 Exclusive en ik voel me zeer bevoorrecht.
Na twee weken vallen me een aantal dingen op.
Ten eerste: blijkbaar weet niemand welk NaviDrive systeem in de auto zit. Het is een 2007, maar blijkbaar heeft ze vanaf mei 2006 in Frankrijk in de voorraad gestaan, want de navi vreet de CD in het dashboard en de Bluetooth heb ik niet gevonden, wel de SIM-kaart houder. Wie kan hier verduidelijken?
Ten tweede: de auto is de eerste 5 kilometer een echte Française, die ‘s avonds een paar flesjes Bordeaux heeft weggetikt. Als je ‘s morgens wat laag in de toerentallen zit (automaat), schokt de auto alsof ze verzuipt in de diesel. Gas geven helpt, want dat schakelt ze terug, maar cruisen is bijna niet te doen. En het is nog gewoon 10*C ‘s morgens. Wat gaat dat opleveren bij -15*C. Is hier iets aan te doen?
Tot slot nog een opmerking voor nieuwe C6 kopers…
Deze auto komt van een merkdealer met 6 maanden garantie. Da’s een geluk, want de lijst aan gebreken was niet te overzien nadat ik de oprit van de dealer had verlaten. Kapotte Xenon, kapotte stoelverwarming, geen airco aan de passagierszijde (kleppen vast achter dashboard, dashboard eruit!!), scheur in de wang van de band, rammelend nummerplaatdeel met achterlichten in het kofferdeksel (wat al geen toonbeeld van degelijkheid is), constant piepende servicelampjes voor airbags / gordelspanners en de bandenspanning van een achterwiel en nog een paar flutdingen. Let dus op dat je een C6 met garantie koopt.
Verder is de auto een zaligheid en snap ik niet waarom iemand een sportief geveerde en gestuurde auto zou willen. Je wil toch zo comfi mogelijk van A naar B?
We helpt me verder met het ochtendhumeur van onze freule en het NaviDrive mysterie?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik zou zeggen, als je toch die garantie hebt: zet het apparaat weer bij die dealer neer, en vraag of ze je bellen als alles weer werkt. Ik begrijp dat je ook nog een XM hebt, dus da’s ook geen straf om in te rijden
Ik zou wel opletten dat ze je niet afschepen met “karakter” want zo’n apparaat moet ook zonder nukken lopen als ze koud is. Wellicht een defecte temperatuursensor of iets dergelijks…..
Verder natuurlijk een erg mooie auto. Tsja ik snap ook niet wat je zonder hydrauliek toch op de weg te zoeken hebt
Veel plezier verder met deze dame natuurlijk!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Het oorspronkelijke NAVI systeem(RT4)in de C6 is met CD wisselaar en zonder harddisk of bluetooth.
De latere versie(RT5)had een harddisk en sinds 2009 (RT5ev)Bluetooth en een mogelijkheid (achteraf) voor USB.Ook USB aansluiting is met RT4 niet voorhanden(word gebruikt door CD wisselaar).
De waarschuwing GORDELSPANNER zou wel eens de motorkapdeksel sensor(voor de ‘airbag’)kunnen zijn.
Ik zou al de sensoren met het LEXIA maar eens goed individueel laten scannen op eventueel falen,
Die motorkap sensor klinkt me bekend in de oren. In het lexia systeem werd laatst de voetgangersensor genoemd als boosdoener, dus dat zou dan wel dezelfde zijn. Vervangen ?
De garage gaf over het horten en stoten aan, dat er een beveiliging op zit die hard gas geven bij koude motor verhindert. Zou dat kunnen? Ze gaven al aan ernaar te willen kijken. Er moet toch nog een nieuwe stoel in voor de stoelverwarming.
Dank voor de reacties.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Daar is dacht ik geen foutcode voor. (was blijkbaar origineel niet aangedacht)