Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dekselse Edith! (you stupid woman… ) Had ze potverdrie een lekke band! En ik maar denken, wat stuurt ze zwaar… Nah, het was heet gisteren. Heb toch zo’n 140 kilometer op een bijna platte band afgelegd, zonder dat te weten (behalve dan dat ze zwaar stuurde en erg naar rechts trok….). En dus alle mazzel gehad. Enfin, het reserveprul zit eronder en nou nog even laten checken hoe die band zo zacht kwam, want ik zie er niets aan en het ventiel lekt ook niet.
Zou die band sowieso maar laten controleren dan..grote kans dat de binnenkant vol met rubber ligt nu als de band echt bijna plat was. De wang slijt dan helemaal uit.
Totaal aantal Berichten: 662
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Misschien de velg zelf rot? Heb dat vorig jaar zomer ook gehad. Geen gaatje te vinden en toch liepen er 2 banden in enkele dagen leeg. Uiteindelijk de band eraf gehaald, randen van de velg in het vet gezet, en nergens geen last meer van gehad..
- C1 1.0 Collection
Edith is vandaag voorzien van versterker, subwoofer en een tierende eigenaar omdat het niet echt lekker vlot wilde. Verder is het interieur schoon, de kofferbak opgeruimd en is ze helemaal klaar voor het ritje naar Oss van morgen.
Ondanks het getier gaat het rijden straks in ieder geval voorzien van een beetje lekker geluid…
@ lekke band: ik heb er bij ons de buurt een stuk of 10 met een lekke band gezien, dus ik denk dat er iemand z’n mes niet in de zak kon houden
- C1 1.0 Collection
Hm. Edith d’r accu staat plat. Terwijl er zondag nog niets aan de hand was. Kan ook geen vergeten elektrisch dingetje bedenken. Morgen maar eens opstarten met behulp van startkabels en dan maar meten. Tis ook altijd wat met die ouwe wijven
- C1 1.0 Collection
Typisch geval van een brandend kofferbaklampje.
Charlie is een goede starthulp - maar je moet wel geduld hebben om met een 55 Ah accu een 75 Ah accu zover te krijgen dattie genoeg sjoege geeft om de motor te kunnen starten…
Apart dat je je auto’s een naam geeft…
Zit er nog een diepere betekenis achter of is het gewoon een gevoel dat die auto teweeg brengt?
Lees ik halverwege het verhaal dat het Edith is vanwege het piepen
Maar ja , ik heb nog nooit de behoefte gehad om een auto een mensennaam te geven.
Niet negatief bedoeld hoor, maar ik was gewoon nieuwsgierig…
- C1 1.0 Collection
Piepen -> mus -> Frans -> Edith Piaf. Edith past wel bij deze dame. Ze is net zo eigenwijs als haar beroemde naamgenote
- C1 1.0 Collection
Ze toont karakter. En wel op loopcultuur, hetgeen meestal toch geen issue is bij PSA diesels. Maar Edith is knorrig, in ieder geval bij bepaalde toerentallen. En ze gaat steeds steviger innemen.
Ik verdenk een verstuiver van illegaal inlopen - en dus zijn er gereviseerde onderweg. De pomp staat goed, de timing van de distributie klopt ook volgens mij, dus blijft er alleen een inspuit-stukje over. Ze moet nog wel even mee naar Doorwerth, volgende week, met de oude verstuivers. Voorzichtig aan dus maar.
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
als je aan iets veel lievde en aandacht geeft word het bijna menselijk.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
- C1 1.0 Collection
Ik heb de verstuivers al een poosje binnen, maar nog geen tijd om ze te monteren…
- C1 1.0 Collection
Dat probleem was allang opgelost. (Was een lucht issue)
Vandaag is Edith met haar nieuwe eigenaar meegegaan. Dit topic mag dus dicht.