Afstandbediening sleutel werkt niet meer….
smitssan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64

Gepost: 31 december 2005 02:33 PM

Gisteren wilde ik mijn auto afsluiten met de afstandbediening, maar hij reageerde niet meer. Batterij op, dacht ik. Dus even een nieuwe batterij er in maar dat hielp niet.

Iemand een idee?

C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 31 december 2005 02:40 PM
  [ # 1 ]

Heb ik ook gehad; even de sleutel weer in het contact doen en contact maken, desnoods starten. En toen deed ie het weer. Het kan ook zijn dat je sleutel tijdelijk gestoord wordt door iemand in de buurt met een mobiele navigatie, of een draadloze internetverbinding. Maar kom daar maar eens achter! Sta je toevallig in de buurt van een politie zendmast?

Profiel  

Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 495

Gepost: 31 december 2005 02:51 PM
  [ # 2 ]

Klopt, als ik in de buurt van mijn meterkast sta, waar een wireless router inhangt, doet de A.B. niets. Ga ik door de voordeur naar buiten naar mijn auto dan doet de A.B. het wel. (auto staat naast de voordeur op het garagepad). Ik denk dat zo’n wireless router de zender idd stoort.  Wink

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 31 december 2005 03:03 PM
  [ # 3 ]

Klopt (zeer waarschijnlijk), had ik vorige week óók, zal wel te maken hebben met ongewenste effecten van allerlei “wireless”-systemen.

Ik heb sinds kort én een navigatiesysteem én een GSM met Bleutooth, en vorige week gaf hij voor het eerst een waarschuwing in het display dat de diefstalbeveiliging niet werkte (exacte tekst ben ik nu even kwijt), plus een tiental piepsignalen bij het uitstappen. Beide systemen (nav. en GSM) waren in werking. Ik heb de auto toen “gewoon” op slot gedaan. Na terugkomst op de parkeerplaats heb ik de auto weer gewoon kunnen openen met de afstandsbediening. Daarna geen problemen meer gehad Smile .

Mocht de batterij van de a.b. (bijna) leeg zijn, dan wordt dat óók in het display gemeld (volgens het instructieboekje).

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 december 2005 03:20 PM
  [ # 4 ]
JoF schreef:

Klopt (zeer waarschijnlijk), had ik vorige week óók, zal wel te maken hebben met ongewenste effecten van allerlei “wireless”-systemen.

Ik heb sinds kort én een navigatiesysteem én een GSM met Bleutooth, en vorige week gaf hij voor het eerst een waarschuwing in het display dat de diefstalbeveiliging niet werkte (exacte tekst ben ik nu even kwijt), plus een tiental piepsignalen bij het uitstappen. Beide systemen (nav. en GSM) waren in werking. Ik heb de auto toen “gewoon” op slot gedaan. Na terugkomst op de parkeerplaats heb ik de auto weer gewoon kunnen openen met de afstandsbediening. Daarna geen problemen meer gehad Smile .

Mocht de batterij van de a.b. (bijna) leeg zijn, dan wordt dat óók in het display gemeld (volgens het instructieboekje).

inderdaad en na het plaatsen van een nieuwe batterij moet je de sleutel opnieuw reinitialiseren!!! ook terug te vinden in het boekje!!!!

Profiel  

smitssan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64

Gepost: 31 januari 2006 12:35 AM
  [ # 5 ]

Hij doet het weer! Na een paar weken doet de AB het weer!! bIk heb gewoon iedere dag geprobeerd om de auto te openen met de AB. Drie weken geen resultaat! Maar nu doet ie het al weer een week.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968

Profiel  

zijlstra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 16 februari 2006 10:18 PM
  [ # 6 ]
smitssan schreef:

Hij doet het weer! Na een paar weken doet de AB het weer!! bIk heb gewoon iedere dag geprobeerd om de auto te openen met de AB. Drie weken geen resultaat! Maar nu doet ie het al weer een week.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Mooi kun je nu misschien met de juiste apparatuur meten of hij op dezelfde frequentie zend als je GSM

Laughing Laughing  Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook