Trekhaak grand C4 Picasso
LeeW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 september 2011 08:22 PM

Howdy,

ik ben nieuw hier en ben ook niet speciaal een techneut.
Ik heb om wat eurootjes te sparen een trekhaak gekocht (type T45 van GDW) en een universele kabelkit 7 pins (setgdwsp_2).
Op mijn vorige wagen was de installatie totaal geen probleem maar deze had dan ook geen parkeersensoren en het kabelsetje was gewoon “aftakken” van de lichtblokken.
Met deze wagen en de aangekochte combinatie heb ik nu 2 probleempjes.
De trekhaak is volledig gemonteerd volgens de richtlijnen (voor een grand C4 Picasso) van de fabrikant, maar voor ik aan de kabelset ben begonnen heb ik eerst mijn verlichting getest en wat blijkt; in de “achteruit-“versnelling blijft mijn parkeerhulp constant piepen. Is hier een oplossing voor?
Het kabelsetje op zich dan, bij de vorige ging dit direct van de lichten naar de stekker en nu zit er een “bakje” tussen? Kan ik dit nog steeds “pikken” van de gewone verlichting en hierop aansluiten, heeft er misschien iemand een schema, of wat tips?
Laat maar komen Wink

Grand C4 Picasso bj. 02/2010

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 27 september 2011 10:07 PM
  [ # 1 ]

Haha nee die tijd is geweest er moet een bsr tussen dat is een aparte computer voor de trekhaak aansluiting en die moet ook aangemeld worden in de bsi( hoofdcomputer). kost bijna meer dan de trekhaak.Zomaar stroom pikken gaat niet goed. Gevolg computer storingen.suc6

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

LeeW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 03 oktober 2011 03:37 PM
  [ # 2 ]

Heb geen oplossingen gevonden dus ben ik maar naar de leverancier van trekhaak en kabelsetje getrokken. Daar heb ik de vaste kogel kunnen inwisselen voor een afneembare (met wat opleg van eurootjes uiteraard), gedaan dus met het gepiep in achteruit (als ik mijn bol eraf neem natuurlijk Wink ). En het universele kabelsetje heb ik kunnen wisselen voor een setje specifiek voor de Grand C4 Picasso (ook weer wat opleggen natuurlijk), kan ik gewoon inpluggen en hoef ik niets te zoeken van draden.
Mijn installatie is dus toch nog in orde gekomen voor een schappelijke meerprijs en het voordeel van een afneembare bol.

Grand C4 Picasso bj. 02/2010

Profiel  

wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 01 oktober 2012 12:43 PM
  [ # 3 ]

Ik gebruik deze topic even:

Ik heb dus een 2ehands vaste trekhaak voor een C4 grand picasso zonder achteruit rij sensoren gekocht.
Deze heb ik zelf eronder gehangen en aangesloten. Om de computer in te leren ben ik naar de dealer in Roermond gegaan. Ik ben 2x een uur geweest en toen was de eindconclusie dat er iets mis is in de bekabeling….........
Na ff de papieren (originel Citroën beschrijving) gecontrolleerd te hebben vond ik het probleem; ik was vergeten de 30/40Amp zekering op de accu erbij te plaasten. Dit had de dealer dus gemist…..........
Nu heb ik stroom op de stekker, maar de lampen van de caravan (stekker past overigens!) doen het niet. Carvan lampen werken wel op een andere auto.
Mijn conclusie is (en dit gaan we nog uitzoeken) dat ik iets fout heb aangesloten; er zit een schakelaar in de stekker die door de stekker van de caravan geactiveerd wordt. Deze zou in principe een massa kunnen uitschakelen?
Of de dealer heeft de stekker niet goed ingelezen waardoor deze geen stroom levert als ik hem insteek….......

Dus als iemand een idee heeft hoor ik dit graag!

Profiel  

wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 04 oktober 2012 02:18 PM
  [ # 4 ]

We hebben het gevonden!
Het was gewoon een massa probleem…........
Nu dat de massa juist is aangesloten werkt alles prima en dat zonder de hulp van de dealer in Roermond: http://www.lennaerts.nl/

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook