OK en bedankt!
Citroën SM
French show, Italian go…
Wie heeft er meer info over de toolset van Fenwick ten bate van het demonteren en monteren van de cilinderbussen van de SM-motor? Het Fenwick nummer is 3064-T. Een foto of nog beter een tekening zou heel welkom zijn. Ik heb nu alleen een schamel plaatje uit de catalogus:
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
3064? Dat is de koffer toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja klopt, het schijnt een hele set te zijn in een metalenkoffer. Ik wil weten wat het principe van de set is. Zijn het b.v. stempels waarmee je de bussen moet in- en persen en hoe gaat dat dan? Dat soort dingen dus.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Even opletten !
Waterman refereert naar de kist 3185T ( nokenasafstellingen ea )
set 3064 T zijn een deel gereedschappen voor de motor , en die heb ik nog nooit in het echt gezien !!!
Bevat gereedschap om bvb de pennnen uit de zuigers te halen ,
een plankje om alle kleppen in te steken
cone om het achterdeksel te monteren ,
tool om de krukas een beetje omhoog te houden tijdens montage ,
blokeerstukje voor tussen de tanden van de starterkrans ,
stempel om de zuigerbussen terug te monteren .....
Stempel om een cilinderbus te demonteren is anders ,
torque plaat zie ik er ook niet bij staan ,
evenals de stempel om de voorste tussenaskeering en de krukaskeerring te monteren .
de meeste van die dingen heb ik wel , of weet er wel aan te komen .
Een volledig overzicht kan ik zo dadelijk niet vinden ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Even opletten !
Waterman refereert naar de kist 3185T ( nokenasafstellingen ea )
Nee nee, 3064 zit ook in een kist, mits de garagist destijds alle gereedschappen in één kocht. Dat deed niemand, want ik heb heel dit kist nog nooit gezien….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, dank tot zover. Het gaat mij vooral om het stempel om de bussen plaatsen. Dat moet toch een beetje handig iemand kunnen namaken? Gewoon een stevige ‘deksel’ met een rand erin waarop de cilinderbus centreert, lijkt mij. Alleen in het SB S100-3 van april 1972, hebben ze het over een tool A (uit die bewuste set 3064-T) om de hoogte van de bussen te corrigeren. Ik kan me hier niet veel bij voorstellen wat dat dan wel zou kunnen zijn. Iemand een idee?
Citroën SM
French show, Italian go…
Iemand een idee wat dit is?
Het zou een kettingspanner moeten zijn voor een SM, maar ik zie er hooguit een alternatieve banaan in. Staat te koop op Le Bon Coin; http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/268064056.htm?ca=12_s
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, lijkt me geen kettingspanner.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is wel een kettingspanner, namelijk de hefboom voor een spanner zoals op de maserati merak gebruik. Joris heeft dat ook op zijn SM.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zou dan een vervanging moeten zijn van deze hefboom ( die wel eens durft scheuren ) ??
Moet er natuurlijk nog een tandwieltje in ....
en heb je de spanner met ratelmechaniek ook nodig ...
Verder is dit systeem maar even gebruikt door Maserati ,
opdat het te veel spanning op de ketting zet ( oliedruk en grote hefboom )
waardoor de ketting nog sneller uitgerokken is
Walter
Meten is weten , gissen is missen