Sinds vandaag werkt het elektrische raam aan de linker voorportier niet meer. Het motortje draait wel maar hij krijgt het raam niet meer naar beneden naar boven. Het werkte al een tijdje stroef, soms moest ik het helpen.
Heeft iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn. Hij lijkt dus te stroef te kopen, of misschien is de bevestiging van het elektrische systeem niet goed meer verbonden met het glas?
Wat is de manier om het deurpaneel te verwijderen, zodat ik er bij kan en kan kijken wat er evt aan de hand is. Zo kan ik hopelijk een dure reparatie bij de garage vermijden.
Ik heb een Xsara Break uit 2001.
Alvast dank voor jullie tips
waarschijnlijk kabelbreuk in de kabelboom die van deur naar stijl, als ik mij niet vergis de roze kabel of witte kabel voorzichtig rubber op de deurstijl los halen daar zal het probleem zitten,kabel doorsolderen ..
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zou, dacht ik, het motortje niet draaien…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dacht ik ook ik hoorde het motortje ook,maar bij mij was ook kabelbreuk en na door solderen werkte het raam weer,denk dat het iets is met doorverbinden in schakelaar ...
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Deurpaneel eraf is niet zo moeilijk, zolang je gereedschap hebt voor Torx schroeven: Twee forse torx schroeven bij de handgreep en 4 kleinere torx schroeven rond de luidspreker. De rest bestaat uit klem- of klik verbindingen die je, met beleid, gewoon los kan trekken.
Foto’s en beschrijving hier in mijn topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1255641/
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:Deurpaneel eraf is niet zo moeilijk, zolang je gereedschap hebt voor Torx schroeven: Twee forse torx schroeven bij de handgreep en 4 kleinere torx schroeven rond de luidspreker. De rest bestaat uit klem- of klik verbindingen die je, met beleid, gewoon los kan trekken.
Foto’s en beschrijving hier in mijn topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1255641/
mijn dochter heeft hetzelfde euvel(xsara 2000),,linker voorraam doet niks meer..zat ook te denken aan een kabel breuk,,vandeweek ff chekken
picasso 18. 16 v 2002
ducati 996 2000
Ik weet dat dit een oud draadje is maar dacht beter in een bestaand draadje reageren dan een nieuwe te openen.
Ook mijn raam van het bestuurdersportier weigert dienst.
Na het omwisselen van de schakelaars en controleren van de zekeringen heb ik de kabels gecheckt
En ja hoor.De roze was in tweeen en de witte had een beschadigde isolatie.
nou kan ik de gebroken kabel solderen en de beschadigde weer met tape isoleren.Maar is het niet mogelijk om de hele kabel te vervangen door een flexibelere kabel?
Ik wil ook meteen het andere portier doen als voorzorgsmaatregel.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Heb hetzelfde eens gedaan met een vorige auto, maar dan de achterklep.
Bedenk dat het kapot gaat door de leeftijd, kwaliteit & buigbaarheid van de draden. Het kan ook zijn (heb nog niet gecheckt) dat er aan de kabel geduwd & getrokken wordt door openen en sluiten van de portieren, wat ook kabelbreuk tot gevolg kan hebben.
Bedenk ook dat de portieren / achterklep die het meeste open & dicht gaat, de meeste kans heeft op dit euvel.
In mijn geval heb ik er een stukje dikkere draad tussen gesoldeerd met krimpkous aan beide zijden om af te sluiten van vocht & sluiting.
Succes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.