20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
   
Ophalen van de chic… hoe wat waar? Help needed
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 december 2005 02:44 AM
  [ # 286 ]
karel schreef:

Ik blijf het zeggen: jammer dat we die kop niet gelost hebben….

Very Happy als zich weer eens een sloper aandient wil die motor wel slachten.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 december 2005 02:53 AM
  [ # 287 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

Ik blijf het zeggen: jammer dat we die kop niet gelost hebben….

Very Happy als zich weer eens een sloper aandient wil die motor wel slachten.

Specifiek deze kop / motor leek me wel boeiend, omdat de motor niet eens meer liep maar de nokkenas wel zowat in nieuwstaat verkeerde.
Wat is er dan nog van het binnenste over, vraag je je dan wel eens af….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2005 02:54 AM
  [ # 288 ]
mpostma schreef:

Ik had je ook nog wel aan een nokkenas van een BX kunnen helpen hoor Wink Heb er hier ook nog eentje liggen (evenals enkele krukassen).

Maar toch: die XU motor zit net zo goed in de Xantia, net zo onlogisch lijkt mij.

Ik heb wel interesse in een krukas voor de vitrinekast, als je een onbruikbaar/versleten exemplaar heb Confused:

Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.
Je kan er nauwelijks bij, gelukkig was karel behoorlijk inventief met een Baco Razz

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 31 december 2005 03:04 AM
  [ # 289 ]
karel schreef:

Te lang verhaal om te quoten

Lijkt erop dat jouw Chic dan weer in bijzonder nette staat wordt gebracht. Alleen nog een paar klepjes voor de ventielinkepingen van je wieldoppen, en hij is weer als nieuw Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 december 2005 03:06 AM
  [ # 290 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Ik had je ook nog wel aan een nokkenas van een BX kunnen helpen hoor Wink Heb er hier ook nog eentje liggen (evenals enkele krukassen).

Maar toch: die XU motor zit net zo goed in de Xantia, net zo onlogisch lijkt mij.

Ik heb wel interesse in een krukas voor de vitrinekast, als je een onbruikbaar/versleten exemplaar heb Confused:

Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.
Je kan er nauwelijks bij, gelukkig was karel behoorlijk inventief met een Baco Razz

Mijn BahCo pastte er inderdaad precies tussendoor, in tegenstelling tot andere dop- en steeksleutels.
Er was overigens echt bijna geen stuk gereedschap wat ik voor niks had meegenomen, alles is wel door iedereen gebruikt. Zelfs de garagekrik die ik altijd in een hoekje van de achterbak heb slingeren kwam goed van pas.

[college-mode]Maar ik moet toch nog even een ernstig edoch wijdverbreid misverstand uit de wereld helpen: BAHCO schrijf je als BAHCO en niet als BACO.
BAHCO is - zoals nog duidelijk leesbaar vermeld staat op de hierboven bedoelde en letterlijk bijna antieke, want van mijn opa die inmiddels 98 jaar zou zijn geweest afkomstige,  BAHCO-tang - een afkorting van de naam van de firma: B.A. Hjorth & Co ![/college-mode];-)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 december 2005 03:09 AM
  [ # 291 ]
ZX1.4i schreef:

Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.

Krukasje moet je zelf maar eens uit een motor halen Razz

Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 december 2005 03:12 AM
  [ # 292 ]
deur63 schreef:
karel schreef:

Te lang verhaal om te quoten

Lijkt erop dat jouw Chic dan weer in bijzonder nette staat wordt gebracht. Alleen nog een paar klepjes voor de ventielinkepingen van je wieldoppen, en hij is weer als nieuw Wink

Die dopjes zitten er allang weer op. Mogelijk dat de foto van voor die tijd is.

Ik moet wél mechanisch nog aan de slag. De HD pomp is namelijk ‘wat minder fris’. Superstrak is de koets zelf helaas niet, en dat zal ie niet meer zo makkelijk worden ook. Met zoveel mogelijk goed plaatwerk en een goede roestconservering/behandeling wil ik ‘m wel zo lang als mogelijk “rekken”. Hij rijdt nog ultrafijn, met z’n 176000km’s op de teller en gaat echt nog wel een paar jaar mee.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 december 2005 03:15 AM
  [ # 293 ]
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.

Krukasje moet je zelf maar eens uit een motor halen Razz

Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.

Praat je nu specifiek over een turbod12? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2005 03:27 AM
  [ # 294 ]
mpostma schreef:

Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.

En dan zijn er lui die er over nadenken om er ooit een V6 in te lepelen Wink
Geef mij dan maar een 1.4tje, ruimte zat, zeker in een BX Razz

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 december 2005 04:28 PM
  [ # 295 ]

bx staat op de sloop foto`s volgen snel Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2005 04:37 PM
  [ # 296 ]

Kon je niet tot volgend jaar wachten? nu moet die ontzielde BX oud/nieuw op een koude en verlaten sloop doorbengen Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 31 december 2005 04:57 PM
  [ # 297 ]
karel schreef:

Praat je nu specifiek over een turbod12? Wink

Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 31 december 2005 06:17 PM
  [ # 298 ]
voge schreef:
karel schreef:

Praat je nu specifiek over een turbod12? Wink

Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…

vind ik ook. zeker icm airco…...........
maar het kan altijd erger, lees 21td12 Laughing
de 21d12 is ook al redelijk vol overigens.

de volgende stap is vast de bx 20 of 22 hdi, wat onbereikbaarheid betreft Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2005 06:35 PM
  [ # 299 ]
stoterstangen90 schreef:
voge schreef:
karel schreef:

Praat je nu specifiek over een turbod12? Wink

Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…

vind ik ook. zeker icm airco…...........
maar het kan altijd erger, lees 21td12 Laughing
de 21d12 is ook al redelijk vol overigens.

de volgende stap is vast de bx 20 of 22 hdi, wat onbereikbaarheid betreft Laughing

heb je een foto van de motorruimte van je BX 21D12?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 december 2005 06:52 PM
  [ # 300 ]
waterman771 schreef:

heb je een foto van de motorruimte van je BX 21D12?

    Wink

Profiel  
 
 
20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook