karel schreef:
Ik blijf het zeggen: jammer dat we die kop niet gelost hebben….
als zich weer eens een sloper aandient wil die motor wel slachten.
mpostma schreef:karel schreef:
Ik blijf het zeggen: jammer dat we die kop niet gelost hebben….
als zich weer eens een sloper aandient wil die motor wel slachten.
Specifiek deze kop / motor leek me wel boeiend, omdat de motor niet eens meer liep maar de nokkenas wel zowat in nieuwstaat verkeerde.
Wat is er dan nog van het binnenste over, vraag je je dan wel eens af….
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:Ik had je ook nog wel aan een nokkenas van een BX kunnen helpen hoor Heb er hier ook nog eentje liggen (evenals enkele krukassen).
Maar toch: die XU motor zit net zo goed in de Xantia, net zo onlogisch lijkt mij.
Ik heb wel interesse in een krukas voor de vitrinekast, als je een onbruikbaar/versleten exemplaar heb :
Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.
Je kan er nauwelijks bij, gelukkig was karel behoorlijk inventief met een Baco
karel schreef:Te lang verhaal om te quoten
Lijkt erop dat jouw Chic dan weer in bijzonder nette staat wordt gebracht. Alleen nog een paar klepjes voor de ventielinkepingen van je wieldoppen, en hij is weer als nieuw
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Ik had je ook nog wel aan een nokkenas van een BX kunnen helpen hoor Heb er hier ook nog eentje liggen (evenals enkele krukassen).
Maar toch: die XU motor zit net zo goed in de Xantia, net zo onlogisch lijkt mij.
Ik heb wel interesse in een krukas voor de vitrinekast, als je een onbruikbaar/versleten exemplaar heb :
Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.
Je kan er nauwelijks bij, gelukkig was karel behoorlijk inventief met een Baco
Mijn BahCo pastte er inderdaad precies tussendoor, in tegenstelling tot andere dop- en steeksleutels.
Er was overigens echt bijna geen stuk gereedschap wat ik voor niks had meegenomen, alles is wel door iedereen gebruikt. Zelfs de garagekrik die ik altijd in een hoekje van de achterbak heb slingeren kwam goed van pas.
[college-mode]Maar ik moet toch nog even een ernstig edoch wijdverbreid misverstand uit de wereld helpen: BAHCO schrijf je als BAHCO en niet als BACO.
BAHCO is - zoals nog duidelijk leesbaar vermeld staat op de hierboven bedoelde en letterlijk bijna antieke, want van mijn opa die inmiddels 98 jaar zou zijn geweest afkomstige, BAHCO-tang - een afkorting van de naam van de firma: B.A. Hjorth & Co ![/college-mode];-)
Ich bin ein Breaker
ZX1.4i schreef:
Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.
Krukasje moet je zelf maar eens uit een motor halen
Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.
deur63 schreef:karel schreef:Te lang verhaal om te quoten
Lijkt erop dat jouw Chic dan weer in bijzonder nette staat wordt gebracht. Alleen nog een paar klepjes voor de ventielinkepingen van je wieldoppen, en hij is weer als nieuw
Die dopjes zitten er allang weer op. Mogelijk dat de foto van voor die tijd is.
Ik moet wél mechanisch nog aan de slag. De HD pomp is namelijk ‘wat minder fris’. Superstrak is de koets zelf helaas niet, en dat zal ie niet meer zo makkelijk worden ook. Met zoveel mogelijk goed plaatwerk en een goede roestconservering/behandeling wil ik ‘m wel zo lang als mogelijk “rekken”. Hij rijdt nog ultrafijn, met z’n 176000km’s op de teller en gaat echt nog wel een paar jaar mee.
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:
Wat die motor betreft, bij een Xantia kom je er links en rechts toch beter bij.
De dynamo die Karel los heeft gehaald, ik dacht dat ding krijg je er niet uit zonder demontage van de motorsteun.Krukasje moet je zelf maar eens uit een motor halen
Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.
Praat je nu specifiek over een turbod12?
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:Bij een 16 is alles nog redelijk goed te bereiken. Bij een turbodiesel zijn veel dingen veel moeilijker bij te komen.
En dan zijn er lui die er over nadenken om er ooit een V6 in te lepelen
Geef mij dan maar een 1.4tje, ruimte zat, zeker in een BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bx staat op de sloop foto`s volgen snel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Kon je niet tot volgend jaar wachten? nu moet die ontzielde BX oud/nieuw op een koude en verlaten sloop doorbengen
karel schreef:Praat je nu specifiek over een turbod12?
Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…
voge schreef:karel schreef:Praat je nu specifiek over een turbod12?
Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…
vind ik ook. zeker icm airco…...........
maar het kan altijd erger, lees 21td12
de 21d12 is ook al redelijk vol overigens.
de volgende stap is vast de bx 20 of 22 hdi, wat onbereikbaarheid betreft
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
stoterstangen90 schreef:voge schreef:karel schreef:Praat je nu specifiek over een turbod12?
Nee, een gewone TZD Turbo is ook een ramp qua bereikbaarheid…
vind ik ook. zeker icm airco…...........
maar het kan altijd erger, lees 21td12
de 21d12 is ook al redelijk vol overigens.de volgende stap is vast de bx 20 of 22 hdi, wat onbereikbaarheid betreft
heb je een foto van de motorruimte van je BX 21D12?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:heb je een foto van de motorruimte van je BX 21D12?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX