Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zoals ik al zei, driveability is belangrijk, maar vermogen went heel snel, dus er mag altijd wel wat meer bij.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Arjan Verkade schreef:harry45 schreef:O,ja niet vergeten het voorterrein naar de achterbrug te versterken, anders trek je de hele zaak uitelkaar.
Maar plm 400 pk is voor mij goed genoeg, weet niet of ik het ooit nog doe, de motor is er in ieder geval geschikt voor, alleen nog 10K sparen.
Ach een beetje SM kost ook 35K en voor dat geld heb je dan wel een SUPER CX Turbo 2 Vems, V.d.L, Top 300 KM plus.Harry.
Volgens mij heb jij ooit nog uitspraken gedaan dat je niet op zoek was naar vermogen maar naar betrouwbaarheid en een goed lopende motor.
Nieuwe verslaving gevonden? [/
@Arjan;
quote]Ik schreef ook ooit, betrouwbaar moet het zeker zijn, daarom wacht ik nog wel even hoe het Sans vergaat en vergeet niet mijn meisje thuis moet het ook goed vinden en voorlopig kan ik bij DP tuning nog behoorlijk wat doen qua vermogen.Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Primary triggers blijken steeds weer voor nieuwe uitdagingen te zorgen, maar het lijkt er nu op dat we iets hebben wat naar wens werkt over het hele toerenbereik. Nu het nog allemaal zo in elkaar zetten dat het stevig en duurzaam is, en dat het wiel er al sturend niet tegenaan komt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Luchtfilter direct op de turbo zo te zien?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja tuurlijk, LMM’s zijn primitief .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, eindelijk zijn we operationeel en het rijdt subliem. Nog wat afwerking hier en daar, maar dat zijn details. Uiteindelijk zijn we weer tig incarnaties en variaties van primary triggers verder en hoewel bewezen is dat electro-optisch werkt, heb ik geen opstelling gevonden die ook het motorgeweld aankon, maar daar ben ik nog niet helemaal mee klaar, ik heb weer wat ideeen voor een nieuwe weg wat dat betreft. We hebben wel een relatief eenvoudige 12-1 Hall krukas triggering nu, wat dus in principe vanaf nu op elke CX gezet kan worden.
Nog even wat rommellen aan kapjes en draadjes, en dan gaan we eens naar DP engineering om te kijken wat het resultaat van het alles is. De huidige radiateur lijkt voldoende te zijn, maar misschien is ie toch iets te krap, zoja gaat er een drie rijen voor komen, en en komt ook nog een oliekoeler bij binnenkort, maar de basis ben ik nu wel tevreden over. We kunnen in ieder geval weer rijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
sans-pareil schreef:Hehe, eindelijk zijn we operationeel en het rijdt subliem. Nog wat afwerking hier en daar, maar dat zijn details. Uiteindelijk zijn we weer tig incarnaties en variaties van primary triggers verder en hoewel bewezen is dat electro-optisch werkt, heb ik geen opstelling gevonden die ook het motorgeweld aankon, maar daar ben ik nog niet helemaal mee klaar, ik heb weer wat ideeen voor een nieuwe weg wat dat betreft. We hebben wel een relatief eenvoudige 12-1 Hall krukas triggering nu, wat dus in principe vanaf nu op elke CX gezet kan worden.
Nog even wat rommellen aan kapjes en draadjes, en dan gaan we eens naar DP engineering om te kijken wat het resultaat van het alles is. De huidige radiateur lijkt voldoende te zijn, maar misschien is ie toch iets te krap, zoja gaat er een drie rijen voor komen, en en komt ook nog een oliekoeler bij binnenkort, maar de basis ben ik nu wel tevreden over. We kunnen in ieder geval weer rijden.
Ik ben zeer benieuwd, vooral ook hoe de koppeling aanvoelt.
Heb je die lichtgewicht zuigers, grotere turbo enzo er nu ook in?
Wat is het grootste verschil dat je merkt?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Grotere turbo hadden we al. Nu een 2.5 inch rvs uitlaat die over was, lichtere zuigers, nokkenas met mee lift, electronisch uitgebalanceerd en een dubbelplaats koppelling, en natuurlijk krukas hall triggering.
Ik vind het een beetje vroeg om indrukken te noemen, we zijn immers nog aan het inlopen. Koppelling is wel wat fijner dan de vorige, fractioneel langere slag denk ik, nog wel heel heftig, maar ja daar ontkom je niet aan met 485Nm, straks waarschijnlijk nog iets meer.
Kwa vermindering draaiend gewicht merk je natuurlijk dat ie sneller opspint, en de nokkenas laat hem wat beter ademen boven de 4000tpm, hij “wil” wat meer.
Maar goed, een wat specifiekere indruk volgt na de volgende keer rollenbanken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wauw, ben heel benieuwd kom binnenkort eens de SV bewonderen.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er zit nu denk ik een kilometer of vijftig a zestig op en alles werkt naar behoren…. alleen we hebben een onverklaarbaar geluid als de koppelling ingetrapt wordt. Mogelijk dus het hele zaakje er weer uit om me bezig te houden. Het blijft onverwachte dingen veroorzaken, als je zo’n beetje alles anders dan origineel hebt.
Het gekke is dat alles wel gewoon helemaal normaal werkt. Ik heb speciaal een gat in mijn bakhuis om te kunnen kijken naar de koppelling, maar er is niets abnormaals te zien. Maar goed, ik ga gewoon wat rondrijden terwijl ik er over nadenk. Ik ben met het eindeloze primary trigger geklooi een klein neobdynium magneetje kwijtgeraakt, ik heb nog een vage hoop dat die zich ergens genesteld heeft en het geluid veroorzaakt. Het houdt je van de straat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, na een boel gezoek en niks kunnen vinden er eindelijk achter gekomen dat meerplaatskoppellingen vrijwel altijd geluid maken bij ingetrapte koppelling. Zo leer je elke dag wat nieuws.
Dus, daar gaan we ons maar verder niet druk om maken, om naar een nieuw linkerachterscherm en andere fatsoeneringen onder de motorkap.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Heb je al een datum voor de rollenbank?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
We zijn de week van 22/10 van plan op ‘t moment, de eerste DS VEMS moet dan ook gelijk gebeuren en we zijn ook bezig aan nog een GtiT2, hopelijk kan die dan ook gelijk mee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!