50 van de 79
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 augustus 2012 10:13 AM
  [ # 736 ]

Nee, daar hebben jullie nooooooooit wat mee… haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 augustus 2012 10:59 AM
  [ # 737 ]

Nou, zo’n ‘moderne’ auto meenemen of reis, dat is een heel stuk zekerheid… ehum.

L1160366

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 augustus 2012 05:57 PM
  [ # 738 ]

Door een beetje olielekkage zal je Visa’tje niet stil komen te staan. En met een redelijk gevuld gereedschapskistje achterin kun je bijna alle mogelijke euvels onderweg zelf repareren.
Bij moderne auto’s is dat wel anders. Die kunnen vanuit het niets ineens ‘piep’ zeggen en er vervolgens mee ophouden… tongue rolleye

En de Visa is natuurlijk ook veel leuker om mee te nemen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 27 augustus 2012 06:08 PM
  [ # 739 ]

De reis gaat naar Texel ? Da’s toch één keer gas geven en uit laten rollen tot bij de kust en dan nog een keer een beetje gas om die boot op te rijden ?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 oktober 2012 12:13 AM
  [ # 740 ]

Alweer een tijdje geleden dat ik hier heb geupdate.

Achteraf had ik inderdaad best met de Visa naar Texel gekund. Er is namelijk een slang losgeschoten, en dat was de reden dat alles onder de olie zat. Elke mogelijke slang waar ook maar een drupje olie uit zou kunnen komen zit nu vast met een slangenklem. Problem solved!

Misschien kan de lezer nog heb probleem met de kachel bediening herinneren. De kachel wou van binnenuit niet meer bediend worden. Eigenlijk bleek dit een simpele oplossing te zijn. De binnenkabel liep voor geen meter meer door de buitenkabel heen. Van een oude fiets heb ik een stuk remkabel gehaald en hier een nieuwe van gefixt. Na zeker anderhalf uur prutsen met het klemmetje onder het dashbord zaten de kabels weer vast. De kachel is weer van binnenuit te bedienen.

Op de planning staat nu;

- APK
- Remolie verversen
- Tussenoplossing voor de roestige deur (polyester)
- Auto nalopen op potentiële roestplekken

En eigenlijk moet nog steeds die motor eruit voor dat ratelende lager en de olielekkage. Echter kan ik me daar niet toe zetten..

We blijven in ieder geval lekker bezig!

 

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 12:24 AM
  [ # 741 ]

Die remkabel zal het niet lang houden Bart. Die is alleen gemaakt om te trekken, je kachelbediening werkt met trekken EN duwen. Dan duw je de vezels van het staalkabeltje langzaam uit elkaar en zul je merken dat je kleppen steeds minder ver open gaan. Je drukt als het ware de kabel in elkaar ipv de klep weg te duwen.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 oktober 2012 09:23 AM
  [ # 742 ]

Helemaal duidelijk staat het niet in de tekst dan denkt ik maar, ik heb de oude stalen binnenkabel gebruikt!

 

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 10:06 AM
  [ # 743 ]

Had dan gezegd dat je een buitenkabel van een fiets hebt gebruikt Very Happy

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 oktober 2012 09:28 PM
  [ # 744 ]

Sorry graddus! cool smirk

Ik vraag me eigenlijk af waar achter de as steunen geplaatst kunnen worden. Is dat gewoon onder de ‘‘as’‘?

Linksachter heeft het lager volgens mij ook de beste tijd gehad overigens..

 

Profiel  
 
citroengsacx
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 11-05-2008

- Visa Special
- Visa Carte Noire
- Visa Super X
- Visa Sextant
- Visa Decapotable
- Visa west end
- Visa Super
Gepost: 11 oktober 2012 09:45 PM
  [ # 745 ]

Bart, bedoel je het lager van de trommel? Dat is even de trommel losmaken en voorzichtig beide lagers eruit tikken met een bronzen pen. Je kunt daarna gemakkelijk zelf weer twee nieuwe lagers in die trommel plaatsen (voorzichtig erin tikken met een bronzen pen). Wat lager vet erin en klaar is de klus. Hoeft alles bij elkaar nog geen 15min te duren!

Ik zou geen steunen onder de as plaatsen. Gebruik het krikpunt voor het achterwiel. Je kunt evt voorzichtig een houten blokje plaatsen in de hoek vd carrosserie aan de achterzijde en daar de auto krikken. Dan is je originele krikpunt vrij om een steun onder te plaatsen.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 12 oktober 2012 12:15 AM
  [ # 746 ]
citroengsacx schreef:

Ik zou geen steunen onder de as plaatsen. Gebruik het krikpunt voor het achterwiel. Je kunt evt voorzichtig een houten blokje plaatsen in de hoek vd carrosserie aan de achterzijde en daar de auto krikken. Dan is je originele krikpunt vrij om een steun onder te plaatsen.

Er zijn toch wel meer stevige punten onder die auto waar ie degelijk op kan steunen dan de origineele krikpunten? Die achteras ondersteunen op twee bokjes lijkt mij een prima plan. Beide wielen los van de grond! Is daar bezwaar tegen?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 19 oktober 2012 11:49 PM
  [ # 747 ]

Dank voor de tip Marty! Of er bezwaar is tegen 2 wielen van de grond ben ik ook wel benieuwd naar.

Overigens; eindelijk na 2 jaar maar eens wat aan die afzichtelijke deur gedaan. Geen gelas en geen nieuwe deur. Echt een tijdelijke oplossing.

De roest is er zoveel mogelijk uitgekrabt. Vervolgens alle roest met polyesterhars volgesmeerd en daarna van die glasvezel matjes eroverheen gelegd.

Uiteindelijk alles glad geplamuurd en in de grondverf gezet.

Ik ga nu uiteindelijk maandag toch maar een busje verf op kleur laten maken aangezien de kleur volgens de kleurcode er ‘‘way to mutch’’ vanaf wijkt.

 

Profiel  
 
Gepost: 20 oktober 2012 09:42 AM
  [ # 748 ]

De polyesterhars rechtstreeks op het roest gesmeerd?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 oktober 2012 11:31 AM
  [ # 749 ]

Eerst zoveel mogelijk kaal geschuurd. Het gaat daaronder vast en zeker verder roesten. Ik hoop dat dat nog even duurt! cheese

 

Profiel  
 
TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 20 oktober 2012 11:32 AM
  [ # 750 ]

Goed bezig!
Zo ongeveer heb ik de deuren van Draak ook behandeld en zo gaat m’n Doffe Rooie Visa ook behandeld worden: roest weggeslepen, (bij Draak enorme) gaten opgevuld met gegalvaniseerd driedubbelgeslagen blokjesgaas (t.b.v. gewapend plamuur), hier en daar ook matjes verwerkt maar meer glasvezelplamuur verwerkt (ca. 1 kg).

Tja wat is tijdelijk en wat is definitief: een nieuwe deur zal ook weer gaan roesten, onherroepelijk vroeg of laat.
Ik denk dat het een persoonlijke afweging is, maar ik ben zelf liever om de (paar) jaar aan het boetseren voor een paar centen en wat eer van je eigen kunsten hebben door het lekker zelf te doen dan simpel ende gewoon maar een goeie of nieuwe deur erin te (laten) hangen en er beetje saai tegenaan te kijken zo van: oh wat istie mooi…

(Puristen zullen waarschijnlijk zeggen: “Ja hallo, maar dat gaat zomaar niet!”  Ow jawel hoor, dat ziet u toch?  tongue rolleye )

En nee; ik ben niet rechts- of linksradicaal of anarchist, gewoon columnist recht-door-zee…

Profiel  
 
 
50 van de 79
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook