Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Penny Lane schreef:Zou er HP van een XM onder een 605 kunnen?
Nee, een 605 heeft een heel andere achteras en ook voor zijn de verschillen toch wel erg groot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vorige week een paar dagen met een C5 tourer hdi 200 aut. Exclusive gereden. En jongens… Da’s toch een echte citroën! Met bollen, fijne motor en goed meubilair en een volautomaat. Daar kun je kiiilllooooommeeeeteers mee maken zonder vermoeid te raken. En dan is het voor mij een echte citroën. Ik hoop dat dit niet de laatste “echte” citroën is. Is het wel zo, dan is het voor mij deze…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die uitvoering hebben we als forum-testwagen gehad. Inderdaad een waanzinnig fijne auto!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Menno schreef:Ik heb ook in beide versies meer dan genoeg gereden ( geldt ook voor de C6 ), en rij elke dag een HP C5-3 , sorry , wokkels zijn comfortabel, zonder twijfel , maar het blijven wokkels
Die dwarsrichels, tja, da’s waar , maar daar staat genoeg tegenover !
Helemaal met je eens. Ik heb met de C5 3 ook ruime ervaring met beide veesystemen, maar heb ook duidelijk de voorkeur voor de “bollen”- variant.
In 2011 een rondje frankrijk met gezin en volle kampeer-bepakking met stalen veren en het jaar daarvoor ook in een tourer, maar dan met veerbollen…dat was toch echt veeeeeel prettiger.
Dit jaar met de ds5. Geen verschil tussen volgepakt of leeg…..
waterman schreef:Die uitvoering hebben we als forum-testwagen gehad. Inderdaad een waanzinnig fijne auto!
48-XSJ-1, brun guaranja met beige leer.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij hadden een tourer van Citroën BELUX ter beschikking. http://www.citroen-forum.nl/nieuws/c5/testrit_c5_2.2_hdif_200_pk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Wat maken jullie je toch druk over die bollen. Die dingen zijn dus écht niet zaligmakend. Van de week weer eens 150 km in een C5-III met normale veren gereden en die veert eigenlijk soepeler dan het zelfde ding met bollen…
hear hear…
ik heb 3 jaar een C5-3 gehad met de wokkelvering, en 3 jaar heb ik dit herhaald wat waterman nu ff aanhaald..
bij de C4P mis ik de vering van mijn C5-3
tevens lees ik als rode draad hier (kan aan mij liggen natuurlijk) echter citroen=bollen
een 2CV , een Ami etc zijn voor mij ook echte Citroens..
en die hebben toch ook geen bollen??????
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
het echt grote voordeel van bollen vind ik dat je er vanalles in kunt stouwen, en dat het apparaat weer netjes op hoogte komt, en zo een veilig weggedrag blijft behouden bij belading. Tevens kan bij goed onderhoud na 10/20/30 jaar nog de auto nog net zo veren als dat het nieuw uit de fabriek kwam.
Hoe goed verenstaal ook is, na verloop van tijd gaat het toch een beetje hangen, verlopen, en is het niet meer zoals nieuw. Geld ook voor de schokbrekers trouwens. Ok natuurlijk kun je alles vervangen ook bij de wokkeluitvoering, maar dat doet geen mens. Mijns inziens bij goed onderhoud ben ik van mening dat een hydraulisch systeem minder “verloop” heeft qua onderstelafstemming, zeker met de nieuwe generatie bollen.
persoonlijk vind ik dat een Hydraulische C5 veel mooier over de weg glijd dan een wokkelversie.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?