Ach, als hij links blijft rijden is er niet zoveel aan de hand.
Tja ik rij met mijn bus voor het werk ongeveer 30.000km per jaar en prive zal het rond de 10.000km zijn. Af en toe vraag ik me af wie er nog wel aan de maximum snelheid houdt. Met name in de bebouwde kom rijdt men harder dan 50 en op de snelweg zie je zoveel… Er zijn zat mensen die gewoon doen wat ze willen. Rijden 110 waar je 90 mag en 110 waar je 120 mag…Dat slaat pas nergens op, behalve dan op de staatskas.
Omdat ik zoveel kilometers rij en ik niet zonder rijbewijs kan hou ik me bijna altijd aan de snelheid. Soms schiet je er per ongeluk overheen of je vergist je of je in de bebouwde kom rijdt of niet of dat het nu 100 is of 120. Maar tja dat kan gebeuren. In de basis rij ik met mijn bus gewoon de maximumsnelheden op de snelweg. Met mijn GS rij ik eigenlijk altijd rond de 90-100km/uur op de snelweg. Heel soms 120 maar dat doe ik liever niet.
Met de DSpecial rij ik 120-130 op de snelweg. 140-150 gaat trouwens ook prima, maar met die auto heb ik in principe niet veel haast.
Ik rij met de motor wel standaard harder, al ga ik veiligheidshalve bijna nooit over de 170, maar dat is een ander forum.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Zo ergens tussen de 130 en de 150 waar 120 of 130 toegestaan is. Ik heb er een bloedhekel aan als iemand in de hypermile-stand met 87 achter de vrachtwagen vandaan komt waardoor de hele stoet op de linkerbaan in de ankers kan. Gewoon lekker doorrijden, benzine besparen/relaxt rijden doe je maar op rechts en inhalen doe je lekker met de maximumsnelheid (die je poogt te bereiken vóór je naar links komt) zodat je je medeweggebruikers niet in de weg zit.
Dat is overigens met een DS3, heerlijk autootje, heb d’r in 8 maanden al bijna 40k op staan, wat waarschijnlijk ook mijn bloedhekel aan sukkelaars verklaart.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Oud topic trouwens, maar wel een leuke!
Het getrut op de Nederlandse (snel)wegen is inderdaad verschrikkelijk. Het lijkt ook wel of het steeds erger wordt. Op hele stukken snelweg kom je al amper meer boven de 100 door onder meer inhalende vrachtwagens, notoire linksrijders/sukkelaars en bange wezels/brave huisvaders (“was dat een flitser?!”).
Ik woon gelukkig dicht bij de Duitse grens, dus in vrijwel alle gevallen waarbij ik ergens in het oosten van NL moet zijn gaat het via de A31. Ongelooflijk hoeveel tijd je daarmee wint en -vooral- hoeveel relaxter dat rijdt!
Apprentice schreef:Op hele stukken snelweg kom je al amper meer boven de 100 door onder meer inhalende vrachtwagens..
Ben vorige week terug gekomen uit Marseille en heb zowel in Frankrijk als Belgie hierdoor paar bijna-dood ervaringen gehad! echt levensgevaarlijk wanneer sommige figuren hun vrachtwagen naar links gooien, hoe hard je ook aan komt rijden.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Je moet echt altijd rekening houden met het overige verkeer: zie je in de verte meerdere vrachtwagens achter elkaar rijden, wees er dan op voorbereid dat ze kunnen gaan inhalen. De snelheidsverschillen zijn vaak te groot. Rijd je op een tweebaans snelweg dan moet je echt beseffen hoe groot die verschillen kunnen zijn. Overigens gooit een vrachtwagen zijn stuur niet zomaar naar links. En als ik zo tussen de regels doorlees zou het goed zijn als jullie eens meerijden op zo’n wagen, geeft weer een heel ander perspectief op het verkeer kan ik je vertellen.
En nee, ben geen vrachtwagenchauffeur, heb wel een captain slow rijstijl, maar probeer het overige verkeer zo min mogelijk te hinderen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
De CX rijdt op alle snelheden heerlijk, maar
ik rijdt meestal ongeveer de max. toegestane snelheid.
Op lange afstanden wat harder, zo’n 140km/h.
JW
Het ligt er net aan met welke auto ik op de snelweg rijd
Met de eenden ga ik niet harder dan 100, met de bx rij ik meestal tussen de 120 en 140 en dat ligt een beetje aan de verkeers situatie op dat moment. Met de gsa vind ik 120 meestal wel hard zat. (met heel soms wel een uitschieter naar 140 als de weg lekker leeg is
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
ohja, laatst met de ds3 van m,n zusje wel ff 160 gereden, en had nog niet het gevoel echt hard te gaan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
JWH schreef:De CX rijdt op alle snelheden heerlijk, maar
ik rijdt meestal ongeveer de max. toegestane snelheid.
Op lange afstanden wat harder, zo’n 140km/h.JW
Met een CX 22TRS 190km op de tellerT over de snelweg met een lichte glooiing en of hobbel is niet fijn
Hoezo, komt je ‘glooiing’ of ‘bobbel’ dan teveel tegen het stuur?
Maar serieus, in de CX 22TRS op de snelweg begint het vanaf ca. 140 echt lekker te rijden. Dan voel je dat de wagen zich goed naar het asfalt zuigt en een betere wegligging krijgt. Tot zo’n 160 vind ik het lekker rijden, daarboven vind ik het rijden gewoon niet zo relaxed meer, maar dat zal ook wel met het overige verkeer te maken hebben.
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik rij zo hard als ik kan op de snelweg!
Dat is een schamele 110 km/h als ik geen al te harde wind tegen heb..
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Met de Acadiane zoveel mogelijk binnendoor. Op de snelweg, mits niet te druk en winderig, zo’n 105. Is het druk dan blijf ik lekker achter een vrachtwagen plakken.
Met de bx’en op lange stukken zo’n 140, op verlaten polderweggetjes wil ook nog wel eens lekker doorrijden maar altijd alleen als de omstandigheden dat toe laten. Pas geleden haalde een ds mij met 130kmh in, daar kan ik nou echt van genieten! gewoon lekker doorrijden met die oude dames!
http://www.citroen-forum.nl/?URL=http://youtu.be/HlVLLNoHxVg
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en