Tuning THP
patrick83
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 17 juli 2011 02:42 PM

Heeft iemand op het forum ervaring met het Tunen (motor management) van een THP ?
Ik heb het geprobeerd bij een goeie tuner, maar het is helaas niet gelukt.

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 17 juli 2011 08:36 PM
  [ # 1 ]

Forumlid daniell heeft zijn THP naar 187pk gechipt. Weliswaar komt hij uit België, maar misschien zou je hem alsnog een PB kunnen sturen over het hoe en wat?

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 22 juli 2011 09:57 PM
  [ # 2 ]

Even een tip vooraf.
Als je je auto gaat laten chippen, ga dan naar een echte tuner en niet naar een chipboer die er een standaard programma in zet.

Het bedrijf waarvan ik weet dat ze de THP kunnen chippen incl. rollenbanktests is Beek Autoracing.
Ze doen heeeeel veel mini’s, en tsja, die hebben hetzelfde blok.

Ik zou ze eens contacten!
http://www.minispeed.nl

Vermogen komt dan uit op +/- 190pk en 300nm (koppel denk ik wel hoger, want ik heb ongechipt al 307nm)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

GuntherM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 08 oktober 2012 01:15 AM
  [ # 3 ]

Ik heb alvorens ik de wagen ga chippen een forge dumpvalve geinstalleerd.
( http://biesheuvel.nl/store/product/32056/blow_off_piston_valve_kit_for_citroen_ds3 )

Wat ik heb gemerkt is dat ESP niet meer lijkt te werken. Voor de rest werkt alles perfect en werkt de valve ook naar behoren.
Er brand geen lampje van ESP en in het myway systeem heb ik ook geen error loggings kunnen vinden? Iemand een idee wat ik
Hieraan kan doen?

Gr

Maickel

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 08 oktober 2012 10:01 AM
  [ # 4 ]

De geinstalleerde Afblaas klep heft niets te maken met de werking van het ESP.

Mocht het ESP niet meer werken dan zal je dit zeker zien in je schermpje met GROTE uitroeptekens!
Weet dus zeer zeker dat je ESP nog gewoon naar behoren werkt Wink

Daarnaast is het ESP erg netjes afgesteld (uit ervaring bij een THP) en merk je er vrij weinig van en het lichtje op laten lichten kost dan ook zeer veel moeite.
M.a.w. je moet wel heel gek doen / de grenzen opzoeken voordat je het lampje zult zien.
Lijkt mij ook niet echt handig om deze grens op te zoeken op de openbare weg Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

GuntherM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 09 oktober 2012 08:24 PM
  [ # 5 ]

Hey Fabian,

Dank voor je reactie. Ik heb gisteren op een verlaten stukje weg eea uitgeprobeerd met optrekken in de regen en het werkt inderdaad nog Smile.
Ik had op een beurs al met iemand gesproken van TVS engineering waarbij ik ook een goed gevoel had. Beek autoracing zal ik zeker even mailen aangezien ze al veel ervaring hebben met het blok.

Gr.

Maickel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook