Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb er gisteren en vandaag maar weer eens mee gereden en kan geen vreemde dingen ontdekken,
wel startte hij gisteren wat lastig wat resulteerde in backfire en een “ontploft” luchtfilterhuis…
Voor nu even een spoedreparatie met Ducktape, maandag eens verder kijken, volgens mij heb ik er nog 1 liggen.
ik moet toch nog even naar de loods voor een ruitensproeierpomp, dan kan de bx voor de apk naar de garage.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gelukkig heeft de dame er dan niks aan overgehouden!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dit was het gevolg van de backfire:
Deksel van luchtfilterhuis stuk:
En de rubberslang die erop aansluit was ook gescheurd:
Deksel dus vervangen, en de slang maar even met ducktape gerepareerd, mede omdat daar het mengstuk voor de LPG inzit:
Verder beide ruitensproeier reservoirs vervangen door die uit een type 2/3 omdat mijn pompjes inmiddels beide overleden zijn en niet meer te krijgen. (en bij de eerste types zitten ze in de deksel, bij de latere onder aan de zijkant van het reservoir)
Verder kon ik niets ontdekken wat tot afkeur zou kunnen leiden, dus de BX staat nu bij de garage te wachten op een nieuwe APK…
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Toch nog een paar puntjes die ik mag gaan aanpakken:
*Koplamp rechtsvoor geeft geen goed beeld:
—> Wie heeft er nog 1 liggen?
*Audio versterker op de lpg tank vastgemaakt waardoor deze niet gecontroleerd kan worden…
*Wat lekkage aan een veerpoot.
Binnen een week gerepareerd terug en dan een nieuwe APK…
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Koplamp vervangen en de boel onder de kap schoongemaakt, bij de dinitrolbehandeling is echt alles meegenomen (daar klaagde de garage over).
En gisteren scheurde de pijp van de einddemper, hiervoor een nieuwe gehaald, maar helaas de verkeerde meegenomen, dus deze voor nu maar even gelast…
Lekkage aan de veerpoot heb ik niet kunnen ontdekken, wel veel vettigheid van de dinitrol.
Maandag de BX maar weer bij de garage afleveren.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
en nogmaals afkeur;
één van de hoezen op de korte aandrijfas lekt, ik wil hem z.s.m. vervangen, maar kan dit met de as in de bak?
als ik de tekening in de vraagbaak bekijk, dan kan de as uit elkaar en zou dit moeten kunnen terwijl het “restant” in de bak blijft zitten.
de hoes die tegen de bak aanzit moet worden vervangen; op deze plek zit een soort “contragewicht” waar de as met spiebanen inzit…
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
He wat leuk!
en het begint bovenaan al! Met de ds!
Ik ben benieuwd wie de “spotter” is, veel van zijn gespotte auto’s staan hier in de buurt!
(een straat verder staat die andere type 1 en, nog een straat verder, niet gespot, staat er sinds een paar weken ook één; recent geïmporteerd,
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
En de BX heeft weer een verse keuring:
Direct een vraag:
Hoe haal je in godsnaam een aandrijfas uit elkaar ???
Ik kreeg het niet voor elkaar en terwijl ik ermee bezig was zag ik dat beide hoezen gescheurd waren.
(En ik had maar 1 hoes)
Ik heb uiteindelijk de hele as vervangen door die uit mijn sloper; die was nog goed.
Gelijk maar even de bakolie ververst, het leek wel modder wat eruit kwam…
BX terug naar de garage, en weer iets geleerd:
Ik ga niet meer zeggen:
“Het heeft geen haast hoor! Ik rij nu toch nog met de DS…”
Toen ik gisteren langs liep stond de BX nog op de plek waar ik hem begin vorige week had achtergelaten en toen ik vroeg hoe het met de APK stond bleek er nog niets gebeurd te zijn.
Anderhalf uur later kon ik hem met een nieuwe APK ophalen.
Gisteren ook een stuk MDF op maat gemaakt die op de plek van de hoedenplank komt;
Ik heb hier nog een dikke versterker met bijbehorende speakers liggen, kan ik dat spul ook eens in gebruik nemen
Eens even bedenken hoe ik het precies ga inbouwen:
De versterker is blauw, de subwoofer ook en 2 speakers hebben blauwe leds die mee knipperen op de muziek;
wel leuk om het spul zichtbaar te houden (en heel erg fout…)
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oef, Pascal dat doe je toch niet…..
(Ik ben meer voor uit het zicht bouwen van de install)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Nou, het spul gaat er in ieder geval wel in komen,
alleen nog even bedenken hoe:
In het zicht betekent ook meer werk om het er netjes in te krijgen;
De versterker er bovenop monteren, gaten voor de speakers, die dan ook mooi rond en ovaal moeten zijn, voorzien van een mooie afgeronde gefreesde rand, schroefgaten plamuren en alles netjes blauw verven.
Uit het zicht betekent:
Versterker eronder, gaten voor de speakers zagen en bekleden…
En dan kan ik het ook nog combineren:
Alles “in het zicht” monteren en er bekleding overheen met klittenband die er makkelijk af te halen is…
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik ben toch maar gegaan voor de makkelijke oplossing en gezien het gewicht heb ik ervoor gekozen de hoedenplank over de hele breedte van de kattenbak te laten lopen. Enige waar ik niet heel gelukkig mee ben is de kleur van de bekledingsstof:
Maar het heeft ook wel weer iets…
Onderkant:
Daarnaast wilde de BX een week terug maar zeer moeilijk starten op LPG, pas na tig keer proberen sloeg hij aan en daarna liep hij ook erg beroerd, waardoor ik eerst toeren moest maken voordat ik kon ontkoppelen omdat hij bij de minste belasting al afsloeg. Ik heb er toen 100 meter mee gereden om hem daarna ergens anders weer te parkeren en de DS te pakken. Daarna nog een keer geprobeerd, toen wilde hij helemaal niet starten.
Nu heb ik hem vanmiddag op benzine gestart; starten en lopen…
Even later overgezet op LPG en nu liep hij gewoon netjes door.
Lijkt me dus een probleem ergens in de LPG installatie;
Als het goed is geeft deze bij het starten en dosis extra brandstof mee, misschien dat hij dat niet doet?
iemand een idee?
Ik heb vanmiddag ook maar eens TSL toegevoegd aan de motorolie en heb het idee dat hij daardoor direct wat rustiger (stiller) liep, maar dat kan ook suggestie zijn natuurlijk. Ik ben het filmpje aan het uploaden, als hij erop staat zal ik een link plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Zal er direct even aan toevoegen:
Je hoort de kleppen, deze staan wat ruim, maar alles nog net binnen de toleranties, dit hebben we zo gelaten omdat ik er inmiddels LPG in heb liggen.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
pascalvm schreef:
Daarnaast wilde de BX een week terug maar zeer moeilijk starten op LPG, pas na tig keer proberen sloeg hij aan en daarna liep hij ook erg beroerd.
Hallo Pascal,
Als ik de foto’s eens bekijk…...,waarom is het inlaat traject zo lang? Dit lijkt mij de reden van backfire. Een LPG mengstuk direct op de caburateur zou ook je startprolemen kunnen oplossen….....,lijkt me. Ik ben geen specialist,dus misschien dat iemand anders hier iets zinnigs over kan zeggen?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break