C5 HDI 2005 start niet van harte
Mike40
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 07 maart 2009 10:50 AM

M’n C5 HDI ph2 van 2005 slaat bij ‘t starten stotterend aan.
Bij ‘t op contact draaien van de sleutel gaan alle dash-lampjes aan en ook netjes uit, behalve een oranje motorblokje. Bij ‘t dan verder draaien van de sleutel om daadwerkelijk te starten licht ‘t gloeispiraal-lampje pas op. Als de motor dan loopt, gaat ‘t motorblok-lampje wel uit.

Is er wat mis met de gloeistaafjes of de aansturing daarvan ?
De Citroen-dealer hier in Almere heeft al 2x de computer uitgelezen, maar daar zit geen melding in.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 maart 2009 11:24 AM
  [ # 1 ]

Dat motorblokje gaat idd pas uit na enkele seconden draaien van de motor. Niets abnormaal. Ik zou idd denken aan een gloeispiraal.
Verder nog dingen die opvallen? Eens de motor een beetje op temperatuur komt draait hij dan wel geheel normaal?

Moet je mss de sleutel pas doordraaien als het lampje van de gloeispiraal uit is.
Als het erg koud is dan laat ik 2-3 keer voorgloeien, en dan heb ik de indruk dat de motor veel beter start. BIj erg koud weer schokt hij ook wel erg gedurende enkele seconden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 07 maart 2009 11:46 PM
  [ # 2 ]

Soms heb ik daar ook wel eens last van. Als het koud is loopt ze zelfs even op twee poten om vervolgens wel mooi rond te draaien. Ondanks dat ik twee keer heb voor gegloeid.  Confused

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

Mike40
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 09 oktober 2012 09:14 PM
  [ # 3 ]

Auto was ook al blijven logeren bij Citroen Dijkstra Almere, maar die vonden ‘m niet slecht starten.
Vreemd, want tot de vervanging van de startmotor moest er ‘s ochtends altijd twee keer gestart worden voordat ‘ie schor aansloeg en schor liep…

Bleek de startmotor te zijn. Rovam Amersfoort stelde met 1 keer luisteren de juiste diagnose. Common rail bouwt zo geen druk vertelden ze me. Kundige garage. Nu start ‘ie als een zonnetje met een meteen mooi klinkende brom.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook