Amsterdamse paaltjes…
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 05 oktober 2012 06:27 PM

Het is me gelukt om m’n auto te beschadigen. Ik parkeer al jaren in hetzelfde straatje maar dit keer was ik afgeleid door krijsend kind en voor ik het wist zat ik tegen een parkeerpaaltje…
Resultaat is een stevige lakbeschadiging linksachter, net boven het wiel.
De krassen zijn duidelijk voelbaar.
Wat is de beste manier om dit op redelijke wijze te repareren zonder het plaatwerk te vervangen/demonteren?

dank

Afbeelding Bijlagen
DSC07731.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 09 oktober 2012 11:52 PM
  [ # 1 ]

Paneel demonteren, deuk terug slaan. Paneel monteren, opnieuw laten spuiten

of

Iets van een stevig stuk draad ofzo vast lassen op het paneel en met een soort apparaat de deuk eruit trekken, volgens mij heet dat een trekstang/slagtrekker ofzo, heb het bij Wheeler Dealers eens gezien. Vervolgens het stuk draad of whatever van het paneel afslijpen, paneel glad maken en dan alsnog overspuiten

EDIT: slagtrekker inderdaad, even geGoogled

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gepost: 09 oktober 2012 11:57 PM
  [ # 2 ]

Daar bestaan ook bedrijven voor hoor, die dat professioneel doen. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 10 oktober 2012 12:09 AM
  [ # 3 ]

Dat is uitdeuken zonder spuiten toch? Die door de lak krassen krijg je daar niet mee weg.
Ik heb overigens die uitdeikenzonderspuiten gast op het lustrum bezig gezien. Daar was ik wel van onder de indruk. Vakmanschap pur sang.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 10 oktober 2012 12:22 AM
  [ # 4 ]

Ja die kras krijg je er niet mee opgelost. Maar die gasten uit de link die ik postte, doen ook aan ‘spot repair’.
Mijn reactie was meer op die post waarbij over een slagtrekker gesproken werd i.c.m. met de term ‘Wheeler Dealers’.  Wink Mijn advies is: ga daar niet zelf mee aan de slag als je niet weet waaraan je begint, want je maakt het meestal erger.


En ja: Ronald is een vakman! Ik was erg blij dat hij wilde komen, hij heeft veel mensen blij gemaakt met zijn kunsten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 10 oktober 2012 12:26 AM
  [ # 5 ]

Dit dus een spotter

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2030
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 10 oktober 2012 08:55 AM
  [ # 6 ]
La Léo schreef:

Daar bestaan ook bedrijven voor hoor, die dat professioneel doen. Wink

True, maar daar vroeg hij niet om, hij vroeg hoe dit te repareren is zonder het plaatwerk van de auto te halen. Dat is dus optie 2. Hij heeft niet gevraagd naar bedrijven die dat voor hem doen Wink

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook