Het is me gelukt om m’n auto te beschadigen. Ik parkeer al jaren in hetzelfde straatje maar dit keer was ik afgeleid door krijsend kind en voor ik het wist zat ik tegen een parkeerpaaltje…
Resultaat is een stevige lakbeschadiging linksachter, net boven het wiel.
De krassen zijn duidelijk voelbaar.
Wat is de beste manier om dit op redelijke wijze te repareren zonder het plaatwerk te vervangen/demonteren?
dank
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Paneel demonteren, deuk terug slaan. Paneel monteren, opnieuw laten spuiten
of
Iets van een stevig stuk draad ofzo vast lassen op het paneel en met een soort apparaat de deuk eruit trekken, volgens mij heet dat een trekstang/slagtrekker ofzo, heb het bij Wheeler Dealers eens gezien. Vervolgens het stuk draad of whatever van het paneel afslijpen, paneel glad maken en dan alsnog overspuiten
EDIT: slagtrekker inderdaad, even geGoogled
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Daar bestaan ook bedrijven voor hoor, die dat professioneel doen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dat is uitdeuken zonder spuiten toch? Die door de lak krassen krijg je daar niet mee weg.
Ik heb overigens die uitdeikenzonderspuiten gast op het lustrum bezig gezien. Daar was ik wel van onder de indruk. Vakmanschap pur sang.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja die kras krijg je er niet mee opgelost. Maar die gasten uit de link die ik postte, doen ook aan ‘spot repair’.
Mijn reactie was meer op die post waarbij over een slagtrekker gesproken werd i.c.m. met de term ‘Wheeler Dealers’. Mijn advies is: ga daar niet zelf mee aan de slag als je niet weet waaraan je begint, want je maakt het meestal erger.
En ja: Ronald is een vakman! Ik was erg blij dat hij wilde komen, hij heeft veel mensen blij gemaakt met zijn kunsten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dit dus een spotter
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
La Léo schreef:Daar bestaan ook bedrijven voor hoor, die dat professioneel doen.
True, maar daar vroeg hij niet om, hij vroeg hoe dit te repareren is zonder het plaatwerk van de auto te halen. Dat is dus optie 2. Hij heeft niet gevraagd naar bedrijven die dat voor hem doen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon