3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Het avontuur is begonnen!  CEE-IKS zijn SM…..
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 08 oktober 2012 01:32 PM
  [ # 31 ]

Geweldig man. Nogmaals: van harte!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 oktober 2012 07:39 PM
  [ # 32 ]

Wow, wat een mooie SM!

Veel plezier ermee!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 oktober 2012 11:04 PM
  [ # 33 ]

mooie bak! en ook ik vind het een tegek kenteken
veel plezier er mee!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 oktober 2012 11:34 PM
  [ # 34 ]

Gefeliciteerd ermee en stiekem ben ik wel een beetje jalours wat een auto.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Bleke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 27 oktober 2012 12:10 PM
  [ # 35 ]

Nog vorderingen gemaakt met je SM?

Citroën SM 2.7, dec ‘70

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 30 oktober 2012 02:45 PM
  [ # 36 ]

Nee nog niet, afgezien van wat poetswerk..Ondertussen wat gereedschap en onderdelen aan het verzamelen.
Ik heb geen haast gelukkig!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 30 oktober 2012 03:05 PM
  [ # 37 ]

Ik heb deze SM inmiddels in levenden lijve mogen bewonderen. Het is echt een net exemplaar, dat met een beetje aandacht gegarandeerd voor heel veel plezierige kilometers gaat zorgen. Uiteraard maakt het kenteken de auto helemaal af!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 november 2012 11:21 AM
  [ # 38 ]

Zo een kleine update.
Ik ben op dit moment wat onderdelen aan het verzamelen om de auto weer lopend te krijgen. Inmiddels hebben ik een accu, Valvoline Vr1 10W60 een oliefilter en wat ander grut verzameld.

Ik ga binnenkort de auto opbokken en de startmotor er onder vandaan halen.

Tevens vandaag wat foto’s binnengekregen van de revisie van destijds. Inclusief een foto van de spanner.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat voor spanner dit is en wat daar de ervaringen mee zijn.
Link naar een grote foto!




Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 november 2012 11:38 AM
  [ # 39 ]

Ziet er uit als 2e type spanner in combinatie met curved limiter. Geeft voor zover ik weet geen problemen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2012 12:32 PM
  [ # 40 ]

zo gaat het wel een ton mee denk ik… spanner is mooi strak nog.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 april 2013 02:15 AM
  [ # 41 ]

Zooo we zijn begonnen, wegens te weinig tijd en te veel verbouwingen is het er allemaal nog niet van gekomen. Maar vandaag de startmotor er onder vandaan gehaald.
Dit euvel heeft ervoor gezorgd dat de auto is stil komen te staan een aantal jaren geleden, eigenlijk vlak na de revisie van de motor.

Ik snap nu ook meteen waarom een CX zo’n sleutelvriendelijke dame is in vergelijk met dit monster. Deze week was ook de startmotor van de Break stuk, en die was in een half uur eraf en erop. Bij de SM zit het allemaal net wat vervelender, of liever gezegd kun je er natuurlijk helemaal niet bij.

Nu moet ik zeggen dat ik helaas nog geen brug thuis heb, dat had het allemaal een stuk handiger gemaakt. Die ga ik eens snel op m’n verlanglijstje zetten! Natuurlijk ga ik voor de montage even zorgen dat ik ook net wat handiger gereedschap heb, want ook dat zal het net een tikje handiger maken. Maat hoe dan ook, het kreng is er af en kan morgen richting revisie, en aangezien montage in omgekeerde volgorde moet zal ook dat wel weer lukken.

En passant heb ik deze week ook nog een CX gesloopt en daarvan heb ik een losse tank liggen, lijkt me een handig voorwerp om morgen ofzo de tank van de SM eens leeg te maken. Starten met oude peut weinig effect hebben lijkt me, ik probeer het liever met frisse peut.
Tevens een mooi setje Golden Lodge bougies op de kop weten te tikken, dus die ook maar eens monteren.

Plan de campagne is als volgt:

bougies eruit, WD40 op de zuigers spuiten…..
Nieuwe olie en filter erop (heb Valvoline VR1 10W60 gekocht), en een litertje of 10 verse benzine erin.
Met de hand proberen de motor rond te draaien (ik verwacht niet dat ie vast zit, maar just to be sure)
Accu erin en startmotor erop, en zonder bougies proberen te starten
Zorgen dat er oliedruk is en dat het soepel ronddraait.
Bougies erin en dan zou mijns inziens het apparaat moeten lopen…...

Iemand een beter of alternatief plan?

Oja dan heb ik op dit moment geen druk op m’n koppelingspedaal. Aangezien ik nog niet heel erg uitgebreid gekeken heb weet ik dus ook niet hoe het systeem werkt. Is dit een systeem wat alleen werkt als er hydraulische druk is, of zou dit los van het lopen van de motor gewoon moeten werken?
Mocht het laatste het geval zijn dan ga ik natuurlijk eerst even het systeem ontluchten in de hoop dat het dan wel werkt…..

Ik wil eigenlijk proberen om de auto rijdend te hebben voor Citromobile.

Nu ik zo bezig ben met de auto heb ik ook de onderkant eens grondig kunnen bekijken, en dat maakt me allemaal erg gelukkig. Ik wil wel de oude meuk er allemaal een keer afhalen en de bodem opnieuw in een anti roest gebeuren zetten, maar het lijkt allemaal hard en origineel en zonder laswerk te zijn.

.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 april 2013 09:02 AM
  [ # 42 ]

Mooi Maal 3.
succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2013 10:49 AM
  [ # 43 ]

Ik zou starten zonder bougies NIET doen, tenzij je de benzine toevoer afsluit of de pomp tijdelijk stil legt. Al die onverbrande benzine spoelt alle smering uit de cylinders!

De koppeling krijgt LHM uit het vat. Dit loopt door de zwaartekracht in de koppelings cylinder. Als je op het koppelingspedaal drukt pomp je de LHM naar de slave cylinder. Die moet je even ontluchten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2013 11:45 AM
  [ # 44 ]

De koppeling ontluchten:

Neem een ouderwets oliespuitje, je weet wel, zo’n kannetje met een pompje. Vul dat ding met lhm. Schuif een slangetje op het uiteinde van het pijpje van de oliespuit. Sluit het slangetje aan op de ontluchtingsnippel van de koppelingcylinder van de sm. Open de ontluchtingsnippel. Pomp nu met het oliespuitje lhm in de koppelingscilinder van de sm. Een paar keer pompen, zeg tot het oliespuitje 3/4 leeg is. Dan de nippel dicht en het hele zaakje zou weer moeten werken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 03 april 2013 12:15 AM
  [ # 45 ]

Goed verhaal, zet het bier alvast maar koud.
Als je sm de eerste keer aanslaat wekt dat enorme dorst op!

Succes

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook