Hoi,
Als ik de verwarming van mijn ZX aanzet, gaat ie stinken, een hele vieze geur die ik nog altijd niet thuis kan brengen.
Mocht iemand die bekend is met dit probleem eens willen komen ruiken, en indien nodig, in de nabije toekomst helpen met het vervangen van de radiator.
Ik woon in het oosten des lands, een halfuurtje van Doetinchem
Laat maar weten!
En oja, mocht iemand een kachelradiator weten dan hoor ik dat ook graag. Mijn ZX heeft trouwens airco, daar schijnt weer een andere radiator bij te horen begreep ik?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
lekkende kachelradiator… komt veel voor bij een zx en is een redelijke k klus. Dat wat je ruikt is koelvloeistof, een zoete weeë lucht die je vooruit doet beslaan . Je complete dashbord moet eruit. Er zijn twee modellen radiator en je weet pas welke je echt hebt als je ‘m in je handen hebt.
Beetje zoeken hier op het forum in de zx hoek en je vind vanzelf een volledig stappenplan.
Tijdelijk kun je je kvs verlies oplossen door de twee slangen die je schutbord ingaan door te lussen maar we gaan de winter in en dan heb je echt je kachel nodig. Niet te lang mee wachten dus.
Dat weet ik al. Zelf ben ik helaas niet zo handig, de reserveband erop leggen of lampje vervangen en het olie peilen/bijvullen gaat nog, maar een dergelijke klus is teveel. Dus ben op zoek naar iemand die me daar bij kan helpen of begeleiden of whatever, daar is dit subforum ook voor volgens mij.
Hij heeft het al sinds aankoop (eind juni dit jaar), ik wist toen nog niet wat het was en heb de verwarming toen niet op werking of gekke luchtjes gecontroleerd.
Allereerst ben ik op zoek naar iemand die me kan vertellen dat wat ik ruik, inderdaad een lekkende kachelradiator is. En daarna zie ik wel of en wanneer ik hem ga vervangen.
Koelvloeistofpeil controleer ik eigenlijk haast nooit. Ik ga vanmiddag even een streepje zetten op het reservoir naast de radiator en check volgende week wel weer hoever hij gezakt is om een idee te krijgen van hoe groot het lek echt is
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon