lhm slangen
rush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 06-11-2011

Gepost: 20 september 2012 03:59 PM

Beste forumleden,


De lagedruk lhm slangen die het voorraadvat met het hydraulisch remsysteem verbinden zijn aan vervanging toe.
Kan iemand mij vertellen waar deze slangen gekocht kunnen worden?
Het gaat hier om een C35 citroen bus met een 2 liter benzine motor bouwjaar 1976.

Met vriendelijke groet,

rush

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 september 2012 04:05 PM
  [ # 1 ]

chyparse. van de rol.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 21 september 2012 05:45 PM
  [ # 2 ]

of als alternatief, meet de binnendiameter van de betreffende slang op en ga er mee naar een technische groothandel/winkel die ook hydrauliek doen en vraag om een slang die tegen minerale olie kan in de juiste maat.
Niet dat ik Chyparse handel door de neus wil boren, maar de “originele” slangen zijn enkel van een olie bestendige rubbersoort. Hydrauliek slangen voor meer industriële toepassingen zijn vrijwel altijd voorzien van een inlage (weefsel of metaal net) die er voor zorgt dat een slang wel poreus kan worden na jaren van gebruik/veroudering maar nooit volledig zal doorscheuren en daarmee dus eigenlijk veiliger is omdat dan altijd de olie toevoer en afvoer naar de pomp en drukregeling zeker is.

hmmm ik zie het al ik heb weer eens een mening, sorry Smile

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2012 06:05 PM
  [ # 3 ]

De slangen van chyparse zijn specifiek LHm bestendig en idd niet voorzien van een mantel..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 september 2012 07:20 PM
  [ # 4 ]

Vergeet ook niet dat je de rubber over de “bobbel ” van pomp en ( plastiek ) aanzuigbuis moet kunnen schuiven , gaat heel slecht met versterkte slang !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 september 2012 12:21 AM
  [ # 5 ]

Ik heb er net een stuk nieuwe slang in zitten - inderdaad van Chyparse. Zo ongeveer per kerende post thuisbezorgd. Dezelfde leiding doorsnede als in de DS zit. Mij is verteld dat een benzineslang het ook doet ... Tja, zou zomaar waar kunnen zijn.
Ik heb voorlopig alleen de leiding direct bij de pomp vervangen. Die tussen pijp en vat lijkt nog best goed, die wordt natuurlijk ook minder warm. Aan de zijde van de pomp is de bobbel zo dik dat je eerst de klem er overheen moet schuiven en dan de leiding over de bobbel in de klem. Als je leiding er op zet en dan de klem over de bobbel denkt te drukken wil dat niet.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 24 september 2012 04:29 PM
  [ # 6 ]

De slang die ik bedoel heeft slechts een enkele inlage in het rubber vergelijkbaar met benzineslang (daar zit ook weefsel in het rubber mee gevulkaniseerd) maar dan in de “bij benadering” juiste maat voor de hydrauliek. Dit soort slang is nog flexibel genoeg om hem over de bobbel te schuiven.

Je moet uiteraard niet kiezen voor een hydrauliekslang voor 300bar werkdruk, dan heb je al een probleem om hem in de juiste bocht te krijgen Wink

succes met LHM-en!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 24 september 2012 04:44 PM
  [ # 7 ]

Let goed op als je de originele slang toepast moet je echt de rubber slang bescherming onder de klemmen doen om te voorkomen dat de slang onder de klem inscheurt.

Ik heb zelf Trelleborg Hydro’K gebruikt dubbele inlage werkdruk tot 16 bar (en “made in France”).
Kan o.a. tegen diesel, petroleum, olie en lichte smeer vetten.
In o.a. 8, 10 en 13mm inwendige diameter te verkrijgen en flexibel genoeg om voldoende samengedrukt te worden over de bobbel om goed af te dichten.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 september 2012 06:57 PM
  [ # 8 ]

Oh ja - inderdaad: die rubberbescherming hoort onder de klem. Da’s een goede tip!

Profiel  
 
rush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 06-11-2011

Gepost: 11 oktober 2012 01:27 PM
  [ # 9 ]

Hartelijk dank voor de reacties, weet nu waar ik een en ander kan krijgen en waar ik op moet letten bij montage!

Groetjes, Exclamation

Rush

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook