Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, daar hebben jullie nooooooooit wat mee…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nou, zo’n ‘moderne’ auto meenemen of reis, dat is een heel stuk zekerheid… ehum.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Door een beetje olielekkage zal je Visa’tje niet stil komen te staan. En met een redelijk gevuld gereedschapskistje achterin kun je bijna alle mogelijke euvels onderweg zelf repareren.
Bij moderne auto’s is dat wel anders. Die kunnen vanuit het niets ineens ‘piep’ zeggen en er vervolgens mee ophouden…
En de Visa is natuurlijk ook veel leuker om mee te nemen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
De reis gaat naar Texel ? Da’s toch één keer gas geven en uit laten rollen tot bij de kust en dan nog een keer een beetje gas om die boot op te rijden ?
Alweer een tijdje geleden dat ik hier heb geupdate.
Achteraf had ik inderdaad best met de Visa naar Texel gekund. Er is namelijk een slang losgeschoten, en dat was de reden dat alles onder de olie zat. Elke mogelijke slang waar ook maar een drupje olie uit zou kunnen komen zit nu vast met een slangenklem. Problem solved!
Misschien kan de lezer nog heb probleem met de kachel bediening herinneren. De kachel wou van binnenuit niet meer bediend worden. Eigenlijk bleek dit een simpele oplossing te zijn. De binnenkabel liep voor geen meter meer door de buitenkabel heen. Van een oude fiets heb ik een stuk remkabel gehaald en hier een nieuwe van gefixt. Na zeker anderhalf uur prutsen met het klemmetje onder het dashbord zaten de kabels weer vast. De kachel is weer van binnenuit te bedienen.
Op de planning staat nu;
- APK
- Remolie verversen
- Tussenoplossing voor de roestige deur (polyester)
- Auto nalopen op potentiële roestplekken
En eigenlijk moet nog steeds die motor eruit voor dat ratelende lager en de olielekkage. Echter kan ik me daar niet toe zetten..
We blijven in ieder geval lekker bezig!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die remkabel zal het niet lang houden Bart. Die is alleen gemaakt om te trekken, je kachelbediening werkt met trekken EN duwen. Dan duw je de vezels van het staalkabeltje langzaam uit elkaar en zul je merken dat je kleppen steeds minder ver open gaan. Je drukt als het ware de kabel in elkaar ipv de klep weg te duwen.
Helemaal duidelijk staat het niet in de tekst dan denkt ik maar, ik heb de oude stalen binnenkabel gebruikt!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Had dan gezegd dat je een buitenkabel van een fiets hebt gebruikt
Sorry graddus!
Ik vraag me eigenlijk af waar achter de as steunen geplaatst kunnen worden. Is dat gewoon onder de ‘‘as’‘?
Linksachter heeft het lager volgens mij ook de beste tijd gehad overigens..
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 11-05-2008
- Visa Special
- Visa Carte Noire
- Visa Super X
- Visa Sextant
- Visa Decapotable
- Visa west end
- Visa Super
Bart, bedoel je het lager van de trommel? Dat is even de trommel losmaken en voorzichtig beide lagers eruit tikken met een bronzen pen. Je kunt daarna gemakkelijk zelf weer twee nieuwe lagers in die trommel plaatsen (voorzichtig erin tikken met een bronzen pen). Wat lager vet erin en klaar is de klus. Hoeft alles bij elkaar nog geen 15min te duren!
Ik zou geen steunen onder de as plaatsen. Gebruik het krikpunt voor het achterwiel. Je kunt evt voorzichtig een houten blokje plaatsen in de hoek vd carrosserie aan de achterzijde en daar de auto krikken. Dan is je originele krikpunt vrij om een steun onder te plaatsen.
citroengsacx schreef:Ik zou geen steunen onder de as plaatsen. Gebruik het krikpunt voor het achterwiel. Je kunt evt voorzichtig een houten blokje plaatsen in de hoek vd carrosserie aan de achterzijde en daar de auto krikken. Dan is je originele krikpunt vrij om een steun onder te plaatsen.
Er zijn toch wel meer stevige punten onder die auto waar ie degelijk op kan steunen dan de origineele krikpunten? Die achteras ondersteunen op twee bokjes lijkt mij een prima plan. Beide wielen los van de grond! Is daar bezwaar tegen?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Dank voor de tip Marty! Of er bezwaar is tegen 2 wielen van de grond ben ik ook wel benieuwd naar.
Overigens; eindelijk na 2 jaar maar eens wat aan die afzichtelijke deur gedaan. Geen gelas en geen nieuwe deur. Echt een tijdelijke oplossing.
De roest is er zoveel mogelijk uitgekrabt. Vervolgens alle roest met polyesterhars volgesmeerd en daarna van die glasvezel matjes eroverheen gelegd.
Uiteindelijk alles glad geplamuurd en in de grondverf gezet.
Ik ga nu uiteindelijk maandag toch maar een busje verf op kleur laten maken aangezien de kleur volgens de kleurcode er ‘‘way to mutch’’ vanaf wijkt.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De polyesterhars rechtstreeks op het roest gesmeerd?
Eerst zoveel mogelijk kaal geschuurd. Het gaat daaronder vast en zeker verder roesten. Ik hoop dat dat nog even duurt!
Goed bezig!
Zo ongeveer heb ik de deuren van Draak ook behandeld en zo gaat m’n Doffe Rooie Visa ook behandeld worden: roest weggeslepen, (bij Draak enorme) gaten opgevuld met gegalvaniseerd driedubbelgeslagen blokjesgaas (t.b.v. gewapend plamuur), hier en daar ook matjes verwerkt maar meer glasvezelplamuur verwerkt (ca. 1 kg).
Tja wat is tijdelijk en wat is definitief: een nieuwe deur zal ook weer gaan roesten, onherroepelijk vroeg of laat.
Ik denk dat het een persoonlijke afweging is, maar ik ben zelf liever om de (paar) jaar aan het boetseren voor een paar centen en wat eer van je eigen kunsten hebben door het lekker zelf te doen dan simpel ende gewoon maar een goeie of nieuwe deur erin te (laten) hangen en er beetje saai tegenaan te kijken zo van: oh wat istie mooi…
(Puristen zullen waarschijnlijk zeggen: “Ja hallo, maar dat gaat zomaar niet!” Ow jawel hoor, dat ziet u toch? )
En nee; ik ben niet rechts- of linksradicaal of anarchist, gewoon columnist recht-door-zee…