2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Weer een jaar APK goedgekeurd :)
Gepost: 11 oktober 2012 11:58 PM
  [ # 16 ]

Oei… Mmm, deze 1,9 GTI (http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/4228 ) is niet van ‘87 en ook niet zwart. Hij kost echter maar een fractie van de kosten die je maakt om de jouwe weer snel APK-klaar te maken. Succes in ieder geval!

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 12 oktober 2012 07:31 AM
  [ # 17 ]

Ik controleer zowat elke keer mijn verlichting dus het moet zeer recent zijn dat ze niet werkten, afgelopen zaterdag werkten ze nog en sinds die tijd stond de auto ook stil.

Ik weet niet hoe duur alles wordt maar ik wil deze gewoon niet kwijt, wederom de complimenten gehad over hoe de auto er bij staat en dat alles nog knetterhard en niet verrot is.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 oktober 2012 02:53 PM
  [ # 18 ]

Dat zijn helaas nogal wat punten.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 oktober 2012 02:56 PM
  [ # 19 ]

Geen roest, dus ik zie het probleem niet Smile. Het zijn allemaal puntjes die op een gegeven moment een keer aan de beurt komen. Als je erg tevreden bent met de auto zou ik het zelf doen of laten repareren.

-Uitlaat: zit een gaatje in, ik heb er nog 1 liggen dus komt goed

Is dus al geregeld

-Fuseekogel linksonder moet vervangen worden: is dat duur?

Geen idee of het duur is. Het is in ieder geval niet moeilijk.

-Stofhoes van het stuurhuis moet vervangen worden: is dat duur?

Ligt er aan welke kant. Links is makkelijk, rechts is iets lastiger. Je hebt stuurbekrachtiging lijkt me.

-Remlichten doen het niet: alle andere verlichting doet het wel, vreemd of toch niet?

Verbind de schakelaar bij je rempedaal door, dan zouden de lampen moeten branden. Wel contact aan.

-Remverschil achter: vermoedelijk een remklauw die even vastzit, moet niet een groot probleem zijn

Lijkt me ook geen groot probleem. Je zou even met flink wat gewicht achterin moeten rijden.

-een drietal hd leidingen moeten vervangen worden: betreft korte stukjes, 1 van een verdeelblokje
naar de hoogterelaar voor, nog een kort stukje dier er bij in de buurt loopt en achte een kort
stukje van de veerbol naar een verdeelblokje.

Ik heb toevallig de laatste leiding die je noemt vandaag besteld, was 20 euro. De andere 2 zijn van ongeveer dezelfde lengte en diameter, dus wie weet zijn ze ook zo goedkoop. Anders zou je nog kunnen kijken op een sloper.

-Ruitenwissersproeier voor werkte niet: nogal wiedes, het reservoir blijkt leeg te zijn

Geregeld.

-en dan toch ook de ADAL rechts welke vervangen moet worden

2e hands arm erop? Kan je daarna rustig nieuwe lagers erin zetten.

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 12 oktober 2012 02:59 PM
  [ # 20 ]

Het zijn een lijstje kleine punten, geen schokkende zaken…(wie weet wat je bij een andere BX tegen gaat komen) Lekker repareren en doorrijden.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 oktober 2012 03:51 PM
  [ # 21 ]

Wat Durksz natuurlijk ook zegt, voor 400 euro voor die GTI krijg je natuurlijk ook geen BX in perfecte staat.
Daar zal ook wel iets mis mee zijn, of binnenkort onderhoud aan moeten gedaan worden.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 12 oktober 2012 08:29 PM
  [ # 22 ]

Zoals gezegd ga ik de auto ook echt niet weg doen, ik heb nog anderhalve maand om het te repareren dus het gaat ook echt wel goed komen. Morgen eerst maar even shoppen om onderdelen Smile.

De monteur die me de punten van afkeur liet zien zei al hoe bijzonder hard de auto nog is, geen roest en rotterij en hij adviseerde dus ook om de boel te repareren en lekker door te rijden met de auto. Hij vond het erg leuk om weer eens een BX te keuren en te bekijken, zoveel zie je ze niet meer rijden zei hij en al helemaal niet in deze conditie.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 12 oktober 2012 09:50 PM
  [ # 23 ]

Voor onderdelen of prijzen en wat los leverbaar is, gebruik ik deze site vaak even,  hbase , kun je via kenteken, of op automerk en type, onderdelen opzoeken. De prijzen zijn bruto, excl. BTW. 
De prijzen even ter indicatie, want die kunnen afwijken.

Hoe vind je Hbase, even via,  vinden.nl en dan doorbladeren totdat je,  Login… Via kenteken ,  ziet staan. ( zie foto)


Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 13 oktober 2012 11:58 AM
  [ # 24 ]

even een tip voor de vervanging van de fuseekogel, die dingen kosten niet zoveel en zijn vrij vlot te vervangen maar ze zijn nogal grof geborgd.
origineel zijn die geborgd door de dikke metalen rand van de fuseekogel om te plooien in de daarvoor voorziene uitsparing. Dit lukt niet zonde de special tool. echter moet je dat wel deftig borgen want anders loopt ie er terug onderuit.
loctite borgingsmiddel is wat je nodig hebt, wat aan de schroefdraad doen en erinvijzen en dan blijft ie mooi zitten.
voor de rest: mooi lijstje maar niks noemenswaardig dus gewoon op het gemakje even aan de knutsel en komt goed.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 oktober 2012 12:36 PM
  [ # 25 ]

Je kan veel makkelijker een tweedehands wielnaaf monteren met een goede onderste kogel !

Wat die remlichten betreft , heb ik een paar jaar terug ook voor gehad , de avond voor de keuring ....

Schakelaar kreeg spanning en was in orde , dus gewoon een nieuwe draad getrokken onder de tapijten
vanaf de remlichtschakelaar naar de achterlichten banana

Succes met de werken , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 13 oktober 2012 10:39 PM
  [ # 26 ]

Remlichten heb ik inmiddels al opgelost na een beetje gefriemel aan de stekker in het linkerachterlicht Smile.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 26 oktober 2012 12:16 PM
  [ # 27 ]

Computer was stuk vandaar een late reactie Sad maar ik zou de uitlaat gaan vervangen toen ik erachter kwam dat de uitlaat van de Diesel anders is al die van de GTi. De GTi heeft een grotere buisdiameter Sad, iemand die kan en wil ruilen? Smile

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 17 november 2012 11:44 PM
  [ # 28 ]

Wederom computercrash (voeding stuk) maar is nu gerepareerd Smile.

Mijn GTi mag er weer een jaar tegenaan! Smile ik is blij.

reparaties:

-Fuseekogel lv
-leidingen ontroest (vliegroest) en in de tectyl
-stuurcilinderhoes vervangen
-middendemper vervangen
-beide handremkabels vervangen
-ruitensproeierpomp en reservoir vervangen (pompje was toch stuk)

de ADALS zijn nog helemaal niet op en de “piep” is weg Smile.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook