Mogguh,
Middendemper van mijn XM II V6 24V (ESJ) uit 1998 begint vergietverschijnselen te vertonen, ik kan nergens een namaak vinden en voor origineel citroen ben ik 550 eurietjes verder…. Voor een klein beetje meer (nou ja) kan ik vanaf de kat een compleet RVS uitlaatsysteem laten monteren.
Iemand ervaring hiermee ? (JanSr bv) Hoe groot is het gevaar op scheuren na verloop van tijd ?
Alle info welkom
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb laatst voor de zelfde auto de middendemper en einddemper vervangen door originele delen van Citroën. Past geweldig goed, stil en erg degelijk. Als dit ook weer 10 jaar meegaat (originele af fabriek middendemper kwam er af) heb ik de centen er wel voor over. Rvs zou de optie geweest zijn als origineel niet meer leverbaar is….
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Tot heden geen scheuren en ik zou ook niet weten waarom die zouden ontstaan. Als de boel er netjes spanningsvrij onder zit (zoals het hoort) heeft het ‘t eeuwige leven.
Zeg maar een uitlaat die je meeneemt naar je volgende XM.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb onder diverse auto’s RVS laten monteren, op maat gemaakt bij EPS. Fantastisch spul, inderdaad wat duurder maar hoeft niet meer vervangen te worden.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Is een RVS uitlaat zo maar ergens te koop ?
Of moet dat op maat gemaakt worden ??
Vrees dat het vervangen van de uitlaat van mijn 2.1 TD er aan komt
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Op maat laten maken, bijvoorbeeld bij EPS in noord Groningen, kijk maar op hun site.
Reken op bedragen van tussen de 800 en 1300 euro afhankelijk van de uitvoering. Je kunt er op wachten, meestal afspraak om 8 uur ‘s ochtends en dan rond de middag klaar. Je kunt kiezen uit verschillende eindsierstukken, maar ook normaal mogelijk hoor. Ook kun je kiezen voor beschaafd of minder beschaafd geluid. Is een leuk dagje uit.
Niels,
Ik heb zelf nu onder mijn XM V 6 24 ( ES9 J 4 ) al jaren een RVS uitlaat van EPS.
Je maakt een afspraak met ze en op die dag wordt de uitlaat op maat gemaakt en met het geluid zoals
jij dat wilt. Dus hij klinkt als een V 8 of is fluisterstil jij geeft gewoon aan hoe je hem wilt hebben.
Ik heb bijvoorbeeld aangegeven dat ik het originele RVS eindstukje van de originele uitlaat wilde gebruiken.
Zo hebben ze hem gemonteerd en ik ben dik tevreden.
Een RVS uitlaat is altijd goedkoper want je hebt levenslange garantie als koper ( niet overdraagbaar
zeggen ze bij EPS )en gaat nooit meer af. De originle is al niet goedkoop en als hij nog te krijgen is wordt deze als maar duurder. Bij mij weten zijn al vele delen niet meer origineel leverbaar.
Voor dagelijks rij ik in een 2 liter en maak met de V 6 dus minder kilometers. Een normale uitlaat is dan ook eerder op. Ook onder mijn tweeliter komt t.z.t een RVS uitlaat. Op de lange duur ( als je weet ik blijf hier in rijden ) is het altijd goedkoper.
Hun RVS cats zijn ook niet duur. Dan kun je kiezen voor een gewone of sportcat.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gisteren brak de uitlaat van het Roode Gevaar (kort na de APK).
Donderdag a.s. zet CrookeTuning in Bunschoten er een RVS onder. Niet duurder dan origineel en voor het leven.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gisteren brak de uitlaat van de XM (9 dagen na de APK).
Vrijdag a.s. zet CrookeTuning in Bunschoten er een RVS onder. Niet duurder dan origineel en voor het leven.
<grin>
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Tenzij de RVS echt niet duurder is dan een originele, waarom RVS? Leuk zo’n uitlaat die eeuwig mee gaat, maar wie van ons doet langer dan 10 jaar met zijn XM?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
ehhh
goedkoper als origineel ????
kom er eens in Jan, vlgs mij is RVS (vanaf de cat) ongeveer € 200 goedkoper. Enige nadeel is dat je alles in een keer moet doen.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Brian schreef:Tenzij de RVS echt niet duurder is dan een originele, waarom RVS? Leuk zo’n uitlaat die eeuwig mee gaat, maar wie van ons doet langer dan 10 jaar met zijn XM?
Ben ik toch van plan Oei, binnen tien jaar ben ik 70. Staat toch wel chic hé, een oude man met een Xm ?
Roadrunner… never been caught.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Brian schreef:Tenzij de RVS echt niet duurder is dan een originele, waarom RVS? Leuk zo’n uitlaat die eeuwig mee gaat, maar wie van ons doet langer dan 10 jaar met zijn XM?
Ik zou dat heel graag meemaken ,
onze vorige twee XM’s zijn beiden total los geraakt door aanrijdingen .
Nummer drie heb ik aan de kant gezet , na 500.000 km was de koppeling en de versnellingsbak gaar en vloog de vernis van de hele voorkant eraf .
Nummer vier ( van 2000 ) heb ik nu al drie jaar in gebruik ,
en daar staan nu AL 150.000 km op
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik heb in 1994 een RVS uitlaat onder mijn niet XM en non Citroen gemonteerd. Vanaf het spruitstuk vier dempers en zes pijpen alsmede twee eindsierbochten. Die is nog als nieuw en gaat mij overleven, maar ik hoef er nooit meer aan te beunen.
Was ik weer, even op service gekeken,
middendemper 635 incl BTW (niet aftermarket te krijgen)
Achterdemper 322 incl BTW (niet gezocht aftermarket)
Dan komt daar de eerste demper nog bij (geen prijs gevonden op service)
Dan moet het zaakje er nog onder geschroefd worden
Ben ik in RVS veeeeeel goedkoper uit (en hoef ik me inderdaad nooit meer zorgen te maken)
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als ik om wat voor reden dan ook een XM met RVS wegdoe vervang ik die uitlaat door een Walker, die ik nog heb liggen.
Mocht het ding nara de sloop moeten, dan blijft de Walker uiteraard op de plank.
De RVS zet ik dan onder de volgende XM.
Hoe je het ook bekijkt, het is einde gezeur.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop