Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
In verband met vertragingen in de bouw (reparatie neemt toch íets meer tijd in beslag dan gehoopt, haha) en de onstilbare honger naar CX rijden, moest het er maar eens van komen. De Gehavende Groene gaat zonder meer deze winter weer worden verfraaid met vers staal, maar tot die tijd kan ik toch alvast een beetje gaan rijden. Want daar gaat het toch om uiteindelijk, nietwaar?
Vandaar dat ik vandaag een ‘nieuwe’ CX heb aangeschaft. Een oude bekende van het forum! Het betreft een 25 GTi uit ‘84. Kleur is volgens mij Gris Neptune. Morgen nog maar eens goed kijken. Een serie 2. Oh nee serie 1. Of toch serie 2? Inderdaad: het is de tot serie 2 omgebouwde serie 1 van oud-forummer sebastiaandk. Hij heeft de auto vorig jaar voor een zacht prijsje verkocht aan Evan. De auto liep toen niet en de leidingen waren verrot.
Evan heeft de auto (tot 3x toe) APK klaar gemaakt en sindsdien heeft de auto dagelijks gereden. Roest is beperkt tot het bestuurdersportier en de welbekende ‘wenkbrauwen’. Van onderen nog hard! Dat stemde mij wel tevreden en zodoende ben ik vandaag maar ‘s afgetogen naar het zuiden des lands. Na een klein rondje brommeren en wat geouwehoer met Evan hebben we de koop maar besloten. La dame is overgeschreven, en morgenochtend ga ik met de trein naar het zuiden toe. Dan terugrijden naar Friesland en dit draadje vullen met het wel en wee
Eindelijk: rijden!
Way out in the water, see it swimming.
Hé, gefeliciteerd met je aankoop Niels!! Dan heb je nu eindelijk die felbegeerde CX om lekker mee te rijden.
Nu niet vergeten de Gehavende Groene verder op te knappen hè.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Niels,
proficiat eindelijk, kun je nog net aan de nachtrit meedoen. geniet er maar van.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Gefeliciteerd Niels met je GTI, ik zou zeggen geniet ervan.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mooi mooi,kun je nog sneller naar je andere project
succes en proficiat.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk te horen dat deze CX nog steeds door rijdt. Geniet er van.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Thanks allemaal Morgen om 09:19 in de trein. Zo rond 13:00 op plaats van bestemming en dan gaat het avontuur beginnen. Eerst morgenochtend de verzekering regelen.
Kom je op de terugweg langs Utrecht? Dan mag je ‘m wel even komen showen.
O, ja Niels vergeet niet de CX te laten taxeren.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Veel fijne kilometers gewenst!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 234
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Super. Maar had ik het eerder geweten, dan had je op de terugweg een paar GTI wielen mee kunnen nemen.
jij verveel je voorlopig niet
succes met je nieuwe CX!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wat een rit. Om 09:19 vertrokken, 13:30 pas aangekomen. Grmbl… NS perikelen. Anyway, sleutels opgepikt, tank volgegooid en de lange rit naar Friesland aanvaardt. Allemachtig wat een prachtige rit De ribfluwelen stoelen doen je compleet wegzinken in de auto en maakt het zweven echt tot een genot. Het kán nog beter, want ik heb het idee dat de achterste bollen even op druk moeten worden gebracht. Ik heb niet bijster veel CX ervaring, maar de CX’en die ik heb meegemaakt, veerden beslist beter. Voor zijn ze prima. Mijn vermoedens worden ook een beetje bevestigd door het feit dat de CX vrij snel inzakt aan de achterkant. Al na een paar minuten stilstand. Voor blijft ‘ie mooi omhoog.
In ieder geval, voor de rest geen centje pijn. De rit was fantastisch en ik hoop er zo nog vele te maken Paar dingetjes kunnen op de to-do lijst: blower werkt alleen op de hoogste stand en de dashboard lampjes zijn volgens mij niet allemaal intact. Of hoort alleen de rijsnelheid verlicht te worden? Zie foto
En dan wordt het natuurlijk ook tijd om het beruchte lijstje van La Léo af te werken! Heb geen enkele sleutelervaring, maar ik ben hongerig om te leren. En ik heb een heule handige zwager. Scheelt ook
In ieder geval: ik ben dik tevreden en ik hou jullie op de hoogte!
Oh ja, volgens mijn zeer gewaardeerde CX steun en toeverlaat jmmj is de kleur niet Gris Neptune maar Gris Espandon. Hmm… Enerverende Espandon dan maar?

Totaal aantal Berichten: 5490
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke CX!
Nog van plan om weer de serie 1 look terug te geven?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nee, denk ik niet hoor! Ik vind het juist wel een bijzonder verhaal. En herkenbaar. Iedereen die nu een auto koopt, baalt ervan dat die er over een jaar (voor dezelfde prijs) compleet anders uitziet. En dat was dus 30 jaar geleden niet anders