2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
AX start niet
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 04 november 2011 11:47 PM
  [ # 16 ]

Massa checken. Zit op binnenkant wielscherm passagierskant (onder allerlei andere rommel). Eventueel even proberen op een ander stuk plaatwerk massa te creëren naar de accu.

Nog wat andere verdachte zaken: bobine, ontstekingsmodule, ontstekingsrelais en misschien de ECU.

Ontstekingsrelais, zit onder de ECU tegen je wielscherm geschroefd. De ECU is dat grote ding onder die zwarte plastic kap op je rechter wielscherm. Voel maar eens daaronder, dan tref je daar twee relaitjes aan.

Het kan ook je ontstekingsmodule zijn. Die zit aan de voorkant tegen je ontstekingshuis aan. Een nieuwe monteren met wat koelpasta!

Als hij wel start, maar meteen weer afslaat na 1-2 seconden, dan zou inderdaad een van die relais kapot kunnen zijn. Als hij afslaat als de motor warm is en dan niet meer wil starten, dan is het vaak de ontstekingsmodule en/of de bobine.

Als de ECU kapot is, start hij helemaal niet meer. Wel vonken, maar geen benzine.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 03 oktober 2012 09:30 AM
  [ # 17 ]

Bij mijn AX 1.1i van ‘95 iets soortgelijk.

Koud slaat het goed aan, maar na een 5 tal km slaat het af en is niet meer te starten.
Dit verschijnsel trad de eerste keer voor de deur op: gas los, remmen, en ondertussen was het dood.
De dag erna start het weer probleemloos.

Er was net een grote beurt met wissel van bougies, -kabels en sapjes, filters gebeurd.
Op het idee van disbobine als meest waarschijnlijke oorzaak is de disbobine vervangen, maar dat heeft niet geholpen.

De eerste rit buiten dorp stond ik weer stil.
ik heb het niet afdoende kunnen uittesten (zondagmiddag met bezoek voor de deur) maar het leek erop dat er geen vonk was. Ik hoor de benzinepomp wel werken en een relais tikken bij het op kontakt zetten. Aanslaan, ho maar…

De AX rijdt niet veel, staat als reserve en voor de vrouw, maar is nu voor haar niet betrouwbaar.
Als vrouw met een kleine beperking is het niet te doen als ze met pech komt te staan. Auto ruilen kan ook niet altijd en ik haat fietsen in de regen Sad

Maar aangezien deze geen vermogensmodule heeft, wat kan dan de oorzaak nog zijn met wat er al vervangen is?
Een losse stekker heb ik niet gevonden (tot nu toe), maar aangezien het ding ooit rijdend over 200 km naar huis is gekomen, kan ik me daar weinig bij voorstellen dat het nu zo snel intermitterend optreedt.

Wat heeft die vermogensfunctie overgenomen bij de nieuwe 1.1i? Is dat geintegreerd in de disbobine en is de ECU dan de eerstvolgende oorzaak?

En als ik die vervang, kan dat ongestraft met een willekeurig exemplaar van een andere AX van dezelfde leeftijd?

Profiel  
 
Watje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 28-04-2008

Gepost: 14 oktober 2012 08:57 AM
  [ # 18 ]

Als je voor de auto gaat staan, zit er links een stekker, haal die eens heen en weer.  Toen ik hem had heeft ie het een keer bij de garage gehad.  Men was hier tegen aan gestoten. en maakte geen kontact. Massa zou ik altijd even in de gaten houden.

Echt liep hierna weer als een zonnetje. 

pssss vorige eigenaar.
michael.

Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook