





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Shalom74 schreef:koppelingspedaal hoger kan je zelf ook hoor
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Shalom74 schreef:rode lampje is meestal een massa probleem ff naar de massapunten in de auto kijken of deze okee zijn
koppelingspedaal hoger kan je zelf ook hoor hoef je alleen maar even de kabel ietsjes strakker zetten on de de auto contamoer los en dan stel moer aantal slagen vaster draaien even proberen en als dat lekker voelt dant de cntramoer weer vast draaien.
gr,joost
Bij een TRS met airco, zoals deze, zit de dynamo koud op een stalen steun op de motor. Geen extra massa nodig dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Shalom74 schreef:rode lampje is meestal een massa probleem ff naar de massapunten in de auto kijken of deze okee zijn
koppelingspedaal hoger kan je zelf ook hoor hoef je alleen maar even de kabel ietsjes strakker zetten on de de auto contamoer los en dan stel moer aantal slagen vaster draaien even proberen en als dat lekker voelt dant de cntramoer weer vast draaien.
gr,joost
Ik kan natuurlijk eens kijken, maar vergis je niet in mij…



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Jaco, ik zie je de 24e van november, dan proosten we er even op Geweldig gefeliciteerd!
Way out in the water, see it swimming.
Proosten, gaan we zeker doen. En dan mag ik natuurlijk meteen jouw GTI bewonderen.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi verhaal! Heb de updates met plezier gelezen. En nu lekker zweven!
Dank voor alle leuke reacties.
Er is nu wel echter een grote ‘stel dat’-vraag die in me opkomt en die heeft te maken met de taxatie.
Mijn huidige taxatierapport is nog ongeveer een half jaar geldig. Maar stel nou dat ik morgen vette schade rijd, bestaat er dan kans dat er toch minder uitgekeerd wordt omdat het rapport al een paar jaar oud is? Dat zou ik natuurlijk vreselijk zonde vinden nu ze er weer helemaal bovenop is.
Kortom: is het raadzaam om op korte termijn een nieuw rapport op te laten stellen of kan ik gerust wachten tot volgend jaar april?
En bij wie kan ik dan het beste aankloppen als ik een kundig rapport wil waarin niet alleen even snel naar de uiterlijke staat wordt gekeken, maar ook de technische staat serieus wordt meegewogen?
tilanus schreef:Klinkt allemaal zeer goed. Nu weer lekker duizenden kilometers asfalt onder je door laten glijden.
Ik heb al een CD klaargelegd om morgen in de auto te stoppen.
Mooi gedaan Jaco. Gefeliciteerd met het succes en veel geluk ermee. En die paar kleine dingetjes proberen zelf te doen toch? Geeft zoveel voldoening als het lukt en verstevigd de mens-auto band.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je taxatie bedrag dat toen vastgesteld is blijft hetzelfde, dat neemt niet af zoals bij jonge auto’s.
Als je denkt dat de auto nu meer waard is kan je een hertaxatie doen.
Laat je stationairtoerental in elk geval even goed afstellen. 900 rpm op de klok in het dash zegt niet alles, die dingen wijken best veel af. Dus als je 900 afleest en het is maar rond de 700 dan zou je wel eens zo’n accu lampje kunnen zien.
samuel schreef:En die paar kleine dingetjes proberen zelf te doen toch?
Ik heb enige tijd terug al eens het wijze besluit genomen me bij mijn leest te houden.
(Daarbij zijn er een paar kleine lichamelijke redenen waarom ik me niet inlaat met fysieke arbeid, op tuinieren na dan)
Dank voor de tip over het stationair toerental, Arjan. Ik zal daar eens naar laten kijken.
Wat de taxatie betreft, ik verwacht niet dat de CX nu ineens hoger getaxeerd zal worden. Dus stel ik de nieuwe taxatie nog wel een paar maandjes uit.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Laat je stationairtoerental in elk geval even goed afstellen. 900 rpm op de klok in het dash zegt niet alles, die dingen wijken best veel af. Dus als je 900 afleest en het is maar rond de 700 dan zou je wel eens zo’n accu lampje kunnen zien.
Dat stationair “even” afstellen is niet zo simpel. Op zo’n 20/22 met fabrieksairco zit een nogal vaag vacuumsysteem wat het toerental regelt als ik het mij goed kan herinneren. Er toch fabrieksairco op? Of is het later ingeklust?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je een beetje in het zuiden van het land zit kom dan bij me langs leg ik alles uit en doen we het samen En anders gewoon laten doen en lekker rijden
En zelfs dat idd vaage vacuum is dicht, en goed werkend te krijgen. Werkt in ieder geval op mijn 22trs helemaal naar behoren.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
@Waterman. Het is een originele fabrieksairco. Maar dat toerental is geen echt probleem hoor, ik rijd al jaren zo zonder problemen. Maar het viel me vandaag op omdat het toerental eerst zo rustig bleef en later ineens weer begon op te lopen.
Maar als het me gaat storen of erger wordt, kan ik het dus laten afstellen. We houden het wel in de gaten.