samuel schreef:Als je een beetje in het zuiden van het land zit kom dan bij me langs leg ik alles uit en doen we het samen
En anders gewoon laten doen en lekker rijden
En zelfs dat idd vaage vacuum is dicht, en goed werkend te krijgen. Werkt in ieder geval op mijn 22trs helemaal naar behoren.
Ik woon bij Utrecht. Maar bedankt voor je aanbod.























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ze zweeft weer!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Laat je stationairtoerental in elk geval even goed afstellen. 900 rpm op de klok in het dash zegt niet alles, die dingen wijken best veel af. Dus als je 900 afleest en het is maar rond de 700 dan zou je wel eens zo’n accu lampje kunnen zien.
Dat stationair “even” afstellen is niet zo simpel. Op zo’n 20/22 met fabrieksairco zit een nogal vaag vacuumsysteem wat het toerental regelt als ik het mij goed kan herinneren. Er toch fabrieksairco op? Of is het later ingeklust?
Nou ja, dan wordt het wat lastiger dan “even”... Maar altijd wel belangrijk dat het goed werkt, zeker als de airco ook nog eens aan staat.
Misschien staat het wel gewoon goed, even zo’n meet apparaat op een bougie kabel laten zetten, dan weet je in elk geval waar je aan toe ben.
Wel interessant wat je daar zegt over de airco. Want wat ik de laatse maanden wel merkt bij hoge snelheden (boven de 100) met airco aan, is dat de motor dan af en toe heel eventjes een klein beetje inhoudt. Dat heeft natuurlijk niets met het stationair toerental te maken, maar kan er wel een relatie zijn?
dat komt waarschijnlijk doordat de airco inkomt op dat moment





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Da’s iid vrij normaal ik rij voor de baas in een stuk Duits blik en met warm weer zodra de compressor aanslaat merkt de motor dat echt wel ff en moet ie ff “herstellen” zou me daar niet zo’n zorgen over maken.
wel eens een keer laten kijken naar stationair en begin mischien eens met het reinigen van de carburateur etc, gewoon de simpele voor de hand liggende dingen.
en oh ja fijn dat ie weer rijdt, proficiat ermee en geniet ervan.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Mark Gielen schreef:Da’s iid vrij normaal ik rij voor de baas in een stuk Duits blik en met warm weer zodra de compressor aanslaat merkt de motor dat echt wel ff en moet ie ff “herstellen” zou me daar niet zo’n zorgen over maken.
Ja, dat ken ik. Dat is wanneer je de airco net aanzet. Maar bij mij komt het tijdens lange ritten met de airco aan steeds weer heel even terug.
Nog even teruglezend bedenk ik me: kan het met de afstelling van dat vacuumsysteem te maken hebben?



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ik zou het niet weten.
Maar wat een mooi nieuws dat je weer lekker kan toeren Jaco! Top!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Super Jaco!
Nu maar veel zweven!!!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaco schreef:Mark Gielen schreef:Da’s iid vrij normaal ik rij voor de baas in een stuk Duits blik en met warm weer zodra de compressor aanslaat merkt de motor dat echt wel ff en moet ie ff “herstellen” zou me daar niet zo’n zorgen over maken.
Ja, dat ken ik. Dat is wanneer je de airco net aanzet. Maar bij mij komt het tijdens lange ritten met de airco aan steeds weer heel even terug.
Nog even teruglezend bedenk ik me: kan het met de afstelling van dat vacuumsysteem te maken hebben?
Nee. De aircopomp schakelt, wanneer de airco aanstaat, automatisch in en uit. Da voel je.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:
Nee. De aircopomp schakelt, wanneer de airco aanstaat, automatisch in en uit. Da voel je.
Dus als ik het goed begrijp slaat de pomp regelmatig aan en af? Nu ik dat zo neerschrijf klinkt dat eigenlijk best logisch ja. ops:














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaco schreef:
Dus als ik het goed begrijp slaat de pomp regelmatig aan en af?
Helemaal correct.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hogervp schreef:ik zou het niet weten.
Zullen wij dan binnenkort eens samen dat stationair toerental aanpakken?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi mooi,en geniet ervan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat vacuum systeem trekt de gasklep van je carburateur in stationair een beetje open waardoor er een hoger stationair toerental ontstaat. Deze verhoogd stationair hoort op te treden bij koude motor maar ook bij ingeschakelde aircopomp. Als dat niet gebeurd zal je stationair toerental bij ingeschakelde airco te laag worden omdat het vermogen kost om de pomp rond te trekken.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.