Na alles aan de motor te hebben vervangen, zoals koppeling, keerringen, onderste motorsteun en pakkingen, zit de motor er weer in.
Alleen vind ik dat de motor erg dreunt als je in de auto zit,het is net of er geen rubbers tussen zitten.
Iemand een idee wat het kan zijn?
JAN





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
ik neem aan dat de motorsteuen allemaal oke zijn en niet in staat van ontbinding.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Zitten je rubbers spanningsvrij? Je hebt de onderste vervangen dit kan je in sleuvgaten verplaatsen indien nodig.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Wat voor motor?
Kun je het geluid beter omschrijven? Is het stationair of ook rijdend?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De motor is M25/666, het geluid is zowel bij het stationair draaien als met het rijden.
De motorrubbers zijn nog in goede staat, het onderste motorrubber is nieuw.
Het geluid is net of de motor niet in rubbers hangt, iedere trilling komt hard door.
Jan
Als de onderste nieuw is dan toch maar de twee andere controleren,dus die aan de bakzijde en de steun bovenop.Deze 2 motorsteunen willen nog weleens vergaan.Trouwens de onderste steun hebben ze die wel goed vastgezet bij het vernieuwen hiervan,en is deze niet toevallig losgetrild?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Weet je zeker dat het rubber van de baksteun niet verzakt is? Zit die bout netjes in het midden?
Als die kant te laag hangt, komt er al snel iets tegen het subframe.
Over subframe gesproken: er is niet per ongeluk een krik midden onder de voorste dwarsbalk gezet zonder er een langwerpige balk tussen te leggen om de kracht te verdelen? Je zult de eerste niet zijn wiens subframe verbogen raakt door verkeerd opkrikken…. met als gevolg: resonanties en dreunen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Lijkt mij ook dat er iets van het blok of de uitlaat tegen staal komt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Zal van de week eens even op de brug kijken,de rubbers zijn allemaal dik in orde. Ik ga eerder denken dat er iets met de uitlaat is. Kreeg hem moelijk vast bij de versnellingsbak, misschien dat het hier fout zit.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Jan
Je hebt dus een GTI turbo2 (blok), die uitlaat heeft aan de achterkant van het blok bij het kogelgewricht een ophangbeugel zitten met een rubber. De beugel die het rubber verbind met het blok was bij mij afgebroken, en dat gaf ook een beetje lawaai, misschien kun je hier ook eens naar kijken. Je moet goed kijken want je ziet het bijna niet.
Goede raad is voorraad
Ik ga hier zeker naar kijken






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Turbo uitlaten zijn k*t om te monteren wegens de dubbele pijp en het kritieke ophangsysteem. Als je vooraan een halve cm afwijkt, resulteert dit direct in een resonantie, ofwel tegen je achterbumper, ofwel ergens verder vooraan.
Kan een geduldsklusje zijn om weer goed te krijgen hoor! Vraag maar aan forumlid ‘break23m’
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D