apk afkeur op banden
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 15 oktober 2012 10:22 PM

De berlingo zojuist terug van de keuring. Alles oke, uitgezonderd de achterbanden. Volgens de garage is canvas van de wang zichtbaar. Enige dat ik kan vinden is haarscheuren c.q. droogtescheuren. Heb al een keer een discussie over hetzelfde gehad met een GSA. Neig naar inschakelen van RDW, maar hoe moet je deze afkeur interpreteren. Bij normale bandenspanning, of mag men de haarscheuren uit elkaar duwwen? Ik zie zo geen canvas.?

teveel citroenen

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 15 oktober 2012 10:30 PM
  [ # 1 ]

Haarscheurtjes mogen alleen oppervlakkig zijn en niet tot op het canvas. Bij twijfel zal de keurmeester de scheur iets uit elkaar duwen.
Maar waarom de vraag, wil jij met banden rijden van dubieuze kwaliteit????
Ik niet, ik ga daar absoluut niet op bezuinigen.Ik koop dus ook geen banden van een onduidelijk merk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 oktober 2012 10:38 PM
  [ # 2 ]

En, één haarscheurtjes waarbij je ook maar een dameshaartje van het canvas kunt zien is absoluut reden om af te keuren. De keurmeester kan bij een steekproef behoorlijk nat gaan en die gok gaat ie natuurlijk niet nemen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 15 oktober 2012 10:43 PM
  [ # 3 ]

Levensgevaarlijk , snap dit niet hoor, foute bezuiniging ...


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 oktober 2012 11:37 PM
  [ # 4 ]

Het is heel simpel, een band mag geen (droogte)scheuren bevatten waardoor de versteviging (canvas of staal) zichtbaar is, dit beoordeel je door met een lamp in de scheur te kijken en bij twijfel de scheur met een schroevendraaiertje iets open te trekken.
Reken er maar op dat een RDW steekproefcontroleur dit weet en zal beoordelen op deze manier.

Gewoon een setje nieuwe banden kopen, vergeet bij twijfel de auto niet te laten uitlijnen!

Emiel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook