Hallo medeforummers,
ondanks dat ik een bedrijfsauto heb waar ik zonder eigen bijdrage mee mag rijden wilde ik toch graag weer een citroen voor erbij. Het liefst een ‘leuk’ model.
De kogel is nu door de kerk en ik heb de BX GTI gekocht van forumlid ‘Jurki’.
Het enige dat mij opviel bij het testritje was dat de stuurbekrachtiging af en toe niets deed, en dan ineens wel weer kracht leverde, dit werd naarmate de auto langer reed ook minder.
Het andere probleempje is dat de auto volgens Jeroen af en toe wat olielampjes liet zien (STOP en het oliespuitje), hij dacht zelf dat het eraan ligt dat de oliepomp begint na te laten, maar kan het niet ook een probleem zijn met sensor of drukklep, die zijn namelijk veel goedkoper dan een nieuwe oliepomp.
Tevens roest de auto op de spatborden in de motorruimte. En niet rond de veerbollen, echt voorop de spatborden dus, rechtsvoor is het ergste overigens, daar is hij flink door. Dit is alleen wat laswerk, want het zit niet op plaatsen die dragend zijn voor de carrosserie.
Voor de rest ziet het auto-tje er mooi uit en loopt bij goed, temperatuur blijft ook mooi gelijk en de temperatuurmetertjes geven ook normale waarden aan.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
Te weinig LHM zou ook nog kunnen?
Heb je dat al gecheckt?
Het zou ook een verklaring kunnen zijn voor het vreemde sturen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
jep, dat is ook mijn eerste gedachte trouwens, gefeliciteerd met de BX!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Dat zou mooi zijn, maar is het lampje voor de lhm en de motorolie gelijk? De vering werkte wel gewoon soepel en de auto kwam mooi snel omhoog en zakte ook niet snel in na het uitzetten.
Ik zal volgende week als ik hem heb even alles checken, ik kan hem deze week pas halen, omdat hij vandaag niet overgeschreven kon worden. Dan zal ik onderweg (dik 2 uur rijden) nog wel wat anders merken als er iets is.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
met inzakken heeft het niets te maken, dat zegt meer over de staat van de voorraadbol en eventuele interne lekkages. zet de auto in de hoogste stand en controleer het LHM niveau, het parapluutje moet tussen de streepjes taan. Een BX mag in principe geen LHM verbruiken dus indien het geval even in de gaten houden druppels onder het subframe duidt vaak op een lekke retourbundel. maar laten we maar niet op de zaken voorruit lopen. eerste eens die BX ophalen!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
hee Noud, dat schreeuwd om foto’s!!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Vandaag de BX opgehaald, foto’s volgen morgen.
Wat me opviel was dat de auto af en toe zachtje een ‘knakkend’ geluid maakte wanneer er een drempel genomen werd, dit zullen de ‘stokjes’ wel zijn bij de voorwielen neem ik aan? Die zijn niet al te lastig te vervangen en niet heel duur geloof ik, dus die komen er ook aan zo te horen.
Verder werkt alle dashboardverlichting, elektrische ramen werken allemaal, behalve de bijrijderskant voor, de ‘deur-open-indicator’ werkt ook perfect, alle metertjes werken naar behoren, schuif/kantel-dak fluit/piept/kraakt niet schakelen gaat lekker soepel, motor pakt goed op onderin de toeren en sleurt mooi door tot in de hogere toerentallen. Verder rijdt de auto heerlijk, veert soepel en loopt rustig.
De HD-pomp slaat elke +- elke 10 tot 15 sec aan, is dit vaak of normaal?
Ik heb twee knopjes gevonden naast mijn handrem en vraag me af waar deze voor zijn, is dit voor een comfort/sport stand voor de vering of denk ik nu geheel de verkeerde richting op?
Het oliedruklampje ging alleen branden na ruim 150km op de snelweg te hebben gereden en te stoppen en de koppeling te trappen, daarna hield het gauw op, bij twee stoplichten deed hij dit, daarna niet meer. Het was trouwens inderdaad het lampje voor de vering, want het lampje van de rembekrachtiging ging er ook bij branden, inclusief het lampje stop en dat van de vering. Wat kan dit precies zijn?
Verder tot nu toe heel tevreden, overschrijven was zo gepiept en de auto gaf geen kik op de snelweg, reed heerlijk, ik ben weer blij dat ik citroën rij.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ben benieuwd naar je ervaringen met deze BX. Heb zelf ook gedacht om ‘m te kopen, maar zag op tegen dat probleem met de oliepomp (of wat het anders is). Succes er mee!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Was dit die GTI die op Citromarkt te koop stond?
Wat betreft de waarschuwingslampjes, heb je je LHM peil al eens gekeken, wat al gezegd was?
En ik ben overigens wel benieuwd naar een foto van de knopjes naast de handrem?!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Daar werden de bedieningsknoppen voor de aftermarket airco nog wel eens gedumpt (airco aan/uit en luchtrecycling).
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011
- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Noudje schreef:Vandaag de BX opgehaald, foto’s volgen morgen.
......
Ik heb twee knopjes gevonden naast mijn handrem en vraag me af waar deze voor zijn, is dit voor een comfort/sport stand voor de vering of denk ik nu geheel de verkeerde richting op?.
De knopjes zijn voor Airco (knopje licht blauw op wanneer ingedrukt) en het andere knopje is voor lucht recirculatie (lampje licht oranje op)
Veel plezier verder met de BX