3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Verchroomde wielbouten roesten
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 oktober 2012 12:15 AM
  [ # 31 ]

Metrinch heet het

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2012 12:15 AM
  [ # 32 ]

Nee deze juist niet.
Die pakt midden op het vlak van de wielbout.
Normaal heb je een zeskant met rechte vlakken.
Nu staan ze bol naar binnen.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2012 12:16 AM
  [ # 33 ]

Ah, dat kende ik niet!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2012 12:18 AM
  [ # 34 ]

Met deze doppen en sleutels veel en veel minder kans op doldraaien van de moeren en bouten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2012 12:24 AM
  [ # 35 ]

Oh trouwens: de laatste keer dat ik - als service voor een klant- een set wielbouten probeerde te laten verchromen kwam het op iets van € 8,50 ex BTW per stuk. Reden: de aangeleverde bouten waren te lelijk (roestig, met putten) om zonder meer te verchromen en moesten dusdanig worden voorbewerkt dat er veel meer tijd in ging zitten.
Maar feit is, dat vrijwel alle bouten inmiddels zo lelijk zijn….  maar goed da’s mijn ervaring.

Ik weet trouwens niet wat het resultaat was, want ik heb het pakket geweigerd, omdat vooraf was gezegd door het bedrijf dat de prijs “tussen de € 2,50 en € 5,00” zou komen.
Jammer van die 65 bouten, maar ja, ik laat me niet flessen hè.

Heb voor de klant toen een set gegalvaniseerde bouten gekocht bij CX Basis en daar was ‘ie heel blij mee . Laughing
Overigens zijn deze ook uit het assortiment, wegens de reden die ik al noemde: ze blijven gewoon niet lang genoeg mooi.


P.S. Dit was in NL, niet in Polen ofzo.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2012 12:29 AM
  [ # 36 ]

Ik moest ze ook schoon en glad aanleveren ,maar hij heeft ze nog effe na geslepen.( vond ze niet mooi genoeg)
Gewoon contant betaald ,hier om de hoek, 5 euro dus.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 oktober 2012 10:51 AM
  [ # 37 ]

Advies: ‘wit’ galvaniseren (dus niet zoals die Prestige van Frank).

@ Leontien: dit houdt wel?

O, ik lees net dat die van CX Basis dus ook niet hielden….
Poedercoaten zal ook wel niet houden.

Is dit een opte: HARD HAT GALVA PLUS?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2012 11:14 AM
  [ # 38 ]

CX Basis zei zelf dat ze er klachten over gehad hadden en de kwaliteit niet konden blijven garanderen. Maar aangezien galvaniseren simpeler en voordeliger is, en een chroomlaag nóg kwetsbaarder is… tja.
Maar goed, anders stuur je ze naar dat mannetje om de hoek bij Frank en dan zien wat het doet?
Wel eerst voorbewerken dus, anders krijg je het door mij beschreven scenario.

Ik heb verder geen advies voor je. Je moet doen wat je mooi vindt! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook