38 van de 44
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Jaco’s CX 22TRS - Klaar voor de Raid Arctique (p44)
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 oktober 2012 04:22 PM
  [ # 556 ]

Ik ben bang dat er de komende tijd niet zoveel spannends te melden is…


Zojuist even op-en-neer geweest naar Rotterdam voor een zakelijke afspraak en:  Grin

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 oktober 2012 04:40 PM
  [ # 557 ]

Wees maar voorzichtig, cheese
Voor je het weet heb je weer 10 bladzijden vol.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 oktober 2012 04:53 PM
  [ # 558 ]

Nou vooruit, laat ik dan het volgende eens aansnijden:

Ik besefte het weer toen ik vanmiddag thuiskwam. De cilinder van het kofferbakslot zit al tijden helemaal los. Ik vond het wel best, want de CX zou toch weg gaan. Maar nu dat niet meer zo is, moet ik er natuurlijk wel wat mee doen.

Is er een manier om de cilinder weer vast te zetten of moet ik op zoek naar een ander slot?

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:24 PM
  [ # 559 ]

Nu de koppelingswissel succesvol is afgerond, rest mij nog één dingetje om hierover aan dit topic toe te voegen en dat is de lijst met alle vervangen onderdelen en overige werkzaamheden. Zoals je ziet een keurig uitgewerkte lijst:

Hieronder nog even de hele lijst digitaal uitgewerkt. Andere CX-rijders kunnen hier wellicht hun voordeel mee doen wanneer zij tegen deze klus aan lopen.

• Afdichting hoofd-oliekanaal
• Koppelingsset compleet
• Koppelingskabel
• Aandrijfas keerringen
• Splitpennen naafmoeren
• Versnellingsbakolie
• KM-teller splitter
• V-snaar HD pomp
• Nokkenas keerring links
• Nokkenas steunlager
• Nokkenas keerring rechts
• Krukas keerring distributiezijde
• Krukas keerring vliegwiel
• Keerring hulpas (oliepomp/benzinepomp)
• Benzinefilter
• Koppakking
• Klepdekselpakking
• Thermostaat + pakkingen
• Carterpakking
• Carterstop ring 3x
• Distributieriem
• Pijp benzinepomp met lock-tite gemonteerd
• Kleppen gesteld
• Spanrol distributieriem
• V-snaar Waterpomp/dynamo
• V-snaar aircopomp
• T-stuk waterslang
• Stuk benzineslang
• Uitlaatspruitstuk-pakkingen
• Oliefilter
• Diverse langen en klemmen
• Oliedrukzender
• Clips binnenscherm
• Vacuumsensor inlaatspruitstuk
• Oliepijstukrubber
• Massadraad aircopomp vervangen

• 5L Shell Helix 15W40
• 1,75L bakolie SAE 80W90
• 10L koelvloeistof -25°C
• 1L Total LHM

En het lijkt haast wel een echt garagebedrijf, want ik kreeg ook nog keurig enkele opmerkingen mee:

• Voorbanden erg slecht. (maar ja dat wist ik al, ze kwamen niet door de APK en uiterlijk volgende week komen er nieuwe banden op)
• Remschijven worden minder.
• Onderste waterslang + pijp in de gaten houden.

Tot slot de afspraak dat ik na 1500KM nog een keer langskom om de kop nogmaals na te trekken. De eerste 150KM zitten er inmiddels op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2012 10:29 PM
  [ # 560 ]

Keurige lijst man. En, rjdt ie ook beter/fijner dan voorheen dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:36 PM
  [ # 561 ]

Ik moest daarvoor even terugbladeren naar pagina 34, maar:

jaco schreef:

Maar man, ik moet gewoon opnieuw leren rijden in die CX!! Dat ding wil ineens van z’n plaats en goed ook.  cool smoke

Ik was natuurlijk helemaal gewend aan die oude koppeling die inmiddels helemaal op was. Maar zo goed als nu was het vijf jaar geleden, toen ik haar kocht, echt niet. Wanneer je het pedaal ook maar het minste beetje loslaat, begint hij al te rijden. In de file kon ik dat helemaal goed merken; de CX begon steeds te rollen terwijl ik toch echt stilstond (dacht ik), maar ik had m’n voet iets te achteloos op het koppelingspedaal. Voorheen kon dat makkelijk, maar nu moet ik het pedaal echt goed diep in trappen.

En achteruit inparkeren was helemaal een bijzondere ervaring. Ik hoefde haast niets te doen, behalve de koppeling een heel klein beetje te laten opkomen en daar ging ze al. Dat was zo onwennig dat ik haar per abuis twee keer heb laten afslaan tijden één parkeerbeweging. Very Happy

Nou ja, woorden schieten mij kapot. Wat een geweldige ervaring om weer in mijn CX te mogen rijden en wat rijdt ze nu formidabel.

Na de rit naar huis ben ik alleen gisteren nog even op pad geweest, naar Rotterdam en weer terug. Maar wat een ervaring man! Het is echt wel behoorlijk wennen om weer soepel te leren koppelen nu deze zo goed aangrijpt. Buitengewoon!! Maar m’n voeten beginnen het alweer een klein beetje onder de knie te krijgen.

Bij het eerste stoplicht probeerde ik even uit of ik makkelijk als eerste weg kon komen. Dat ging dus met piepende banden en m’n rug in de stoel gedrukt. Daarna merkte ik dat ik ook als eerste weg kon zijn als ik de koppeling wat rustiger op liet komen. Laughing

Overigens: als eerste weg zijn, lukte me met de oude koppeling op het laatst ook nog wel hoor, kwestie van snel kunnen reageren op het groene licht. Maar na enkele meters moest ik dan het onderspit delven.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2012 10:38 PM
  [ # 562 ]

very good Wel jammer dat je nu niet langer de schande van de buurt bent met je lekbak hé Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:38 PM
  [ # 563 ]

Maar het is echt even wennen, zoveel koppel!

En weet je wat ook zo mooi is? Hij lijkt ineens ook een stuk beter te veren, maar dat kan ook komen omdat ik twee weken in de C1 heb gereden. Laughing

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:40 PM
  [ # 564 ]
waterman schreef:

very good Wel jammer dat je nu niet langer de schande van de buurt bent met je lekbak hé Laughing


Toen ik hier een half jaar geleden kwam wonen, zagen alle parkeerplaatsen er smetteloos uit (in tegenstelling tot mijn oude, persoonlijke parkeerplaats in Amsterdam, die helemaal zwart was geworden). De eerste twee maanden heb ik dus steeds een groot stuk karton onder de auto gelegd wanneer ik parkeerde. Dat hield ik niet echt vol en inmiddels ligt op ieder parkeerplekje wel een plasje. Maar dat stuk karton, wat nog in de kofferbak ligt, kan ik nu wel wegpleuren. Very Happy

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:43 PM
  [ # 565 ]

Toch is dat wel handig om op te liggen als je onderweg aan de auto moet sleutelen.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 16 oktober 2012 10:44 PM
  [ # 566 ]

Onderweg sleutelen? haha

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 18 oktober 2012 04:44 PM
  [ # 567 ]

Mooi, volgende week vrijdag komen er twee nieuwe voorbanden op: Michelin EnergySaver+

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 18 oktober 2012 11:30 PM
  [ # 568 ]
jaco schreef:

Nu de koppelingswissel succesvol is afgerond, rest mij nog één dingetje om hierover aan dit topic toe te voegen en dat is de lijst met alle vervangen onderdelen en overige werkzaamheden. Zoals je ziet een keurig uitgewerkte lijst:

Hieronder nog even de hele lijst digitaal uitgewerkt. Andere CX-rijders kunnen hier wellicht hun voordeel mee doen wanneer zij tegen deze klus aan lopen.

• Afdichting hoofd-oliekanaal
• Koppelingsset compleet
• Koppelingskabel
• Aandrijfas keerringen
• Splitpennen naafmoeren
• Versnellingsbakolie
• KM-teller splitter
• V-snaar HD pomp
• Nokkenas keerring links
• Nokkenas steunlager
• Nokkenas keerring rechts
• Krukas keerring distributiezijde
• Krukas keerring vliegwiel
• Keerring hulpas (oliepomp/benzinepomp)
• Benzinefilter
• Koppakking
• Klepdekselpakking
• Thermostaat + pakkingen
• Carterpakking
• Carterstop ring 3x
• Distributieriem
• Pijp benzinepomp met lock-tite gemonteerd
• Kleppen gesteld
• Spanrol distributieriem
• V-snaar Waterpomp/dynamo
• V-snaar aircopomp
• T-stuk waterslang
• Stuk benzineslang
• Uitlaatspruitstuk-pakkingen
• Oliefilter
• Diverse langen en klemmen
• Oliedrukzender
• Clips binnenscherm
• Vacuumsensor inlaatspruitstuk
• Oliepijstukrubber
• Massadraad aircopomp vervangen

• 5L Shell Helix 15W40
• 1,75L bakolie SAE 80W90
• 10L koelvloeistof -25°C
• 1L Total LHM

En het lijkt haast wel een echt garagebedrijf, want ik kreeg ook nog keurig enkele opmerkingen mee:

• Voorbanden erg slecht. (maar ja dat wist ik al, ze kwamen niet door de APK en uiterlijk volgende week komen er nieuwe banden op)
• Remschijven worden minder.
• Onderste waterslang + pijp in de gaten houden.

Tot slot de afspraak dat ik na 1500KM nog een keer langskom om de kop nogmaals na te trekken. De eerste 150KM zitten er inmiddels op.

bekend lijstje en goed bezig geweest !(klepseals ook vervangen)?
vrgr,joost

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 19 oktober 2012 10:54 PM
  [ # 569 ]

Nadat ik maandag een stuk had gereden, vandaag de CX voor het eerst weer van haar plek gehaald. Bij thuiskomst zag ik op de parkeerplaats een grote plas liggen. Ik schrok me dood. Was dat van mij? Of had er iemand anders gestaan met een lekkend kreng. Ik heb namelijk ook nog een buurman met een oude 3-serie. Je weet maar nooit. Meteen de auto in de hoogste stand gezet en eronder gekeken. Dat zag er niet best uit:

Daar is iets goed mis, dat kon ik met mijn lekenoog ook nog wel concluderen.

Om een lang verhaal kort te maken: gelijk telefonisch overleg gehad met mijn hobbyman en een half uurtje later stond ik met de CX bij D’oro (nadat ik eerst even 4 liter motorolie had bijgevuld om de reis te kunnen maken). Aldaar hebben we gezamenlijk bekeken wat er scheelde en na enig zoekwerk werd de boosdoener gevonden. Ik ben even de precieze naam kwijt en het kan zijn dat ik het niet helemaal goed vertel, maar een pakking achter de krukas keerring had het begeven. De motor had alle olie ook even lekker rondgeslingerd in het motorruim, waardoor alles daar besmeurd was.

Vandaag was er geen gelegenheid meer om het te repareren, dus mag mijn CX daar een paar nachtjes logeren tot het verholpen is. Er komt weer een nieuwe krukas keerring op, een nieuwe pakking en ook meteen weer een nieuwe distributieriem omdat deze ook helemaal onder de olie zat. Gelukkig allemaal zaken die goed bereikbaar zijn met het blok erin.

Een kleine tegenslag dus. Maar dankzij de goede samenwerking (mijn hobbyman toont een grenzeloze inzet en betrokkenheid) en dankzij de bereidheid van David Overberg om zijn brug beschikbaar te stellen, hadden we de oplossing snel gevonden.

Ik moet nu dus weer een paar dagen zonder m’n schatje doen, maar als het goed is kan ik komende week weer rijden. Very Happy

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 19 oktober 2012 11:03 PM
  [ # 570 ]

Shit happens, zo zie je maar weer.. nonsense

Profiel  
 
 
38 van de 44
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook