13 van de 36
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 september 2012 09:06 PM
  [ # 181 ]

Toch was het eerste wat in mij opkwam: Mijn Xantia X 1.9D van ‘94 had anti-zink, waarom zit dat dan niet op een XM V6 die jonger is…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 september 2012 09:08 PM
  [ # 182 ]

Ze is van 92 Ew..

Ik weet dat een jonge type 2 XM TCT uit 95 ook nog geen antizink had.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 september 2012 09:09 PM
  [ # 183 ]

hmz:

Ik moet ook niet én tv kijken, de krant lezen en forummen tegelijk….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 oktober 2012 05:58 PM
  [ # 184 ]

Zie het weer naar buiten, en je kunt de conclusie nemen dat het mooie weer voorbij is…
Over 2weken zal ze de stalling opzoeken, voor een half jaartje..


Vraag: Mag de accu losgekoppeld worden?

Want ik heb immers geen startcode mocht ik dat nodig hebben. Als alles gereset wordt, wanneer de acuu los gekoppeld wordt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 oktober 2012 11:42 PM
  [ # 185 ]

Ik geloof dat ik een koeling probleem heb…. Confused

-De fan gaat tijdens het rijden al aan (niks met de airco te maken)

-Normaal staat de wijzer van de koelwaterthemperatuur onder de streep van 90graden of in het midden..
Nu is het echter boven de streeep, waardoor de fan aangaat.

-Themperatuur loopt niet verder op!

-Gebruikt nog steeds koelvloeistof, minder als eerst.

 

Wat zal het kunnen zijn? Ik denk zelf aan de koppakking?  Confused

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 oktober 2012 11:51 PM
  [ # 186 ]

Of je thermostaat is wat minder fris aan het worden waardoor je temperatuur wat schommelt. Kvs verlies zou kunnen komen door een lek expansievaatje. Die willen wel gaan lekken op de naad. Dat is vaak lastig te constateren.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 12:21 AM
  [ # 187 ]

niet gelijk aan koppen denken. Eerst kijken of de sensoren en de andere zaken in orde zijn. Je gaat nu af op een metertje, maar klopt dat metertje wel…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 oktober 2012 09:11 AM
  [ # 188 ]

Hé paniekzaaier. Omdat tijdens het rijden je fan aanslaat ? Wanneer zou ie anders aan moeten slaan Gert ? Tijdens de winter-stalling ?
Kijk inderdaad eens naar je expansievaatje, ik heb heel veel gelezen over die dingen en op één van mijn XM’s heb ik ook wel eens een druppeltje zien hangen, ik weet niet meer of dat bij die groene was…..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 oktober 2012 01:35 PM
  [ # 189 ]

Waar het voornamelijk om gaat wat ik zondag heb gezien en gehoord bij de puzzelrit van de XM Club, is dat de fan continu op volle kracht draait. Daar ging het toch om Gert?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 03:59 PM
  [ # 190 ]

maar als dat zo is dan is dat toch gewoon een kapotte sensor en schakelt de beveiliging de fan vol in. Als je de stekker los trekt dan gebeurt dit ook.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2012 04:36 PM
  [ # 191 ]

Ja, maar dan is het wel vreemd dat de temperatuurmeter hoger aanwijst dan eerst.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 06:24 PM
  [ # 192 ]
Timo1990 schreef:

Waar het voornamelijk om gaat wat ik zondag heb gezien en gehoord bij de puzzelrit van de XM Club, is dat de fan continu op volle kracht draait. Daar ging het toch om Gert?


Klopt Timo,

Ik zou willen weten waarom ze dit nu doet… hmz

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 oktober 2012 06:38 PM
  [ # 193 ]

Had je niet je kachel vervangen ? Is alles wel goed ontlucht ?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 06:42 PM
  [ # 194 ]

Zo, ver ik weet ontlucht het systeem automatisch bij een V6 Jaap.(en ik heb hetb systeem niet afgetapt, gewoon de leidingwerk dichtgeknepen)

De fan slaan nu aan tijdens het rijden, en dat was tot 3weken nog niet..

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 17 oktober 2012 06:43 PM
  [ # 195 ]

Wat Jaap zegt

ik vermoed ook lucht, maar ja wie ben ik?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
13 van de 36
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook