1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
lhm nivo
ivo1969
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 14 april 2010 10:28 PM

Vandaag mijn nivo van lhm olie bekeken, auto gestart en in hoogste stand gezet met draaiende motor, maar het vlottertje in het kijkglaasje blijft staan waar hij staat.
Ook in laagste stand gebeurd er niks met dat ding.
Het hoedje staat boven de 2 rode streepjes ( hoedje zou er tussen in moeten staan).
Nu heb ik de dop er afgehaald maar vreemde is dat ik geen olie zie in die bak.

Nu komt mijn xm wel gewoon goed om hoog en omlaag en remt prima,  de stoplamp gaat ook niet branden.

Is dit nu reden om naar citroën garage te gaan? en zo ja wie weet een goede in de buurt van zierikzee, aangezien ik daar nu bij mijn vriendin verblijf.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 april 2010 10:30 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk zit je vlotter vast.

Schoonmaken is de (enigste) optie…..

Maar als je in het LHM vat kijkt zou je toch echt wel LHM moeten zien, als je zoals jij zegt geen olie ziet, (en dus tegen de bodem van het vat zit te koekeloeren?) dan zou de auto helemaal niet ophoog kunnen komen.  Rolling Eyes

Profiel  
 
ivo1969
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 14 april 2010 10:35 PM
  [ # 2 ]

Dan mijn vraag hoe maak ik die vlotter schoon? heb al gekeken maar zou niet weten hoe.
En tja mijn auto gaat gewoon omhoog en laag en op hoogteregelaar reageert ie prima, dus ik snap het niet

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 04 oktober 2012 06:26 PM
  [ # 3 ]

Ik heb hier eigenlijk hetzelfde probleem als TS. Ook bij mij blijft het hoedje/paraplu’tje in de hoogste stand staan in het vlotterglaasje ongeacht de hoogte stand van de xm. Wel zie ik lhm in het vat staan.

Ook mijn vraag is hoe krijg ik dat vlotterglaasje met hoedje goed gedemonteerd om het schoon te maken?

En hoever staat het lhm niveau als je in het tankje kijkt bij lage/normale/hoge stand?? (dan weet ik in ieder geval of er voldoende inzit)


gr.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 oktober 2012 07:42 PM
  [ # 4 ]

er staat gewoon een klein beetje te veel ( zo heb ik het liefst ) LHM in ,

daardoor komt die vlotter niet LOS op hoogste stand .

Niks aan doen zou ik adviseren cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 oktober 2012 08:17 PM
  [ # 5 ]

Als hij hoog staat even op het glaasje van het vlotterniveau tikken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 04 oktober 2012 08:44 PM
  [ # 6 ]

Ok, heren, duidelijk.

Intussen heb ik ook het vlotterglaasje eruit gepield, goed schoongemaakt en teruggeplaatst. In de hoogste stand van de XM staat het oranjehoedje nu wel wat lager, maar nog beduidend boven het bovenste rode niveauringetje. Er zit dus teveel lhm in, lekker laten zo dus…....

Toch ook nog een andere vraag, wellicht ook in het verlengde van dit topic——> in de hoogste stand van de xm is er een continue tikkend geluid te horen van een klein rond kastje nabij de computer onder de motorkap. Dit kleine ronde kastje zit net boven de rechterkoplamp als een verbinding tussen twee rubberen leidingen in en waar tevens een tweetal electradraadjes op aangesloten zijn. Waar dient deze voor en waarom is deze continue aan het tikken in de hoogste stand van de XM?

Wie weet??

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 oktober 2012 12:46 AM
  [ # 7 ]

foto? Van dat ronde kastje dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 oktober 2012 09:21 AM
  [ # 8 ]

Oh, dat is het elektroklepje voor de benzinedampafvoer. Dat heeft niets met het hydraulisch systeem te maken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 05 oktober 2012 10:28 AM
  [ # 9 ]

Dank Wim voor je uitleg. Wel vreemd dat deze zo uitzonderlijk moet klikken als de xm in de hoogste stand staat en in de andere normale en lage stand niet.

wimb schreef:

Oh, dat is het elektroklepje voor de benzinedampafvoer. Dat heeft niets met het hydraulisch systeem te maken.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2012 12:33 AM
  [ # 10 ]

Zo is er nog een rare relatie tussen vering en benzine: er bestaat een foutcode in de VC die aangeeft dat er iets is met de benzinepomp.  question

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 17 oktober 2012 02:37 AM
  [ # 11 ]

Welke dan?

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2012 01:48 PM
  [ # 12 ]

De Lexia geeft dat aan. Wat die precies zegt weet ik niet meer, maar volgens mij alleen ‘benzinepomp’ of ‘brandstofpomp’
Ik heb het bij mij wel eens gezien en ook bij de XM van robbedoes onlangs.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 oktober 2012 01:57 PM
  [ # 13 ]

Nee, alleen een heeeeele kromme vertaling dat de veercomputer een te lage spanning heeft gemeten, waarschijnlijk door een slechte massa of stekkerverbinding in de voeding.

Brian schreef:

Zo is er nog een rare relatie tussen vering en benzine: er bestaat een foutcode in de VC die aangeeft dat er iets is met de benzinepomp.  question

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 17 oktober 2012 05:34 PM
  [ # 14 ]

Klopt ! en het was ook nog eens een tijdelijke geconstateerde storing volgens lexia…....

Brian schreef:

De Lexia geeft dat aan. Wat die precies zegt weet ik niet meer, maar volgens mij alleen ‘benzinepomp’ of ‘brandstofpomp’
Ik heb het bij mij wel eens gezien en ook bij de XM van robbedoes onlangs.

....maar waar zitten die stekkertjes dan precies van de veercomputer opdat ik ze even kan opschonen/-schuren??

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 oktober 2012 08:57 PM
  [ # 15 ]

Op de veercomputer misschien?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook