14 van de 36
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 06:49 PM
  [ # 196 ]

Op de Xm-forum kreeg ik te horen dat het ook brakke sensors zijn..
Mmm…..veel opties dus..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 06:58 PM
  [ # 197 ]
gompy58 schreef:

maar als dat zo is dan is dat toch gewoon een kapotte sensor en schakelt de beveiliging de fan vol in. Als je de stekker los trekt dan gebeurt dit ook.

De stekker zit aan de sensor? Zo ja waar zit die Gompy58?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 07:25 PM
  [ # 198 ]

aan de kant van de bijrijder gaan staan, en dan aan de rand van je v6 kap kijken. Daar zitten 2 stekkers. een bruine meen ik en nog 1. Als je van die bruine de stekker loshaalt gaan de fans op vol vermogen draaien. Als de sensor kapot is word er vermoedelijk een circuit onderbroken en word ter beveiliging de koeling op max gezet..
Het zou dus kunnen zijn dat die sensor kapot is. Ze zijn niet duur. 10-15 euro en er zijn er meen ik 3 van belang die met je water en temp huishouding te maken hebben. Gewoon nieuwe sensors erin. Die dingen hebben ook niet het eeuwige leven.

Toen bij mij een van die sensoren kapot was kreeg ik smorgens bij een koude motor alleen al bij contact aan de melding dat de motor te heet was en ging de boel vol draaien…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 07:32 PM
  [ # 199 ]

Wat es effe Gompy,

Vorige week kreeg ik 2 x een melding dat de koelwater te snel heet werd (indicator op de matrix), Was 2 x even knipperen (lange pauze tussen de meldingen in) en weer weg.. (Themperatuur bleef bij de 90graden. Alles vloeistoffen gecrontoleerd en der was niks mis…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 07:34 PM
  [ # 200 ]

Wellich dan een brakke sensor?  Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2012 07:35 PM
  [ # 201 ]

Misschien wel 3!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 07:52 PM
  [ # 202 ]

We gaan onder de motorkap kijken..

Dus:

-De sensors zitten vanaf de bijrijderskant gezien, aan die kant van de motor?


Dankje voor de info..

En ze heeft een nieuwe APk, voor de rest zijn de remmen nagekeken een temperatuurzender vervangen die houdt de motorthemperatuur in de gaten, bij koud geeft hij meer benzine door en bij warm minder. Waarschijnlijk is dit de oorzaak waaom de vermogen weg was (Té veel benzine aan de motor gegeven waardoor hij verzoop)...


-Dit heb ik eerder al beschreven, een sensor is al vervangen begreep ik.. Maar toch zal ik de sensoren vervangen, ik zou niet weten welke vervangen is?

-Vraagje kan ik ze zo vervangen zonder dat er vloeistof eruit komt?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 08:21 PM
  [ # 203 ]

nah, dan weet je het dus wel. Ik vond die melding die ik smorgens vroeg toen kreeg wel prettig. Toen wist ik zeker dat het een sensor was… tenzij het hok er snachts vandoor was geweest.

Wat je ook even kunt controleren in zo’n geval… je temp wijzer word door een andere sensor aangestuurd dan je fan’s…  Bij mij ging overigens ook de hele kerstboom heeel even branden.

twee zitten er boven bij elkaar, ik meen de bruine en de groene. aan de bak kant onderin zit er ook een, een blauwe meen ik. Er is echter ook een zwarte ergens.

als je vlot bent is dat zonder veel kvs verlies wel te doen en anders mik je er een beetje kvs bij.
wel het dringende advies echt goed te kijken welke sensoren je moet hebben. Er is namelijk echt verschil. In principe is het een bruine, blauwe en een groene, maar er is een verschil in temperatuur bij de zpj blokken… niet elke zpj blok is namelijk het zelfde…ongeacht serie 1 of 2. Ik heb bijv. mijn olie pijlstok in het midden vooraan, anderen weer schuin aan de zijkant. Er is echt verschil.


ff obv je chasis nr bij een goede dealer vragen, die kaas heeft gegeten van een xm….. even aalsmeer bellen ofzo. gewoon alle 3 vervangen en niet zuinig hollands gaan doen..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 08:26 PM
  [ # 204 ]

Dus bij de automaterialenboer of ik niet te zijn..

Dus bellen naar Ger De jong?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 08:29 PM
  [ # 205 ]

yep ff Willem bellen en die kan ze je eventueel ws ook wel opsturen. Brezan is ook prima maar dan moet je echt 100% zeker weten wat je moet hebben. Ga er niet vanuit dat ze op de sociale werkplaats weten wat jij exact nodig hebt… Meneer, deze is ook rond met een schroefdraad….

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 oktober 2012 08:31 PM
  [ # 206 ]

Zou je niet gewoon e.e.a. na laten kijken Gert, het zou ook zomaar een een halfopengaande thermostaat kunnen zijn bijvoorbeeld, je zegt ook dat je KVS verliest, en dat de temp boven de 90 blijft. Het zelfontluchtingsverhaal is volgens mij ook niet geheel waar hoor, het is geen CV ketel….

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 oktober 2012 08:33 PM
  [ # 207 ]

dat kan zeker nooit kwaad idd om even de boel te laten controleren, dan laat je dan direct ff de sensoren doen. misschien wel een combi9j van die sensoren en een kvs dop die dicht zit. Er is iig een sensor niet goef als je bij koude motor die melding krijgt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 oktober 2012 08:34 PM
  [ # 208 ]

Super bedankt Gompy,

Ik ga 3sensors bestellen en wisselen..

Dan hoop ik dat deze probleempje is opgelost..(dan nog eens kijken waarom ik nog steeds koelvloeistof bij moet vullen af en toe)

Kan ik ook doen, wat jullie zeggen Gompy/Jaap.. (vrijdag toch naar de garage toe voor de digit)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2012 08:34 PM
  [ # 209 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Dus bellen naar Ger De jong?

Gewoon de hele auto brengen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 oktober 2012 08:56 PM
  [ # 210 ]

Als je het niet zelf weet, gewoon naar Gert de Jong brengen.

Ter info voor de puzzelaars:
De bruine sensor is voor de Bitron module die de fans aanstuurt.
De groene is voor de ECU.
De blauwe is voor het metertje op het dashboard.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
14 van de 36
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook