4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Hans en zijn CX
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 04 maart 2012 04:06 PM
  [ # 46 ]

Ik heb me aan LATEN duwen, dat scheelt aanmerkelijk Wink

En dat relais vervang ik idd wel, moet toch nog eentje halen voor mijn koplampen. Ik denk echter niet dat dan de schakelaar ineens weer 12 volt geeft, die zit er toch voor? Enfin, binnenkort maar eens even met de meter bij het contactslot beginnen.

Ik zag trouwens net dat de bescherming van mijn wielkast RV los hing. Kan ook op de lijst…...

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2012 05:40 PM
  [ # 47 ]

Is er niet gewoon ‘geknutseld’ in de kabelboom ergens?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 04 maart 2012 07:30 PM
  [ # 48 ]

Op zich ziet de kabelboom er nog wel netjes uit, maar er zal de afgelopen 25 jaar heus wel aan geknutseld zijn. Misschien moet ik eens bij een goeie CX kijken hoe het boompje eruit hoort te zien. ‘t Is ook wennen natuurlijk: mijn Volvo heeft bijvoorbeeld maar 4 zekeringen…..

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 15 maart 2012 02:20 AM
  [ # 49 ]

Het bestuurdersraampje werkt weer naar behoren! Een beetje vet met de kwast op het grote wiel gebracht en na drie keer op en neer lijkt het net nieuw.

Zeg, de rubbers voor het schuifdak, horen die rondom te zitten? Ik heb het alleen aan de achterkant en dan net om de bocht naar voren, zeg maar op 1/3 van de hele naad. Hoort dat?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 03 april 2012 11:01 PM
  [ # 50 ]

Iemand? Een plaatje van de bovenkant van een zoals-het-hoort-schuifdak helpt ook al.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 08 mei 2012 09:31 PM
  [ # 51 ]

Even een update: de dame is door de APK! Met een nieuw wiellager weliswaar, maar dat was dan ook alles. De claxon bleek uiteindelijk een draadbreukje te zijn; maar even een bypass gemaakt. De grootste klus die er nu nog staat is de carosserie bijwerken voor het roestmonster echt stappen gaat maken. En de schuifdakrubbers. En de veuls te vlotte clignoteur.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 30 juli 2012 05:22 PM
  [ # 52 ]

Ik heb het voor elkaar gekregen om een garage entree te rammen…....Dat krijg je als je van een Renault 4 even overstapt ivm passagiers. Grrrmbl. Lens van rechter koplamp kapot, daaronder het stadslicht ook, plus een lelijke beschadiging van de bumper. Zonde zonde. Zijn die koplampglazen los verkrijgbaar?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2012 05:44 PM
  [ # 53 ]

Ik zou dan even een oude lamp opzoeken waar het glas nog van heel is, vaak zijn koplampen lelijk door een slechte reflector.
Het glas mits het geen grote steenslag heeft is prima schoon te maken als het los van de rest is Wink

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 14 oktober 2012 03:53 PM
  [ # 54 ]

Ik dacht dat ik mijn tikkende kachelklep gemaakt had door er een nieuw tandwieltje in te zetten, maar na 2 keer op en neer tikt ie alweer. Wat me opviel is dat het motortje gewoon spanning blijft houden als ie aan het eind van het radertje is. Zit er geen afslag op? Zoiets brandt dan toch vroeg of laat door?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 14 oktober 2012 03:55 PM
  [ # 55 ]

Ik heb er in het verleden ook wel eens naar gekeken, maar volgens mij blijft het motortje 12 volt houden.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 14 oktober 2012 03:55 PM
  [ # 56 ]

Ik heb er in het verleden ook wel eens naar gekeken, maar volgens mij blijft het motortje 12 volt houden.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2012 04:13 PM
  [ # 57 ]

Is correct de motor blijft spanning houden,haal je het tandwiel eraf dan blijft ze lopen linksom of rechtsom.
Dus volkomen normaal.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 14 oktober 2012 10:05 PM
  [ # 58 ]

Je kan een stripje plaatstaal onder het motortje proppen zodanig dat ie een beetje schuin komt te staan en de tandwieltjes steviger tegen elkaar gedrukt worden. Ze springen dan met een beetje geluk niet meer over. Dit lukt alleen als het setje niet te lang heeft staan tikken en de tanden er totaal afgesleten zijn. Werkt bij mij al heel lang goed.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 18 oktober 2012 12:57 AM
  [ # 59 ]

Check. Dat lost zich wel op. Volgende vraag: als ik een derde veiligheidsriem achterin wil hebben, moet dan de bank er uit of kan ik via de kofferbak erbij?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 oktober 2012 10:21 AM
  [ # 60 ]

Bank eruit, alleen de zitting. Maar die zit alleen geklikt, dus dat is geen moeite.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook