Hallo allemaal ik ben nieuw hier kort even voorstellen
mijn naam is misha ben 30 jaar omgeving Enschede
Ik heb een probleem met mijn stuurbekrachtiging ( zo als meerdere)
bij mij werkt alleen de stuurbekrachtiging niet de rest echter wel
hoe kan ik het beste te werk gaan om dit op te lossen
waar moet ik specifiek naar kijken/zoeken
alvast bedankt voor jullie reacties
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Vaak ligt het aan het elektrische deel van het contactslot…
Welkom op het forum
Het contactslot is een bekende boosdoener, echter dan werkt er meer niet.
Misha geeft al aan dat voor de rest alles werkt.
Dan ben ik bang dat de elektrische stuurbekrachtigingspomp overleden is, dat is helaas een bekend kwaaltje.
Ik verdenk inderdaad ook de pomp. Die schijnt nog vrij prijzig te zijn.
Toen ik mijn vorige Saxo kocht was de pomp ook stuk, maar bij aflevering kreeg ik mooi een nieuwe
Die van mijn huidige Saxo was ook stuk bij aankoop… stuurt toch niet fijn vind ik.
Paar maanden geleden had ik ook dat de stuurbekrachtiging niet werkte.
Tijdens het draaien aan het stuur hoorde je de pomp niet werken. Dit probleem zat hem in het aardpunt (dacht dat het zo heette) waarmee de stuurbekrachtigingspomp mee aan het frame was verbonden. Via een oog zit deze aan het frame bevestigd. Hier zat bij mij corrosie tussen, na een beetje heen en weer bewegen/schuren (zodat de corrosie loslaat) was het probleem verholpen, en hoorde je de pomp weer lopen. Als je voor de auto staat zit het meteen voor je aan de rechterkant (onder de motorkap).
Daarna geen problemen meer gehad tot op de dag van vandaag. Misschien helpt dit voor jou ook.
iedereen bedankt voor de reacties
dan maar opzoek gaan naar een andere pomp denk ik
Totaal aantal Berichten: 126
- C5 Aircross 1.2 Business
Nieuwe pomp schijnt heel duur te zijn (klik), en bij een 2e handse weet je niet of hetzelfde probleem weer kan optreden na verloop van tijd.
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat het in de koolborstels zit, en dat Citroen die niet los verkoopt. Er was iemand hier op het forum die de koolborstels wel apart kon leveren…
[gevonden] (klik) Lid is alleen gebanned…;(
Hallo heb inmiddels een andere pomp in gedaan maar helaas weer niks…..............
snap er niks van? koop nooit meer een saxo waardelooooooooos
Totaal aantal Berichten: 232
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Ik heb weer een lekke band, koop nooit meer Michelin. waaardeloos!!!!!
Even zonder gein, vaak kan je de boel weer aan het werken krijgen, begin met het relais te vervangen of de contacten daarvan schoon te maken, dit is het grijze relais wat boven je pomp hangt, als dit niet helpt geef je met een rubber hamer een klap op de pomp, 90% kans dat het weer werkt.
Laatste 10% zit in je contactslot.
Totaal aantal Berichten: 62
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Het zou inderdaad heel goed het relais kunnen zijn. Een pomp is best duur, het relais kost als ik het me goed herinner een tientje. Dat is dus het onderdeel om als eerste aan te pakken…