Is meer brandstof niet meer verbranding? Dus rijker = heter?
Nee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Rijker wou ik m toch al zetten vanwege het betere optrekken, dus ook meteen goed voor de klepperij.
Alleen van het betere optrekken komt nu weinig terecht want vorige week bleek de accu niet meer te laden!
Dynamo en regelaar er uit gehaald en naar de reviseur gebracht(nog niets gehoord).
Omdat ik mijn dashboard een keer heb laten sneuvelen brandde het laadlampje ook al nooit meer net zoals
benzinemeter, laadstroommeter, toerenteller,en wat nog meer?? verlichting doet het wel?? Ik zou het allemaal
een keer schoonmaken inwendig, dat heeft toen drie weken uit elkaar gelegen en heb ik het verkeerd aangesloten
denk ik(wel zeker)iets met die zwarte draden en moertjes denk ik??. Later zag ik een baan op de print gesmolten, die gerepareerd, maar veranderde weinig. Er is dus meer, wie het weet….....
Maar omdat het laadlampje het ook niet deed laadde da accu natuurlijk ook niet bij(die heeft dat lampje nodig)
Eerst maar eens de dynamo afwachten.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wacht ff… een GS uit 1973 met een laadstroomlampje?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oei, heeft ie die niet? haha.
Niet op gelet ook omdat dus helemaal niets het doet.
Dus gebruikt een gs de laadstroommeter als weerstandje om
de dynamo op te starten?? Want die doet het dus ook niet.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
externe regelaar. Die meet accu spanning. Is die laag dan spanning op de exc naar dynamo. Anker op spanning = laden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nou, vandaag dus ook de dynamo en een nieuwe regelaar opgehaald bij de reviseur.
Daar ook nog even gevraagd over het lampje of beter, een verplichte weerstand om
de dynamo te laten werken. Hun zeggen: dat heeft deze dynamo allemaal niet nodig!
Dus, 180,- betaald en weer naar huis met het nieuwe spul.
Nou weet ik nog niet over hoe en wat en waneer wel en niet over het lampje van 2W(weerstand)
die altijd nodig zou zijn om een dynamo te laten werken???(ooit op school geleerd)
Als het lampje het niet doet laad de accu niet op, werd gezegd??
Mijn alfa had een amperemeter en een weerstand op het schutbord ipv een lampje.
Bij deze GS dynamo is beide niet nodig zei de reviseur.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zie mijn post, Wim. Niet eigenwijs doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Zie mijn post, Wim. Niet eigenwijs doen.
Oké, die post is me duidelijk, simpel dus!
Bij mijne was het anker verbrand, puur door ouderdom, zei die, omdat de isolatielaag weg was.
Vandaag de nieuwe dynamo en de nieuwe regelaar gemonteerd, en alles
werkt weer als nieuw.(behalve het dashboard)
Gr. Wim.
Alleen de nieuwe dynamo doet nu resoneren bij een bep. toerental, iets wat je in de
hele carroserie voelt, en natuurlijk bij 50 in zn 3!!
Bedrijf zei, zet de riem wat losser, nu lijkt t idd n stuk minder.
Ik zal nog een paar dagen proberen anders gaat ie terug.
Ik denk dat er meer stuk kan gaan anders.
Als je naar de dynamo kijkt terwijl je gas geeft zie je m echt bibberen op dat toerental,
een soort brrrrr doet ie, en echt koud is t nou ook nog niet! raar.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou maar eens kijken of de koelfan wel goed vastzit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zit die binnenin zeker?? Want buitenop zit ie niet(zoals bij alle dynamo’s)
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. De koelfan van de motor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oh! Haha die! Nou dan zal k daar s aan voelen. Maar het is gelijk gekomen met van de ene
naar de andere dynamo wisselen. Ik denk wel zeker dat ie vast zit,
want ik heb m nog verdraaid met de dynamobout vastzetten.