cxj schreef:Nou, dan wordt je wel wijzer. Ik kan op de foto niet zien of er een schuifdak in zit, maar zo ja, vraag jezelf af of je dat wilt.
Er zit dus wel een schuifdak in,met roest vorming.
slecht nieuws???
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Let daar goed op ,kan veel roest zitten.
Maar als je een leuke cx zoekt,en je zegt dat je wat zelf wil doen.
Op markt plaats staat er 1 met schade aan het linker voorscherm 1150 euro’s
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
viny schreef:
slecht nieuws???
Niet als je hevig van lassen houdt…
Serieus: een schuifdak met roest is geen sinecure in het geval van de CX. Meestal is de roest die je waarneemt het topje van de ijsroestberg.
Maar goed, laat de wagen vooral ook technisch checken door Nard, dus wielophanging, aandrijfassen, elektra etc. etc.
Edit: o en zoals Frank zegt, als je van klussen houdt: ik weet er ook nog eentje met een in elkaar gereden voorkant: € 1500 inclusief vervangend front, motorkap en voorscherm. Kun je dus direct aan de slag! Verder uitstekend onderhouden en met fabrieks-airco.
Sorry voor de off-topic, maar schadewagens verdienen ook een kans!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Schiufdak waar de roest aan de buitenkant al zichtbaar is is niet goed, het roest van binnenuit dus de meeste roest zie je niet en je kunt er niet ff simpel een plaatje inzetten/lassen
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Kent iemand van jullie deze cx.
En maar goed dat er genoeg zijn om te gaan bekijken.
Wat eigenlijk ook de bedoeling is, is dat hij wel moet kunnen rijden niet dat ik direct naar de spuiter moet en er gelijk een klap geld aan moet spenderen.
Ik wilde graag alles op zijn tijd doen,wel natuurlijk eerst technisch 100% maken en daarna de spuiter.
Vincent
La Léo schreef:viny schreef:
slecht nieuws???
Niet als je hevig van lassen houdt…
Serieus: een schuifdak met roest is geen sinecure in het geval van de CX. Meestal is de roest die je waarneemt het topje van de
ijsroestberg.Maar goed, laat de wagen vooral ook technisch checken door Nard, dus wielophanging, aandrijfassen, elektra etc. etc.
Edit: o en zoals Frank zegt, als je van klussen houdt: ik weet er ook nog eentje met een in elkaar gereden voorkant: € 1500 inclusief vervangend front, motorkap en voorscherm. Kun je dus direct aan de slag!
Verder uitstekend onderhouden en met fabrieks-airco.
Sorry voor de off-topic, maar schadewagens verdienen ook een kans!
Heb je een linkje

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee, staat niet online, om knakenbieders te voorkomen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik zag in eerste instantie helemaal geen schuifdak zitten,maar dat was een beetje slecht te zien op de foto’s.Maar inderdaad wat er al werd gezegd een CX met schuifdak en dan ook nog met roestvorming lekker laten staan!!!
Ik heb in het verleden een keertje een schuifdak vervangen voor een dichtdak wat een werk en niet zomaar iets voor de hobbyist.
Maar verder succes met je zoektocht.

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
viny schreef:Hallo
Ik ben dus op zoek naar een cx gti,het liefst het laatste model met de ronddraaiende klokken volgens mij tot 1985 gebouwd.
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de modellen van voor 1985 en erna ,dit is een tussenmodel.En welke motor eventueel het beste is (niet met de meeste pk’‘s want dat is eigenlijk niet zo belangrijk),en is dit model een goede keuze.
mvg
Vincent
Modellen van vlak voor 1985 en direct daarna verschillen technisch niet zo veel, het zit vooral in een ander uiterlijk met kunstof bumpers en een ander interieur en dashboard. Mijn Prestige Turbo is een serie 2 (dus met kunstof bumpers en ronde klokken in het dashboard) maar technisch nog heel aardig te vergelijken met de GTI Turbo serie 1 waar je naar gaat kijken. Die trouwens als enige model serie 1 ‘gewone’ klokken in het dashboard heeft zitten.
Als je het financieel overzichtelijk wilt houden, zou ik LaLeo’s advies opvolgen: zoek een goede serie 1 met een carburateur-motor. De Reflex en Athena zijn wat latere serie 1 versies met een wat modernere motor waarmee het naar mijn mening vlot en prettig rijden is, ook op de snelweg. Daar heb je echt geen GTI of Turbo voor nodig. Alhoewel die natuurlijk harder gaan. Maar alles wat er extra aan hangt kan ook een keer kapot ....
In elk geval kan meerdere auto´s bekijken geen kwaad. Benieuwd naar je bevindingen rond de GTI turbo.
Nou ik morgen kijken ,en ik hou het advies van iedereen tussen mijn oren,maar ik ga ook niet over een nacht ijs.
Ik laat het jullie morgen weten.
Vincent
Vandaag bij de cx geweest???
Eerste indruk is wat achterstallig (lees veel)onderhoud,motor loopt redelijk maar met een constante snelheid stoekert die,volgens mij cervice beurt en wat nieuwe onderdelen zoals bij de aanzuiging allemaal nieuwe slangen.en hij is wel rumoerig (de audi heeft wel weer een zijdezachte 6 cilinder)
Hydrolyk pomp lekt dus reviseren,en kompleet schoonmaken erg smerig.
Voor wat betreft de uiterlijke staat zeer redelijk maar maak de voor portieren niet open want net boven het onderste scharnier bij bijde portieren rottigheid onderkant roest waar de rubbers gezeten hebben,jullie begrijpen het al deze zitten er niet meer op.
De bekleding ,,,het is net alsof het hoezen zijn zowel voor als achter het ligt erg los schuim is dus op.
Interieur ziet er voor de rest wel netjes uit,maar heeft wel aandacht nodig,achterkant stoelen liggen los.
Geen gaten in de bekleding ik weet dus niet of dit opnieuw te spannen is,mijn vrouw zat achterin en zij dat ze op de bodem zat(ze zei het anders maar goed jullie begrijpen het wel).
Wagen kwam goed omhoog veerde wat slap en gaf mij niet het gevoel dat alles op druk was behoorlijk overhellen.
Maar ja ik heb een verlaagde audi en dit stuurt en veert ook als een race wagen vergeleken met de cx.
Ja en dus het grootste probleem HET SCHUIFDAK dit zit vast motor doet klik en meer niet dus ik voorzie hier wel een probleem tot groot probleem.
Ik zou dit dus wel eens beter willen bekijken met een gedemonteerd hemeltje.
Ben er dus niet helemaal van overtuigd dat dit mijn cx moet worden al hoewel ik denk dat op het schuifdak na het risico wel zou willen nemen,(buiten de uren en eventueel nieuwe onderdelen toch al snel 500 euro spuitwerk denk ik.voor het schuifdak dan
De prijs 2100 is mij ook veel te veel,zelf zit ik meer 1500 maximaal of nog minder ivm de deuren en rubbers .
Dit zijn dus mijn bevindingen ik denk er nog over en ga ook zeker bij andere cx’en kijken

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De hemel demonteren is volgens mij geen eenvoudig klusje…
Als ik je verhaal goed begrijp zijn de dorpelkappen er niet af geweest, hier kan ook nog een leuke verrassing achter zitten
Even wat meer CXen bekijken is een goed idee, dan krijg je wat vergelijkingsmatriaal.
Volgens mij zaten er geen dorpel kappen op????
maar dat kan ik ook verkeert hebben.

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op een serie 1 gti zitten geen dorpelkappen, geen zorgen. Alleen op de pallas zitten glimmende platen. Bij een serie 2 zitten er altijd kunststof kappen over, ik denk dat Arjan daar even mis mee was.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat een CX serie 1 turbo ze wel had.
Maar als ik nu wat foto’s bekijken denk ik dat de dorpel zwart gespoten is.