Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Bart1989 schreef:Eerst zoveel mogelijk kaal geschuurd. Het gaat daaronder vast en zeker verder roesten. Ik hoop dat dat nog even duurt!
plus dat het er spontaan uit dondert op den duur.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bart je had wellicht eerst met een antiroest spul moeten behandelen, daarna plamuren..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Bart je had wellicht eerst met een antiroest spul moeten behandelen, daarna plamuren..
Uiteraard is een roeststopper/-omvormer als Fertan of Owatroll onontbeerlijk.
geoarthc35 schreef:Bart1989 schreef:Eerst zoveel mogelijk kaal geschuurd. Het gaat daaronder vast en zeker verder roesten. Ik hoop dat dat nog even duurt!
plus dat het er spontaan uit dondert op den duur.
Ja dus? Lekker ontmoedigend.
Dan vul je ‘m toch gewoon weer opnieuw?
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Hij vraagt toch gewoon of hij dat goed gedaan heeft?
Hoezo ontmoedigend?
Het m.i gewoon prutsen als je zo werkt, maar goed mag het blijkbaar niet eerlijk zeggen.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik had deze reacties wel verwacht eigenlijk, ik heb mij daarom maar niet gemengd in de discussie.
Eens: Bart had beter gekund…
De tijd zal het echter leren.
Ik neem aan dat Bart gewoon een fris deurtje koopt als deze gewoon OP is
Laten we hier geen forum-bash topic van maken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Maurice je hebt gelijk, en Bart kan wel tegen kritiek als het andersom is hoort hij het ook.
Citroen c32 Hilton XLS
Gezien Bart zijn huidige situatie kan ik me ook nog voorstellen dat hij over een paar jaar als de plamuur eruit dondert “gewoon” de boel netjes gaat regelen.
Grappig deze reacties. Ik geef zelf, zelfs al aan dat ik weet dat het prutswerk is en dat ik weet dat het slechts ‘‘tijdelijk’’ is.
Ik heb het er nu niet voor over om een goede deur te kopen en te laten spuiten. Als ik de auto houd voor langere tijd en ik heb straks een baan (en geen bijbaan) kan ik het altijd nog een keer goed doen en laat ik wellicht de hele auto wel spuiten als zij het waard is. Die deur is toch al afgeschreven en in mijn ogen stel ik het vervangen van de deur mooi uit op deze manier.
En natuurlijk mag iedereen eerlijk zeggen wat hij of zij vindt!
En toch met een beetje meer werk is dat smeerwerk iets langer dan tijdelijk.
Bij de C15 de ramen achter ook zo gedaan, eerst heel goed (en dat is het meer werk) ontroest en dan polyester matjes erop.
Ik weet niet precies meer hgoelang ik die C15 had maar de roest kwam niet terug dat kan ik wel meegeven.
Verder toch strak bijgeplamuurd, dat is ook al een kunst op zich.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Lekker bezig! Maar idd wel ff een spuitbusje ´AC visagrijs van Bart1989´ eroverheen. Staat net even frisser. Succes ben beniewd hoe het wordt.
Dans son jus
Paso, ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf niet heb gedaan allemaal maar mijn vader. Die is meer van zulke klusjes
Zo was het;
Aan het ‘‘einde’’ van de deur zat ook nog een flinke roestplek.
Zo is het nu;
De kleur is uiteindelijk aardig in de buurt gekomen!
Of het nou wel of niet de goede manier is, voor nu ben ik dik tevreden met het resultaat!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dat ziet er eigenlijk best netjes uit! Het is in ieder geval stukken beter dan die roestplekken
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Netjes hoor Bart!
Plamuren en bijspuiten van een auto was ook meer uit de tijd van onze ouders
Komisch trouwens, jouw auto heeft de onderkant van de deuren in de steenslaglak…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bedankt heren!
Ik heb er dan ook weer nieuwe steenslagmeuk onder gespoten. Het is iets grover, maar het valt redelijk in lijn met de andere stroken. Wordt dit af fabriek gedaan? Of is dit allemaal werk wat later is gedaan?